2010-04-21, 08:58
Medlem
kissflickans avatar
homosexualitet och heterosexualitet är kliniska begrepp som kom till i medicinska sammanhang under 1800-talets slut resp 1900-talets början. efterhand sipprade de ut i det allmänna språket och blev namn på identiteter, dvs begrepp människor använde sig av för att beskriva sig själv resp. andra.

på senare år har vissa fått för sig att dessa identiteter kan överföras till djurvärlden, vilket förstås är trams eftersom djur inte rör sig med identiteter.

i den mån mänskligheten, språklig begreppsbildning och medicinens framfart är "naturliga" är homosexualitet och heterosexualitet också naturliga.
Citera
2010-04-21, 12:25
Medlem
Det här med att jämföra oss med djur för att utröna vad som är 'naturligt' kan ju diskuteras.. Hur som helst så finns det riktiga hård-homos i djurvärlden, bl.a delfiner..
Däremot så finns det inga homofober bland djuren, endast människan är tillräckligt emotionellt livrädd för att utveckla ett sådant beteende.

Kanske är 'det högre syftet' för homosexuella (som inte kan få avkomma, woh så onaturligt ) att ta hand om föräldralösa ungar...?
Citera
2010-04-21, 13:23
Medlem
-Kniffel-s avatar
Jag har aldrig gillat ordet "naturligt". Vad innebär det egentligen och varför skulle "naturligt" vara något positivt? Det är "naturligt" att mörda, slåss och våldta.
Dock tror jag att homosexualitet är "naturligt" eftersom det finns dokumenterat bland så många arter(1500+), (händer också att homo-djur adopterar)
Det har förekommit inom alla kulturer, finns dokumenterat genom historien. Så jag tror absolut att det är "naturligt" med homosexualitet, även om jag inte gillar ordet, och även om det inte är "normalt"(då majoriteten är heterosexuella).
Citera
2010-04-21, 16:08
Bannlyst
Homosexualitet är onaturligt för att två likadana könsorgan passar inte ihop naturligt. De är inte skapade på det sättet. Det är naturligt att en kvinnlig och en manlig könsorgan passar ihop. Man behöver inte vara Einstein för att lista ut att det är onaturligt. Man behöver ha en negativ och positiv laddning för att det ska bli ljus. Testa sätta in två batterier likadant i din fjärrkontroll, det fungerar inte. Det behövs manlig och kvinnlig. Inte två män eller två kvinnor. Det fungerar inte. Det blir ingen elektricitet eller ljus, det blir bara mörker.

Här är lite bilder som demonstrerar att det är onaturligt:
http://image.made-in-china.com/2f0j00DGaQpmEhugwu/IEC-Male-to-IEC-Female-Cables-Y003-.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41MZFPBA4FL._SL500_AA300_.jpg
(kan du se vilken av dom som mär manllig och kvinnlig? försök sätta ihop två likadana såna.. det går inte.)

Citat:
Ursprungligen postat av -Kniffel-
Det är "naturligt" att mörda, slåss och våldta.
Nej, det är inte naturligt för människor att göra det. Människor är inte djur, du vet.

Citat:
Dock tror jag att homosexualitet är "naturligt" eftersom det finns dokumenterat bland så många arter(1500+), (händer också att homo-djur adopterar)
Jaha, men vad har det med något att göra? Människor är inte djur. Vi ska inte göra sånt som djur gör. Det är djuriskt och syndigt. Djur mördar och äter sina egna barn, det betyder inte att vi människor också ska göra det.
Senast redigerad av ikosaedri 2010-04-21 kl. 16:21.
Citera
2010-04-21, 16:49
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Jaha, men vad har det med något att göra? Människor är inte djur. Vi ska inte göra sånt som djur gör. Det är djuriskt och syndigt. Djur mördar och äter sina egna barn, det betyder inte att vi människor också ska göra det.
Det har med det hela att göra eftersom det diskuteras huruvida homosexualitet är naturligt eller inte, och djur ses ofta som mer naturliga än människor. Sedan om homosexualitet är positivt, djuriskt eller syndigt hör inte hit. Men för att underlätta diskussionen så får du gärna presentera din definition på naturligt.
Citera
2010-04-21, 17:24
Medlem
Drandreassons avatar
Denhär var en lurig, en.
Kanske är det naturligt.
Det finns väl en viss möjlighet.

Det man borde fråga sig är: Hur deffinerar man "naturligt"?

Saker som skapats av naturen?

Nja, homosexualitet är ju knappast en av människans uppfinningar... det bara finns.

Sen kan man ju också peka ut att allt naturligt inte nödvändigtvis behöver vara possitivt, om nu det är rellevant att nämna. Vulkanutbrott är naturliga. Sjukdommar är naturliga. Kanske det skulle kunna räknas som en komplimang att bli kallad onaturlig.
Citera
2010-04-21, 17:46
Medlem
Citat:
Homosexualitet är onaturligt för att två likadana könsorgan passar inte ihop naturligt. De är inte skapade på det sättet. Det är naturligt att en kvinnlig och en manlig könsorgan passar ihop. Man behöver inte vara Einstein för att lista ut att det är onaturligt. Man behöver ha en negativ och positiv laddning för att det ska bli ljus. Testa sätta in två batterier likadant i din fjärrkontroll, det fungerar inte. Det behövs manlig och kvinnlig. Inte två män eller två kvinnor. Det fungerar inte. Det blir ingen elektricitet eller ljus, det blir bara mörker.

Här är lite bilder som demonstrerar att det är onaturligt:
http://image.made-in-china.com/2f0j0...bles-Y003-.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/...500_AA300_.jpg
(kan du se vilken av dom som mär manllig och kvinnlig? försök sätta ihop två likadana såna.. det går inte.)

Men dom där sladdarna ser ju ut precis som rövhål! Vad är du så rädd för egentligen? Allt som är kärlek är bra.
Citera
2010-04-21, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Det har med det hela att göra eftersom det diskuteras huruvida homosexualitet är naturligt eller inte, och djur ses ofta som mer naturliga än människor.
sånt som är naturligt för djur är inte naturligt för människor.

Citat:
Men för att underlätta diskussionen så får du gärna presentera din definition på naturligt.
naturligt är sånt som naturen har menat att det ska vara. manliga och kvinnliga könsorgan passar ihop. det är meningen att de ska användas så, för att det fungerar inte om två kvinnor försöker ha sex eller två män. två likadana könsorgan passar inte ihop, som jag redan demonstrerade med dom här bilderna:
http://image.made-in-china.com/2f0j00DGaQpmEhugwu/IEC-Male-to-IEC-Female-Cables-Y003-.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41MZFPBA4FL._SL500_AA300_.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Drandreasson
Vulkanutbrott är naturliga. Sjukdommar är naturliga.
jag anser inte att de är naturliga. jag tror att världen var ett paradis förut, men när människorna började göra onaturliga saker som homosexualitet så började världen bli sämre och det började bli sjukdomar (som AIDS) och vulkanutbrott. det är inte naturligt att ha sjukdomar.
Senast redigerad av ikosaedri 2010-04-21 kl. 18:57.
Citera
2010-04-21, 19:19
Medlem
wootens avatar
Ja, homosexualitet är väl naturligt? Annars hade det knappast funnits?
Citera
2010-04-21, 19:22
Medlem
Drandreassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
jag anser inte att de är naturliga. jag tror att världen var ett paradis förut, men när människorna började göra onaturliga saker som homosexualitet så började världen bli sämre och det började bli sjukdomar (som AIDS) och vulkanutbrott. det är inte naturligt att ha sjukdomar.

Va? ...Menar du allvar? O.o
Citera
2010-04-21, 19:24
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drandreasson
Va? ...Menar du allvar? O.o
Ja. Han är helt sjukt tappad bakom flötet. Ständigt trollmisstänkt var han än postar.
Citera
2010-04-21, 19:26
Medlem
Drandreassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ja. Han är helt sjukt tappad bakom flötet. Ständigt trollmisstänkt var han än postar.

Jag har börjat få samma misstankar... :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in