Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-16, 19:24
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag är redan någorlunda insatt hur alkohol påverkar och vad konsekvenserna kan bli av mixen alkohol + träning. Har sökt runt en del men endast lyckats hitta vanliga "träna efter man druckit"-trådar (denna fråga kanske tas upp där, vad vet jag). Och min fråga svarar egentligen på sig själv, men jag tänkte iaf såhär:

En person som inte har någon kondition överhuvudtaget, springer eller tränar aldrig. Men under fyllan så springer (normal fart, inte överdrivet snabbt) denna person (för att hinna med bussen eller vad somhelst), kan detta då räknas in som "konditionsträning"? Bortsett från att den fysiska utmattning, vilket inte är speciellt bra under fyllan, man då ställs inför, är det "bättre" att springa på fyllan än inte springa alls? Och har det då någon somhelst positiv effekt?

Mvh
Citera
2010-04-16, 19:37
  #2
Medlem
ekwohos avatar
Herregud att du ens orkar lägga ned tid och funderingar på det du just gör nu.
Haha ja läste allt du skrev lite hastigt men orkar inte sätta mig in i ditt tanke sätt och kan inte ge dig nått svar. =/ tyvär ts. finns säkert nån annna som har lust
Citera
2010-04-16, 19:38
  #3
Medlem
Sebastianos avatar
Intressant tråd du väljer som din första post på FB
Citera
2010-04-16, 19:45
  #4
Medlem
Hade många förslag på trådar när jag registrerade mig, men sen såg jag att det skulle ta 3 dar innan man kunde få skriva så jag tappade intresset >.< Kom precis på att jag hade ett konto här å då kan man ju lika gärna passa på, right? ;d
Citera
2010-04-16, 19:53
  #5
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OculusDei
Hade många förslag på trådar när jag registrerade mig, men sen såg jag att det skulle ta 3 dar innan man kunde få skriva så jag tappade intresset >.< Kom precis på att jag hade ett konto här å då kan man ju lika gärna passa på, right? ;d


Klart du kan posta. Du kan göra mycket på ett forum. Sen vad man vill veta osv är givetvis perssonligt.
Men din trådstart är inte direkt nått jag ens orkar lägga energi att tänka på.
Citera
2010-04-16, 22:09
  #6
Avstängd
ihypes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OculusDei
Hejsan!

Jag är redan någorlunda insatt hur alkohol påverkar och vad konsekvenserna kan bli av mixen alkohol + träning. Har sökt runt en del men endast lyckats hitta vanliga "träna efter man druckit"-trådar (denna fråga kanske tas upp där, vad vet jag). Och min fråga svarar egentligen på sig själv, men jag tänkte iaf såhär:

En person som inte har någon kondition överhuvudtaget, springer eller tränar aldrig. Men under fyllan så springer (normal fart, inte överdrivet snabbt) denna person (för att hinna med bussen eller vad somhelst), kan detta då räknas in som "konditionsträning"? Bortsett från att den fysiska utmattning, vilket inte är speciellt bra under fyllan, man då ställs inför, är det "bättre" att springa på fyllan än inte springa alls? Och har det då någon somhelst positiv effekt?

Mvh

Denna person under fyllan gör detta ja, men orkar han skita i bussen och jogga ner till stan istället. Definiera kondition och vad som händer under fyllan. Jag rekommenderar att inte vara alkoholpåverkad under träning.
__________________
Senast redigerad av ihype 2010-04-16 kl. 22:11.
Citera
2016-07-14, 15:16
  #7
Medlem
Jag dricker när jag tränar å ser förjävlig ut, träna nökter
Citera
2016-07-14, 16:23
  #8
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperhunk
Jag dricker när jag tränar å ser förjävlig ut, träna nökter
Bra bumpat. För att bidra med något relevant tipsar jag om det här podcast-avsnittet: http://tyngre.se/podcasts/tyngre-tra...-och-traening/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback