Citat:
Ursprungligen postat av Tittutiskogen
Måste hålla med om att det italienska köket är väldigt svårt.. Ja, italienska köket är väldigt överskattat av gemene man. Men ett tips är ju att undvika pastan om du nu tycker den är äcklig..testa att köra risotto eller nån polenta till rostat kött och sen testa nån kall dessert. En fråga, är det norra eller södra köket du testat mest?
Jag tänkte precis fråga samma sak! Har du provat något annat än pasta? Om du inte förstår vad rätterna innehåller så fråga någon som vet! Jag har ätit otroligt goda italienska soppor, det kan du ju prova nästa gång

Är också intresserad av vilket av köket du testat mest?
Tror att det "riktiga" italienska köket inte är överskattat, men många äter vad de tror är italiensk mat och så får de tråkig pasta till exempel.
Det var lite som när jag var i Frankrike. Det var inget speciellt med maten, det var god men tråkig. Smakade sniglar och det var inget hit. Men så en tidig kväll var jag på ett ställe som inte såg mycket ut för ögat, eller hur man nu säger. Men maten jag åt där var bland den godaste jag någonsin ätit. Ägaren var en mysig man i sina äldre dagar som verkligen gjore Frankrike till ett matland i mina ögon. Men det här var lite OT, sorry!
Jag hoppas att du någon gång i ditt liv får smaka på italiensk mat som gör att du ändrar åsikt. Inte för att italiensk mat alltid måste vara god, utan för att du ska få smaka på något annat än pasta och för att dina smaklökar ska få dansa