• 1
  • 2
2010-04-16, 11:38
Medlem
€rics avatar
Godagens.

Beställde förra veckan på torsdagen däck till bilen och de står klart och tydligt att om man beställer innan 12 så skickas ordern. Men så var inte saken, utan vart skickad på lördagen (?) istället, vilket bara där är fel.

Man får också ett mail där man kan följa "paketet" men efter de inte rört sig på 5 dagar och jag skulle egentligen fått mina däck idag så ringer jag till deras service. Först och främst får jag prata med en tjej, som knappt kan engelska och låter som hon blir tagen i röven samtidigt. Hon "förklarar" varför den är försenad och fattar fortfarande inte om hon pratar engelska eller tjeckiska.

Hur som helst, måste fråga har ni beställt härifrån och hur har de gått då? Sa till henne att om mina däck blir försenade igen och jag blir stoppad av polisen vill jag att de betalar mina böter men det kunde hon inte svara på.
Citera
2010-04-16, 11:44
Medlem
Metafors avatar
Jag har beställt däck från Däckonline vid ett tillfälle för ca 3 år sedan. Det fungerade mycket bra måste jag säga. Det tog 3 dagar så hade jag däcken. Men jag beställde inte mina däck samtidigt som alla andra gjorde det. Belastningen är nog skapligt hög just nu.
Citera
2010-04-16, 11:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metafor
Jag har beställt däck från Däckonline vid ett tillfälle för ca 3 år sedan. Det fungerade mycket bra måste jag säga. Det tog 3 dagar så hade jag däcken. Men jag beställde inte mina däck samtidigt som alla andra gjorde det. Belastningen är nog skapligt hög just nu.

Jo, absolut de förstår jag. Men lite sur att den stått på plats i 5 dagar och de inte gjort något åt saken.
Citera
2010-04-16, 12:02
Medlem
My name is Earls avatar
Jag har beställd ett antal gångar och har alltid varit nöjd, fastnar de nånstans på vägen är det postens fel ovh inte delticon eller vad de egentligen heter. Man KAN ju också beställa i så god tid att man vet att de hinner fram , jag köper alltid sommardäck på vintern och tvärtom för att få bäst möjliga prisar.
Citera
2010-04-16, 12:03
Medlem
Metafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Jo, absolut de förstår jag. Men lite sur att den stått på plats i 5 dagar och de inte gjort något åt saken.

Det kan vara så att däcken inte har stått stilla utan att dom inte ens packats ännu. Men ligg på dom via telefon och mail. Kolla om du kan få ett reducerat pris, hota med att du avbeställer.
Citera
2010-04-16, 20:04
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Godagens.

Beställde förra veckan på torsdagen däck till bilen och de står klart och tydligt att om man beställer innan 12 så skickas ordern. Men så var inte saken, utan vart skickad på lördagen (?) istället, vilket bara där är fel.

Man får också ett mail där man kan följa "paketet" men efter de inte rört sig på 5 dagar och jag skulle egentligen fått mina däck idag så ringer jag till deras service. Först och främst får jag prata med en tjej, som knappt kan engelska och låter som hon blir tagen i röven samtidigt. Hon "förklarar" varför den är försenad och fattar fortfarande inte om hon pratar engelska eller tjeckiska.

Hur som helst, måste fråga har ni beställt härifrån och hur har de gått då? Sa till henne att om mina däck blir försenade igen och jag blir stoppad av polisen vill jag att de betalar mina böter men det kunde hon inte svara på.

Se till att beställ i tid nästa gång? Inte deras fel att du är ute i sista minuten.
Men jag lider lite med dig. Det är aldrig kul att beställa något och behöva vänta.

När jag beställde från dom för några år sedan så gick det på ca 3 dagar. Inga problem alls.
Men hoppas det löser sig för dig.
Citera
2010-04-16, 20:07
Medlem
talip_ks avatar
Har också beställt av dom och det gick ganska snabbt och smärtfritt. Ring igen och klaga.
Citera
2010-04-16, 20:14
Medlem
Självklart kan du inte kräva dem på att betala dina böter om du är dum nog att inte byta i tid.

Har själv beställt därifrån 3 gånger och aldrig haft något problem
Citera
2010-04-16, 20:15
Medlem
Prostreet32s avatar
Beställde mina innan påsk. Inte fått dem än.
Ringde upp idioterna. Skulle få de i måndags. Kom de nåt? Inte fan. Fick nytt besked att de skulle komma idag. Inte fan kom de.

Tydligen har deras anställda strejk, sade en tysk kvinna med mycket dålig engelska som jag ringde och ställde ut.
Citera
2010-04-16, 22:56
Medlem
Fat bastards avatar
Jag fick mina däck därifrån igår. En dag innan utlovat. Beställde dem för tio dagar sedan.
Smidigt att få dem levererade till jobbet också.
Citera
2010-04-17, 07:53
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Fick mina däck därifrån förra veckan.
Tog lite längre tid än beräknat pga att jag beställde precis innan påsk.
Sammantaget så fungerade det smärtfritt och jag lär nog köpa däck där nästa gång också.
Citera
2010-04-17, 10:10
Medlem
nicerpms avatar
skulle aldrig för mitt liv köpa däck som inte är anpassade för markanden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto