Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-15, 00:12
  #1
Medlem
No6s avatar
Eftersom jag är allmänt förvirrad och fundersam om min framtid undrar jag om högskole/universitetspoängen. Är det som i gymnasiet att poängen väljer utbildningens kvalitet eller handlar det om hur många som söker?
Citera
2010-04-15, 00:15
  #2
Medlem
Intagningspoängen beror av antalet sökande och deras betyg.
Citera
2010-04-15, 00:31
  #3
Medlem
Arkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Eftersom jag är allmänt förvirrad och fundersam om min framtid undrar jag om högskole/universitetspoängen. Är det som i gymnasiet att poängen väljer utbildningens kvalitet eller handlar det om hur många som söker?

Även vid gymnasieansökan hade det att göra med hur många som sökte, inte kvaliteten på utbildningen. Intagningsgränserna säger mycket mer om utbildningens popularitet än dess kvalitet.
Citera
2010-12-04, 11:47
  #4
Medlem
Kolla antagningspoang.se.
Citera
2010-12-04, 14:07
  #5
Medlem
802938s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LpE
Intagningspoängen beror av antalet sökande och deras betyg.

Samt av antalet utbildningsplatser. Ganska lätt att få upp poängen som krävs genom att minska antalet platser och lätt hänt att poängen går ner om en skola gör allt för att få studenter/pengar och därför tar in så många som möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback