2010-04-19, 20:05
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Allt är naturligt.

däremot så är homosexualitet onormalt.
Helt korrekt.
Citera
2010-04-20, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Allt är naturligt.

däremot så är homosexualitet onormalt.

Haha, onormalt är också ett sånt jävla ord. Om så många gör det, är det då "onormalt"? Tycker iaf inte jag Nu vet jag ifs inte hur många som är homo av befolkningen..
Citera
2010-04-20, 12:58
Medlem
mazdaqs avatar
Nej.
Citera
2010-04-20, 13:59
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz
Haha, onormalt är också ett sånt jävla ord. Om så många gör det, är det då "onormalt"? Tycker iaf inte jag Nu vet jag ifs inte hur många som är homo av befolkningen..
Homosexuella utgör ungefär 3-5 % av befolkningen.
Citera
2010-04-20, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zardas
Det här med att män och kvinnor är skapade får du gärna berätta mer om. Gärna utan att framstå som intelligensbefriead. Tack på förhand.

Om du inte förstår det här med män och kvinnor och hur de är funtade är det du som är en smula intelligensbefriad.
Citera
2010-04-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Det lär vara naturligt, eftersom det verkar som att det mer eller mindre alltid har förekommit hos människan och förekommer i djurlivet. Dessutom pekar den mesta forskningen på att man föds homosexuell och att det inte i huvudsak rör sig om sociala konstruktioner.

Dock kanske man bör komma ihåg att även sjukdomar är högst naturliga. Bara för att något är naturligt behöver det inte vara bra.

Källa på det?
Citera
2010-04-20, 18:42
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4DD3
Källa på det?
På vilket? Allt?
Citera
2010-04-20, 20:24
Medlem
Snilleblixtens avatar
Att vara heterosexuell fyller ju ett syfte så att säga. Att fortplanta sej, vilket väl är tanken mellan kvinnor och män.

Fråga är vilket syfte homosexualitet fyller, varför finns det? Jag tror det är nåt onaturligt.
Citera
2010-04-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
På vilket? Allt?
På att man föds homosexuell?
Citera
2010-04-20, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marikosan
Högst naturlig., Heteronormen däremot är en samhällskonstruktion.
Ja, helt naturligt att en mänsklig generation skapas till följd av att en skinkprins och en korvryttare knullar varandra i tvåan.
Citera
2010-04-20, 21:35
Medlem
Är inte anledningen till att djur jökar på andra djur att de inte vet vilket kön de andra djuret har? Det är hursomhelst ett dåligt argument till att det skulle vara naturligt.

Ett bra argument för att det är naturligt är att det hela tiden sker genetiska mutationer av olika slag, vilket är en del av naturens gång. En av dessa mutationer kan innebära att man dras till "fel" kön, men eftersom dessa inte kan föröka sig så har det arvsanlaget inte fått någon större genomslagskraft.

Att det är onormalt är väl ganska uppenbart, dessa individer tillhör inte normen sålänge man inte koncentrerar mätningen till deltagarna i en pride-parad eller liknande.

(Plitar mest ner lite tomma funderingar som passerade förbi)
Citera
2010-04-20, 22:53
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
På att man föds homosexuell?
http://www.sciencemag.org/cgi/content/abstract/sci;261/5119/321
http://www.sciencemag.org/cgi/content/abstract/sci;253/5023/1034
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?a=58064&d=3297&l=en&newsdep=3297

Framförallt den första, men även de andra är intressanta för diskussionen. Har du konto hos Science kan du läsa hela artiklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in