2011-01-18, 19:47
Medlem
intervalls avatar
Säsongen för sommardäck närmar sig, är däckonline fortfarande pålitliga?
Citera
2014-04-07, 18:06
Medlem
crossoftormentss avatar
kan man köpa från däckonline?
sugen på att köpa ett par sommardäck,men kollar man runt lite på prisjakt så var det några tvivelaktiga omdömen,
men samtidigt får jag däcken billigare,än om jag köper "kumho"-däck(??) hos den lokala däckprånglaren.

kort sagt, har någon köpt från det här företaget?
gick det bra?
tog det lång tid?
Citera
2014-04-07, 19:01
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crossoftorments
sugen på att köpa ett par sommardäck,men kollar man runt lite på prisjakt så var det några tvivelaktiga omdömen,
men samtidigt får jag däcken billigare,än om jag köper "kumho"-däck(??) hos den lokala däckprånglaren.

gick det bra?
tog det lång tid?
Jag har handlat hos dom många gångar och har alltid varit nöjd, jag har för mig att man brukar ha däcken inom en vecka. Du får kollinummer så du kan följa dom på hela resan.
Citera
2014-04-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crossoftorments

gick det bra?
tog det lång tid?

Köpte mina nya däck från dem nu i mars. Inga problem, fick däcken levererade till min däckverkstad på 5 dagar tror jag. Fick kollinr så fort de lämnat lagret så man kunde följa dem och se när de blev levererade.
Citera
2014-04-07, 21:56
Medlem
Köp från Däckhandlare/återförsäljare, Fan kommer inte finnas många däckhandlare nåmer utan alla handlar Online,

Beställ ni era internet-däck, Och kör sen på natten i kyla,regn/oväder och få punktering så kan ni ju pröva hur snabbt ni får era däck via internet, När man annars kan ringa Jouren och så repar dem.

Många däckmontörer tar inte ens emot "Internetdäck"
Citera
2014-04-08, 02:12
Medlem
crossoftormentss avatar
saken är den att,på bilfirman jag tänkte köpa nya framdäck på så har dom bara kumho + rotalla,och rotalla får "varning"-omdömen,och jag kan få ett par goodyear efficient grip(?) för billigare pris online,

så då känns det bättre att köpa riktiga kvalitetsdäck.
men har ju aldrig handlat däck online förut,så man är lite försiktig av sig
Citera
2014-04-08, 08:19
Medlem
Inge fel på däckonline alls.......

Har köpt däck där i många år mestadels då premiumdäck till både min gammel volvo samt till Mustangen av nyare modell, och jag kan då säga att då det gäller tillverkningsdatum på däck så ,har då lokala handlare varit värre, dem vill sälja ut fjolårsdäcken till nypris.

Tror jag haft på sin höjd 2st ej premiumdäck som varit av ganska dålig kvalité, ett
par förstärkta däck till pickupen, dem höll men var hala som fasen.

Sist så blev det inköp av däckpaket till volvon, premiumdäck Michelin med snygga LM fälgar, sparade in runt 2500 friska riksdaler på den affären.

Har också alltid haft däcken inom lovad leveranstid, så ja, jag kan rekommendera handla därifrån.
Citera
2014-04-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Köp från Däckhandlare/återförsäljare, Fan kommer inte finnas många däckhandlare nåmer utan alla handlar Online,

Beställ ni era internet-däck, Och kör sen på natten i kyla,regn/oväder och få punktering så kan ni ju pröva hur snabbt ni får era däck via internet, När man annars kan ringa Jouren och så repar dem.

Många däckmontörer tar inte ens emot "Internetdäck"

Ta och förklara vad som skiljer ett premiumdäck som är beställt online från ett likadant inköpt lokalt??, sedan gällande punka, så spelar det ingen roll var man köpt däcket ifrån , bara knalla in på närmaste lokala däckfirma så pluggar dem det för ett par hundringar så är det fixat.
Sedan varför ringa någon jour?, finns väl reservhjul eller i värsta fall punkaspray som duger gott tills man får däcket lagat
Citera
2014-04-08, 08:27
Medlem
zoombos avatar
Har jobbat med däck en gång i tiden så jag har en viss erfarenhet.
Däckbranschen är fortfarande en av de områden där generalagenten och mellanleden inte tillför nåt annat till produkten än fördyringar, dvs exakt samma däck som tillverkas i Tyskland och där säljs för 900,- ute i butik tar man 1500,- eller mer för här. Därför välkomnar jag den här typer av företag!

Jag har själv köpt Nokiandäck från dackonline och blev riktigt nöjd, sparade över 1000,- på två däck. Allt funkade som förväntat.
Däremot tror jag man ska passa sig för tjing-tjong däcken, dom funkar säkert hjälpligt men räkna inte med samma komfort, jämnhet och slitstyrka som premiumdäcken. Den mest påtagliga skillnaden på ett premiumdäck och en billigt no-namedäck var att de senare kunde vara något ovalt, "sladdrigare" och krävde mera balansvikter. I enstaka fall kunde t o m slitbanan (mönstret) wobbla lite när man spann upp däcket och tittade. Men detta är ju knappast nåt som man ser när man har dem i handen.
Citera
2014-04-08, 08:30
Medlem
ormbitens avatar
Kan också rekommendera däckonline.

Dom gånger det strulat för mig därifrån så har det varit posten som slarvat bort ett däck eller två och det kan man ju knappast lasta däckonline för.
Citera
2014-04-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Ta och förklara vad som skiljer ett premiumdäck som är beställt online från ett likadant inköpt lokalt??, sedan gällande punka, så spelar det ingen roll var man köpt däcket ifrån , bara knalla in på närmaste lokala däckfirma så pluggar dem det för ett par hundringar så är det fixat.
Sedan varför ringa någon jour?, finns väl reservhjul eller i värsta fall punkaspray som duger gott tills man får däcket lagat

dumfan.....
Ingen skillnad på däcket i sig fattar du noll eller? Exakt samma däck, men det Jag menar är: Köper alla däck från era jävla hemsidor på nätet, så kommer på långsikt att däckfirmorna konka, för att dem inte kan hålla nere priserna lika mycket som enbart dem som sysslar med DÄCKFÖRSÄLJNING!!
Det Jag menar menar är om du får punktering på dina däck, och ska gå att reparera det, så kanske det inte finns någon däckfirma att gå till nå mer? när ni köpt era jävla internetdäck.

Vet flera däckfirmor som vägrar montera däck som är köpta på internet, för dem vill ju själv sälja

Varför man ska ringa någon Jour? Ja fattar du inte mer än så, ? Kör punktering mitt i natten så ska vi se hur många däckfirmor som har dygnetrunt-öppet,

Seriöst vissa människor
Citera
2014-04-08, 15:51
Medlem
zoombos avatar
Om jag hade en däckfirma så skulle jag allvarligt fundera på att köpa däcken utomlands.
Visst är det så att om dom som säljer "internetdäck" är 35-50% billigare än Nisses Däck så kommer Nisse att lacka ur om han inte får sälja däck med hyfsad avans och enbart får ägna sig åt att montera däck som andra köpt på nätet.
Men till syvende och sist så är detta inte Nisses fel utan det är hans förbannade leverantörer, mellanhänderna i Sverige som kapar år sig såna äckliga avanser att Nisses inköpspris hamnar långt ovanför det man kan köpa exakt samma däck för utomlands. Utan att för den skull egentligen tillföra nåt väsentligt.

Det är här, kära publik, som problemet ligger.
Inom många branscher har en självsanering redan påbörjats och de s k generalagenterna har fått krypa till korset och justera priserna rejält. Tacka EU för det!
Dock inte inom däckbranschen. Än. Men det kommer, var så säker.
Hantverkare typ gummiverkstäder kommer alltid att behövas och finnas men kanske inte på samma nivå som vi blivit vana vid. Man kanske måste bredda sig och även ha andra verksamheter för att få god snurr på lönsamheten.
Men skyll för fan inte på den fria konkurrensen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in