2010-04-16, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Står i artikeln att hon är tonåring, hur kommer det sig?

Reportern är väl dålig på matematik helt enkelt. Flickan var fem år 1994 -- det innebär att hon är född 1989. Vi har 2010. Räkna.
Citera
2010-04-16, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPR
Om jag inte läst i tråden fel är det något inom familjen, men endast GM är högt uppsatt chef i Polisen.

Kan tänkas att det då är två familjer, bor kanske inte ihop? Om det sjuka fanskapet bara fick tillgång till flickebarnet på högtider/när han fick ansvaret över barnet, barnvakt vad vet jag. Är man 20-30 är antas man väl kunna ta hand om knodds och skilja rätt från fel.

Att det är duktigt allvarligt och inte någon anklagelse tagen från luften tycker jag man kan utgå ifrån åklagarens agerande med häktning på studs.

GM:s far - inte GM - är högt uppsatt inom polisen i Dalarna - enligt en tidigare inläggsskrivare.
Citera
2010-04-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
GM:s far - inte GM - är högt uppsatt inom polisen i Dalarna - enligt en tidigare inläggsskrivare.

Självklart, gick väl lite snabbt både att skriva och att trycka på sänd. Ska bli bättre
Citera
2010-04-16, 17:24
Medlem
johanbtks avatar
Sannolikt har han visat kuken för flickan ifråga.
Snuskigt, ja, men långt ifrån sönderknullad femåring.

Tyvärr har det gått en enorm inflation i våldtäktsbegreppet på senare år.
Våldtäkt kan idag betyda i princip vad som helst, i synnethet när barn är inblandade.
Citera
2010-04-16, 17:33
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk

Missade du att åklagaren säger att han våldtagit 5-åringen med "särskild hänsynslöshet och råhet".
Citera
2010-04-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk

Tyvärr har det gått en enorm inflation i våldtäktsbegreppet på senare år.
Våldtäkt kan idag betyda i princip vad som helst, i synnethet när barn är inblandade.

Låter som att du tycker att det är helt normalt... synd då... skulle du uttrycka dig på samma sätt om det skulle gälla din 5 åriga dotter... eller kanske dig själv?
Och förresten tänk hur många sådana här fall funnits/finns utan att någon fått sitt straff, utan lever vidare som ingenting har hänt och fortsätter att vifta med sina snoppar fram för småttingar och förstör deras framtida liv ;(
Bra att majoriteten resonerar annorlunda och ändrar lagar för att åtminstone ge en chans till de drabbade att bli hörda, gärnings män att bli straffad och sådana som du att bli rädda för att göra nåt dumt..
Citera
2010-04-16, 18:10
Awaiting Email Confirmation
Jag säger ingenting om det här aktuella fallet men rent generellt är jag väldigt skeptisk till såna här historier.

Det finns hur mycket Borderline-tjejer och uppmärksamhetstörstande tjejer i vårt land. Om en tjej på 21 år helt plötsligt kommer på att hon som 5-åring blev våldtagen tycker jag att man ska förhålla sig jävligt skeptisk. Kan inte vara roligt att bli oskyldigt dömd för en sån sak. Då kan man lika gärna ta livet av sig. Här är ett typexempel på när det är bättre att fria än att fälla om man inte har hårda bevis.
Citera
2010-04-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Jag säger ingenting om det här aktuella fallet men rent generellt är jag väldigt skeptisk till såna här historier.

Det finns hur mycket Borderline-tjejer och uppmärksamhetstörstande tjejer i vårt land. Om en tjej på 21 år helt plötsligt kommer på att hon som 5-åring blev våldtagen tycker jag att man ska förhålla sig jävligt skeptisk. Kan inte vara roligt att bli oskyldigt dömd för en sån sak. Då kan man lika gärna ta livet av sig. Här är ett typexempel på när det är bättre att fria än att fälla om man inte har hårda bevis.

Det du precis påpekade har med grundläggande psykologi att göra. Hjärnan mörkar minnen som är för obehagliga att bearbeta för en ung människa och dessa kommer senare tillbaka när man blir äldre och kan tänkas vara mogen nog att bearbeta dem.

Så det är fullt möjligt att hon "helt plötsligt kom på att hon blev våldtagen som 5-åring".

Ni är välkomna att rätta eventuella fel i min förklaring om det psykologiska fenomenet
Citera
2010-04-16, 19:07
Medlem
Jimpan81s avatar
Så underbart och se alla människor med koll på saker och ting.
Denna "påhittade" historia som ni tror det är hörde jag för första gången för ca fem år sen
och tror inte tjejen i fråga skulle gå och spara den så länge för att kläcka den nu om det vore en lögn.
Senast redigerad av Jimpan81 2010-04-16 kl. 19:29.
Citera
2010-04-16, 19:11
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av fcukoff
Det du precis påpekade har med grundläggande psykologi att göra. Hjärnan mörkar minnen som är för obehagliga att bearbeta för en ung människa och dessa kommer senare tillbaka när man blir äldre och kan tänkas vara mogen nog att bearbeta dem.

Så det är fullt möjligt att hon "helt plötsligt kom på att hon blev våldtagen som 5-åring".

Ni är välkomna att rätta eventuella fel i min förklaring om det psykologiska fenomenet

Jag ifrågasätter inte det du skriver då jag inte har någon sådan utbildning.

Men ponera att min far väljer att låta min syster ta över familjeföretaget som är väldigt inkomstbringande. Kanske kommer jag då på att farsan för 12 år sedan knullade mig hårt i röven? Givetvis finns ju inga bevis i form av sperma i mitt rövhål eller liknande utan rätten har bara att gå på mina detaljerade minnen som jag kan sitta och fabulera ihop. Jag vet ju hur mina föräldrars sovrum såg ut och jag kan låtsas att jag med tårarna rinnande tvingades titta upp på farsans självporträtt som är uppsatt ovanför deras säng medans han pumpade på mig i röven.

Kanske kan jag få lite pengar av farsan så jag kan fortsätta mitt slackerliv och missbruka droger och vara allmänt dekadent.

Lite orättvist mot farsan bara...
Citera
2010-04-16, 19:41
Medlem
Jimpan81s avatar
Den åtalade mannen heter P.S******D
Citera
2010-04-16, 20:07
Medlem
"åtalad för grov våldtäkt på en då endast femårig flicka. "

är ni helt dumma i huvudet? skulle hon hitta på något eller? tänker på posterna i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in