Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-16, 18:47
  #1
Medlem
vaoens avatar
Jag har överklockat mitt grafikkort som har funkat bra tills för ett tag sedan då jag inte ville riskera att det gick sönder så jag tog bort överklockningen. Detta funkade ett tag enda tills en dag då jag skulle spela bfbc2 jag fick spela i 3 tim sen så blinkade skärmen svart och full av gröna artefakter. Jag startade om datorn och det var fortfarande artefakter på skärmen jag kommer inte in i windows utan får blå skärm direkt efter jag har knapprat in lösenordet. Jag vet att det är grafikkortet så kom inte med en massa förslag på att det skulle kunna vara nått annat. Nå vad ska jag göra kanske överklockningen är kvar vad ska jag göra för att ta bort den/dölja att jag har överklockat? kom gärn med egna idéer och tankar om detta problem.

-garantin är kvar jag har fixat allt utom just detta ifall det skulle vara något problem att jag tidigare överklockat elr nått. Jag har använt msi afterburner som klocknings program.
Citera
2010-04-16, 20:32
  #2
Medlem
Eftersom du klockat tillbaka till stock finns det inget realistiskt sätt för butiken att se att du överklockat. Lämna tillbaka det på garantin bara så får du ett nytt
Citera
2010-04-16, 20:38
  #3
Medlem
vaoens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkann
Eftersom du klockat tillbaka till stock finns det inget realistiskt sätt för butiken att se att du överklockat. Lämna tillbaka det på garantin bara så får du ett nytt
Tack för svaret
Citera
2010-04-16, 22:15
  #4
Medlem
vaoens avatar
Mod ta bort tråd jag reseta bios nu funkar allt fint
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback