Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
en tusing i skillnad? nä det vetifan... och dom ombud du pratar om tar inga som helst ansvar för däcken DU har beställt det vet jag..
Men alla gör som dom vill men det är inte värt besväret eller förtjänsten i långa loppet.. Det vet ja.
Nä det vetifan? Vianor är dom billigaste jag hittat som säljer samma däck 7400:- monterat och klart på dackonline kostar det 5350:- + monteringen blir ca 6000:-
Vianor finns inte häromkring så det blir en resa på det också.
Däckia säljer likvärdiga däck som rekommenderas till min bil fast där säljs ej Michelin, dom landade på 2300:- st.
Hos handlaren får jag falken däck för 1500:-/st köpte sådana sist och det var det sämsta skit jag åkt på räckte ca 1000mil och bullrade som attan.
Tycker du fortfarande det låter värt att handla hos en handlare för en student som får 8100:- i månaden?
För mig är det lätt värt "besväret" jag åker till handlaren har med mig fälgarna (det måste jag vilket fall) får dom monterade betalar åker hem och byter.
Exakt samma procedur måste följas oavsett om jag betalar några tusen till för däcken eller köper däcken online.