Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-15, 20:18
  #1
Avstängd
Whatever666s avatar
Hej!
Köpte en webkamera för första gången i mitt liv
allt funkar och så, men dom jag snackat med (videochattat med alltså)
säger att dom ser mig som stillbilder typ en uppdatering var annan sekund,och jag ser dom på samma sätt,
köpte en hyffsad webkamera på netonnet och har själv 100/20mbit bredband,och en bra dator,

vad krävs för att man skall kunna se varandra med normal uppdatering alltså i princip realtid iallafall inget lagg typ ?
Borde det inte gå smidigare eller har jag fel på inställningarna på nått sätt tro
Någon som har koll på webkameror
2010-04-15, 20:19
  #2
Medlem
Vad är det för kamera?
Fick du med program till kameran?
2010-04-15, 20:27
  #3
Avstängd
Whatever666s avatar
http://www.netonnet.se/art/dator/dat...m/125287.3080/

Installerat programvaran ,allt funkar,och kör på relativt låg upplösning (640*480) ändå laggar det kopiöst,,,
2010-04-15, 20:30
  #4
Medlem
Har du provat med annat im program. Använder du msn nu? prova med skype håller på och letar lösning
2010-04-15, 20:38
  #5
Avstängd
Whatever666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyst
Har du provat med annat im program. Använder du msn nu? prova med skype håller på och letar lösning

ok, dom jag testat mot använder yahoo messenger,,,
testar lite och kollar mig själv via kameran, men kör jag hd kvalitet högsta upplösning laggar det som fan,,så jag måste minst ner på 640 upplösning för att överhuvudtaget funka alls,,,,,, vad är det för mening med en hd webkamera om det inte hinner med i uppdatering
2010-04-15, 20:43
  #6
Medlem
Modell på datorn eller specs?
Os?
2010-04-15, 20:45
  #7
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatever666
Hej!
Köpte en webkamera för första gången i mitt liv
allt funkar och så, men dom jag snackat med (videochattat med alltså)
säger att dom ser mig som stillbilder typ en uppdatering var annan sekund,och jag ser dom på samma sätt,
köpte en hyffsad webkamera på netonnet och har själv 100/20mbit bredband,och en bra dator,

vad krävs för att man skall kunna se varandra med normal uppdatering alltså i princip realtid iallafall inget lagg typ ?
Borde det inte gå smidigare eller har jag fel på inställningarna på nått sätt tro
Någon som har koll på webkameror

Ser du dem även dem laggigt är det förmodligen inte kameran det är fel på utan överföringshastigheten. Har du/den du pratar med väldig seg nätverksanslutning?
2010-04-15, 20:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabitus
Ser du dem även dem laggigt är det förmodligen inte kameran det är fel på utan överföringshastigheten. Har du/den du pratar med väldig seg nätverksanslutning?
Kan vara hans dator. Väntar på specs
2010-04-15, 20:52
  #9
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyst
Kan vara hans dator. Väntar på specs

Jo, men de såg väl honom laggigt också? Känns inte som att det borde vara hans burk då, eftersom den inte generar deras bilder.. Det är om den är såpass seg att den inte ens kan skicka bilderna laggfritt.
2010-04-15, 20:54
  #10
Medlem
Tänkte inte på det. Bäst att han gör ett test på http://bredbandskollen.
2010-04-15, 20:55
  #11
Avstängd
Whatever666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyst
Kan vara hans dator. Väntar på specs

HP Pavilion d4
intel pentium 4, 64bitar,3.4GHz
Internminne 2048KB
Grafikkort Nvidia Geforce 6800GT 256DDR
Tv kort mm,osv
ok 3 år gammal men värsting på den tiden borde väl iallafall funka bra med webkamera
men som någon sa troligt att dom jag snackat med haft dålig connection( dom sitter i Filippinerna)
hmmm tänkte testa med msn men den säger att jag inte installerat video och röstkonversation ??

Har fiber 100mbit
2010-04-15, 21:00
  #12
Avstängd
Whatever666s avatar
http://i17.photobucket.com/albums/b7.../Con100415.jpg
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback