2010-04-18, 12:08
Medlem
bongiovis avatar
Varför man handlar däcken på nätet är just för att slippa den lokala däckgubben.
Det finns bara en sorts människa som jobbar med däck.
Jag tror att gummiblandningen har åkt upp i huvet på dom. Alltid otrevliga, tror dom vet allt, ska alltid sälja på en ett dyrare däck för det är ju såååå mycket bättre. Kommer man dit och ber om något enkelt då är det verkligen omöjligt. Verkar så jävla upptagna.
Uppkäftiga latgrisar hela bunten. Den som säger emot jobbar själv som däckgubbe.
Samma fenomen i Uppsala + storstockholm.
Citera
2010-04-18, 13:29
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
Varför man handlar däcken på nätet är just för att slippa den lokala däckgubben.
Det finns bara en sorts människa som jobbar med däck.
Jag tror att gummiblandningen har åkt upp i huvet på dom. Alltid otrevliga, tror dom vet allt, ska alltid sälja på en ett dyrare däck för det är ju såååå mycket bättre. Kommer man dit och ber om något enkelt då är det verkligen omöjligt. Verkar så jävla upptagna.
Uppkäftiga latgrisar hela bunten. Den som säger emot jobbar själv som däckgubbe.
Samma fenomen i Uppsala + storstockholm.

byt däckshandlare.. eller du som bor i stockholm åk till vandis gummi..
Citera
2010-04-18, 13:31
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke54
Vore ju bra att få höra hur dom säljer fel gummiblandningar? Eftersom det anges på däcket så skall ju däcken vara falskskyltade då?

Då jag tar för givet att ett par michelin HP primacy med hårdheten 94y som jag beställt just är dom däck jag beställt med även rätt gummiblandning.
Några få hundringar handlade det knappast om utan snarare någon tusing vilket känns helt ok för en student.
Däckonline har ju numer samarbetspartners dit däcken skickas och du åker och får dina sulor monterade, så det finns ju vilket fall som en speaking partner.

en tusing i skillnad? nä det vetifan... och dom ombud du pratar om tar inga som helst ansvar för däcken DU har beställt det vet jag..
Men alla gör som dom vill men det är inte värt besväret eller förtjänsten i långa loppet.. Det vet ja.
Citera
2010-04-18, 13:39
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
byt däckshandlare.. eller du som bor i stockholm åk till vandis gummi..

haha kul att du nämner dom. Dom är rätt ok. Tyvärr rätt dyra.

Men! deras "konkurrenter" på hagagatan.. tror dom heter Peders Däckservice. Dom é fan inte kloka.
Citera
2010-04-18, 17:11
Medlem
Micke54s avatar
Citat:
en tusing i skillnad? nä det vetifan... och dom ombud du pratar om tar inga som helst ansvar för däcken DU har beställt det vet jag..
Men alla gör som dom vill men det är inte värt besväret eller förtjänsten i långa loppet.. Det vet ja.

Nä det vetifan? Vianor är dom billigaste jag hittat som säljer samma däck 7400:- monterat och klart på dackonline kostar det 5350:- + monteringen blir ca 6000:-

Vianor finns inte häromkring så det blir en resa på det också.
Däckia säljer likvärdiga däck som rekommenderas till min bil fast där säljs ej Michelin, dom landade på 2300:- st.
Hos handlaren får jag falken däck för 1500:-/st köpte sådana sist och det var det sämsta skit jag åkt på räckte ca 1000mil och bullrade som attan.
Tycker du fortfarande det låter värt att handla hos en handlare för en student som får 8100:- i månaden?
För mig är det lätt värt "besväret" jag åker till handlaren har med mig fälgarna (det måste jag vilket fall) får dom monterade betalar åker hem och byter.
Exakt samma procedur måste följas oavsett om jag betalar några tusen till för däcken eller köper däcken online.
Citera
2010-04-18, 21:45
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
haha kul att du nämner dom. Dom är rätt ok. Tyvärr rätt dyra.

Men! deras "konkurrenter" på hagagatan.. tror dom heter Peders Däckservice. Dom é fan inte kloka.

Vandis är aldrig omöjlig att ge att bra pris...
Citera
2010-04-18, 21:46
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Nä det vetifan? Vianor är dom billigaste jag hittat som säljer samma däck 7400:- monterat och klart på dackonline kostar det 5350:- + monteringen blir ca 6000:-

Vianor finns inte häromkring så det blir en resa på det också.
Däckia säljer likvärdiga däck som rekommenderas till min bil fast där säljs ej Michelin, dom landade på 2300:- st.
Hos handlaren får jag falken däck för 1500:-/st köpte sådana sist och det var det sämsta skit jag åkt på räckte ca 1000mil och bullrade som attan.
Tycker du fortfarande det låter värt att handla hos en handlare för en student som får 8100:- i månaden?
För mig är det lätt värt "besväret" jag åker till handlaren har med mig fälgarna (det måste jag vilket fall) får dom monterade betalar åker hem och byter.
Exakt samma procedur måste följas oavsett om jag betalar några tusen till för däcken eller köper däcken online.

man får vad man betalar för.. tyvärr men så är det
Citera
2010-04-19, 00:08
Medlem
Citat:
Sen tycker jag personligen att det är betydligt bättre att handla däck lokalt. ifall tex det skulle visa sig vara nått fel på däcken. osv.. men du kan ju roa dig med antingen inte få däcken alls. (vilket har hänt det med) eller skicka tillbaka skiten ifall det inte skulle passa eller vara fel på dem.
Är säkert värt dom få hundringar du tjänar......

Jag sparade iallafall närmare 2000 spänn på att beställa ifrån däckonlline.
Köpte 4st Kumho allrounddäck till G3an för 1777kr. Innan jag beställde ringde jag runt till varenda däckhandlare i närheten av där jag bor och varenda en skulle ha närmare 800-1000kr/däcket. Montage ingick ju då... vilket vanligtvis kostar 300kr.
Citera
2010-04-19, 09:29
Medlem
Micke54s avatar
Citat:
man får vad man betalar för.. tyvärr men så är det

Javisst, man köper ju hellre mjölk på Statoil än ica för mjölken är väl bättre när den är dyrare? Hoppas liknelsen är lätt att förstå.
Citera
2010-04-19, 11:41
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Javisst, man köper ju hellre mjölk på Statoil än ica för mjölken är väl bättre när den är dyrare? Hoppas liknelsen är lätt att förstå.

självklart inte... men det du tappar i pris tappar du även i service.. som sagt bara personligen kan jag nog dra upp bara i en hast där dackonline har gjort följande. felleverans dvs fel adress, Fel däck (två högerhjul) vissa däck har rotationsrikting. Fel gummiblanding! försenad leverans (ca två månader) Spruckna stommar. Ingen dotmärkning osv osv ,, jag skulle nog kunna rabbla i en kvart bara av vad som drabbat mig med närstående. Och det är en ganska lite klick människor på ca 30personer. Och i alla fall det blivit något fel har kunden själv fått stå för transport tillbaka till dem och betala montering av nya däck osv osv... Serriös firma dackonline.se? Nä knappast
Så däck du köper där kan bli till och med dyrare. Och det är av erfarnhet. man lär sig på sådant. Så jag högt personligen med många med mig att gå till en lokal däckhandlare och förhandla till sig ett bra pris och service.. Men det får man ju göra som man vill. tycker man det är värt med strul osv så go ahead.
Citera
2010-04-19, 18:30
Medlem
LoaTs avatar
min bror ska köpa 4st nya däck till sina 17"-fälgar och han bad mig hjälpa honom att hitta några bra och billiga. Då jag är ganska ny inom detta, så har jag inte så mycket insikt i vad som är bra och vad som är dåligt.

Jag letar efter 4st nya däck som har 215 i bredd, 45 i profil och 17 i radie. Jag har kollat runt lokalt och det billigaste jag har hittat är 4st nya däck från däckia
"Rockstone F105" - 4260 kr
"AGI PROLINE" - 4216 kr
detta med montering osvosv.

Dock så hittade jag dackonline.se där det fanns massor av billiga däck som skulle halvera slutsumman, är det värt att köpa däck därifrån? Vilka märken är bäst? Är kina-däcken verkligen så dåliga som det sägs?

tacksam för svar!
Citera
2010-04-19, 19:17
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoaT
min bror ska köpa 4st nya däck till sina 17"-fälgar och han bad mig hjälpa honom att hitta några bra och billiga. Då jag är ganska ny inom detta, så har jag inte så mycket insikt i vad som är bra och vad som är dåligt.

Jag letar efter 4st nya däck som har 215 i bredd, 45 i profil och 17 i radie. Jag har kollat runt lokalt och det billigaste jag har hittat är 4st nya däck från däckia
"Rockstone F105" - 4260 kr
"AGI PROLINE" - 4216 kr
detta med montering osvosv.

Dock så hittade jag dackonline.se där det fanns massor av billiga däck som skulle halvera slutsumman, är det värt att köpa däck därifrån? Vilka märken är bäst? Är kina-däcken verkligen så dåliga som det sägs?

tacksam för svar!

så långt kan jag sträcka mig att säga att kinadäcken är sämre än vad som sägs. rent skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in