2010-04-19, 09:06
Medlem
mr_algots avatar
Begreppet "tjejkörd" är knappast något positivt när det kommer till bärbara datorer. Flickvänners, systrars och även min morsas laptops har funkat SÅ JÄVLA DÅLIGT allihop. De är sega, låter mycket och kan stänga av sig själva rätt vad det är.
Lånar jag någon av mina kompisars datorer så tycker jag att de flyter på bra, nästan lika bra som stationära datorer faktiskt. Även laptopen jag hade själv hade förut flöt på riktigt smidigt och tyst...

Så vad gör brudarna som gör deras datorer knappt användbara? För jag ser ett tydligt samband mellan tjejkörd och dåligt skick.
Citera
2010-04-19, 09:15
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_algot
Så vad gör brudarna som gör deras datorer knappt användbara? För jag ser ett tydligt samband mellan tjejkörd och dåligt skick.

De tankar inte ner XxX.exe filer och därför har deras datorer ett dåligt imunförsvar

Annars tror jag att du finner svaret enklast genom att fråga dem lite frågor, men det har antagligen att göra med att de inte är lika intresserade av datorer (och ja det varijerar från person till person) och därmed inte bryr sig om att uppdatera osv.
Citera
2010-04-19, 09:25
Medlem
mr_algots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
De tankar inte ner XxX.exe filer och därför har deras datorer ett dåligt imunförsvar

Annars tror jag att du finner svaret enklast genom att fråga dem lite frågor, men det har antagligen att göra med att de inte är lika intresserade av datorer (och ja det varijerar från person till person) och därmed inte bryr sig om att uppdatera osv.

hehe... nä det är sant min dator är väl härdad
Alltså jag frågar och frågar men dom har ju själva inga svar... men det är sant som du säger att intresset är lägre hos tjejer, undrar om det är nåt datorerna känner av
Citera
2010-04-19, 09:54
Bannlyst
Jag har lärt flickvännen använda sin bärbara dator och den fungerar som en klocka, men morsan har en bärbar också, och henne träffar jag nästan aldrig. Det jag vet är att den låter som ett jävla flygplan och är seg som fa-an.
Citera
2010-04-19, 09:56
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_algot
Begreppet "tjejkörd" är knappast något positivt när det kommer till bärbara datorer. Flickvänners, systrars och även min morsas laptops har funkat SÅ JÄVLA DÅLIGT allihop. De är sega, låter mycket och kan stänga av sig själva rätt vad det är.
Lånar jag någon av mina kompisars datorer så tycker jag att de flyter på bra, nästan lika bra som stationära datorer faktiskt. Även laptopen jag hade själv hade förut flöt på riktigt smidigt och tyst...

JA!!! det är vad jag gör med mina!!!
jag spelar inte. dammar av den, gör inget astaskigt mot den, men såfort en laptop hamnar i mina händer så blir den cp i huvet.,
help
Citera
2010-04-19, 10:06
Medlem
Min halvsyrra klagade på att hennes laptop "inte fungerade" (klart den gjorde, men kvinnor kan ju inte beskriva fel).

Jag öppnade Internet Explorer och fick se det här ungefär http://olsencnc.net/too_many_toolbars.jpg

Jag bad henne bara att kasta datorn eftersom hon uppenbarligen är för dum för att använda den
Citera
2010-04-19, 10:07
Medlem
Lolitagrrls avatar
De laddar aldrig ner uppdateringar (kan vara farligt), kan ingenting om de olika program som kan speedu up och rensa datorn på skit(för komplicerat) samt så är de livrädda att överhuvudtaget radera filer.

Vidare kan de inte hantera virusprogram - om de ens har ett installerat.

Det är nog huvuddragen - jag är ingen dataexpert alls men om jag skulle räkna ihop alla gånger jag gett mina vänninor(och dess föräldrar, mest mammor) förstahjälpen för en seg dator så skulle det bli måååånga gånger!
Citera
2010-04-19, 10:32
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitagrrl
De laddar aldrig ner uppdateringar (kan vara farligt), kan ingenting om de olika program som kan speedu up och rensa datorn på skit(för komplicerat) samt så är de livrädda att överhuvudtaget radera filer.

Vidare kan de inte hantera virusprogram - om de ens har ett installerat.

Det är nog huvuddragen - jag är ingen dataexpert alls men om jag skulle räkna ihop alla gånger jag gett mina vänninor(och dess föräldrar, mest mammor) förstahjälpen för en seg dator så skulle det bli måååånga gånger!
asså jag uppdaterar. rensar och slänger gammal skit.
jag har norton antivirus och antispyware..
Jag använder INTE explorer, firefox är min webläsarfavo.
Men det är nått som "händer" med laptops i min närhet.

spec med avg processor eller vad den heter.

Jag har hjälpt många kompisar få ordning på sin stationära. men laptops har svårt för mig. dom kanske inte är gjorda för att brukas som heltidsdator?
Citera
Medlem
isterband så din syrra har en engelsk fulxp på sin dator?
omfarmatera genast och instalera ubuntu samt stäng av uppdateringarna
Citera
Medlem
TimGunns avatar
Anledning till varför jag alltid har varit obekväm när en kvinna använder en dator som ej är hennes. Det behöver inte vara min, det känns fortfarande obekvämt.
Citera
2010-04-19, 10:36
Medlem
cannaBes avatar
Ni glömmer att brudar inte väljer dator efter specs utan efter utseende också. Dom betalar hellre 2k mer för en sämre dator som har snyggare design.

Sen fattar dom inte att man måste avinstallera skit man inte använder för att få ner antalet processer. Listan kan göras jävligt lång men den enda vettiga lösningen är att ställa datorn i köket så att dom kan multi-taska med det dom egentligen ska använda sin tid till. På så sätt får dom mindre tid till datorn och alltså tar det längre tid innan man måste formatera den åt dom.
Citera
2010-04-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinoveritas
isterband så din syrra har en engelsk fulxp på sin dator?
omfarmatera genast och instalera ubuntu samt stäng av uppdateringarna

Vad snackar du om? Engelskt fulXP? Varför ska jag installera Ubuntu? Varför skulle jag stänga av uppdateringar?

Om du inte fattar det så var bilden jag postade inte på min halvsyrras dator, men det var den synen som mötte mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in