• 1
  • 2
2004-03-24, 08:14
Medlem
Jag undrar vad det finns för metoder att förtära något med milligrams säkerhet.

Är den där "vattenmetoden" säker, alltså den där du tillsätter t.ex 100 mg i en liter vatten och så är en dl 10 mg. Blir det perfekt blandat då så att inte en dl innehåller 15 mg och en annan 5...

Jag funderar nämligen på att bli laglig igen och köpa lite 2-CE, har köpt 2-CI, 5-meo-DiPT förut men har fått det i tablettform då så att inmundigandet av drogen har då inte varit några problem...
Citera
2004-03-24, 08:17
Bannlyst
2c-e är vattenlösligt så det är säkert, risken är väl att din leverantör har spillt i för mycke/för lite bomull i din påse, så en våg är alldrig fel..
Citera
2004-03-25, 23:30
Bannlyst
Är det nån mer än jag som lagt märke till att cyberacid och drog.nu, är precis samma site?
Citera
2004-03-26, 10:31
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfly
Är det nån mer än jag som lagt märke till att cyberacid och drog.nu, är precis samma site?

Ehh... Vad har det med den här tråden att göra?
Citera
2004-03-26, 12:58
Medlem
Som kemistuderande skulle jag säga att ifall du inte har tillgång till en laborationsvåg, så är vattenmetoden den mest tillförlitliga metoden att spä ut vattenlösliga ämnen.

När du spär ut med vatten är det några saker du bör tänka på:

1) Blanda noggrant

2) Se till att allt löser sig, se till att krossa alla klumpar som finns innan du häller i det i vattnet för att underlätta (om du ska lösa större mängder tänk på att lösningen kan bli mättad, då måste man tillföra mer vatten innan man kan lösa mer)

3) Se till att ämnet är vattenlösligt! Det räcker inte med att ämnet ser ut att lösa sig, det kan mycket väl vara en slamning som du kanske inte märker ifall du arbetar med väldigt små mängder.

Exempel på slamning är Oboy + Mjölk, även fast det ser ut att vara vattenlösligt när man blandar i det är det i själva verket en slamning, och oboy-partiklarna faller sakta mot botten utan att lösa sig i mjölken.
Citera
2004-03-26, 15:12
Medlem
hur är det med alkohol då? de flesta ämnen som inte är vattenlösliga brukar väl lösa sig i alkohol eller har jag helt fel nu?
Citera
2004-03-26, 15:54
Medlem
Det finns flera saker som reglerar hur pass lösligt ett visst ämne är i ett speciellt lösningsmedel.

Det mest grundläggande är polariteten.

Att ett ämne är "Vattenlösligt" betyder för det mesta att ett ämne är polärt.

Vatten är Polärt

Alkohol (Etanol) är Polärt

Olja är Opolärt

Så generellt sätt så har de flesta ämnena samma löslighet i både vatten och alkohol, men det finns naturligtvis undantag.
Citera
2004-03-26, 16:59
Medlem
Curls avatar
Blir 1 liter vatten mättat med 1 gram 5-meo-dipt?
Citera
2004-03-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curl
Blir 1 liter vatten mättat med 1 gram 5-meo-dipt?

Jag har svårt att tänka mig att 1 liter vatten skulle bli mättat av 1 g, men kan inte säga något säkert.

Däremot verkar det ganska dumt att blanda ut ett helt gram eftersom den aktiva dosen är 5-20 mg, dvs 50-200 doser, och såvida du inte ska ha ett jättestort drogparty skulle jag inte rekommendera att förvara din kemiska substans i vatten för långvarigt förvar.

Det jag skulle ha gjort ifall jag hade ett gram (och inte ville andvända någon av skolans laborationsvågar) är att skaffa en digital våg med 0.1 g noggrannhet, se hur mycket "grammet" vägde, och sedan med hjälp av våg, ögonmått och ett kreditkort mäta upp 0,1 g som jag sedan skulle späda ut med vatten.
Citera
2004-03-26, 19:01
Medlem
porrpumpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Jag har svårt att tänka mig att 1 liter vatten skulle bli mättat av 1 g, men kan inte säga något säkert.

Däremot verkar det ganska dumt att blanda ut ett helt gram eftersom den aktiva dosen är 5-20 mg, dvs 50-200 doser, och såvida du inte ska ha ett jättestort drogparty skulle jag inte rekommendera att förvara din kemiska substans i vatten för långvarigt förvar.

Det jag skulle ha gjort ifall jag hade ett gram (och inte ville andvända någon av skolans laborationsvågar) är att skaffa en digital våg med 0.1 g noggrannhet, se hur mycket "grammet" vägde, och sedan med hjälp av våg, ögonmått och ett kreditkort mäta upp 0,1 g som jag sedan skulle späda ut med vatten.

Om han vill lagra det en längre tid så kan han väl ha det i alkohol? Det håller sig väl tillräckligt länge för att han ska hinna använda upp allt. Jag har själv haft 20gram DXM i en läsning med 20% alkohol och resten vatten och jag kan lova att det inte kvalitén har blivit sämre.
Citera
2004-03-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porrpumpan
Om han vill lagra det en längre tid så kan han väl ha det i alkohol? Det håller sig väl tillräckligt länge för att han ska hinna använda upp allt. Jag har själv haft 20gram DXM i en läsning med 20% alkohol och resten vatten och jag kan lova att det inte kvalitén har blivit sämre.

Har aldrig laborerat med något som liknar 5-meo-DiPT, men skulle jag vilja förvara det flytande så låter inte en vattenblandning med 20% etanol helt fel, väldigt få bakterier som överlever i 20% etanol.

Jag tycker i vilket fall som helst att du bör väga upp ditt gram innan du spär ut det, jag skulle inte lita på att RC säljarna har vägt upp exakt ett gram, och aldrig kul att få för mycket eller för lite av en drog.
Citera
2004-03-28, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
Ehh... Vad har det med den här tråden att göra?

På nåt sätt hamnade jag i ett annat forum, när jag skulle posta.
Sorry!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in