Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-14, 22:42
  #1
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Jag köpte mitt Xbox360 samma dag som GTAIV släpptes i sverige (29 april 2008). Nu har den fan slutat läsa skivor. Den enda skiva den läser är en gammal cd-lins rengöringsskiva. Och rengörningsskivan verkar inte göra ett jävla dugg nytta överhuvudtaget.

Vad har hänt med maskinen? Varför läser den inte skivor längre? Tål den inte att läsa brända dvd-filmer? Vad kan man göra åt det? Den är köpt på elgiganten, så eventuell garanti gäller väl inte längre??

Är det dyrt att få det fixat?
Vad ska jag göra?
Citera
2010-04-15, 00:47
  #2
Medlem
BesserWissers avatar
Ingen som vet vad det är för fel på mitt xbox? =(
Citera
2010-04-15, 08:56
  #3
Medlem
hoaxens avatar
Du har garanti i 2 år så du har t.o.m slutet av den här månaden, så skynda dig med att anmäla felet
Citera
2010-04-15, 11:29
  #4
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Du har garanti i 2 år så du har t.o.m slutet av den här månaden, så skynda dig med att anmäla felet
Ok. Hur lång tid tar det? Ska jag plocka av hd´n innan den går iväg?
Citera
2010-04-15, 12:02
  #5
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ok. Hur lång tid tar det? Ska jag plocka av hd´n innan den går iväg?
Ett par veckor tar det nog. Ta bort HDD, sladdar och allt sånt. Endast själva Xboxen ska du skicka in.
Citera
2010-04-15, 15:43
  #6
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Ett par veckor tar det nog. Ta bort HDD, sladdar och allt sånt. Endast själva Xboxen ska du skicka in.
ok.
Citera
2010-04-15, 19:41
  #7
Medlem
BesserWissers avatar
Så nu har jag letat igenom 15 flyttlådor efter det satans kvittot på maskinen, ringt M$ Support och mailat iväg bilder på kvittot.

Nu skulle det visst dyka upp någon mupp från UPS (mitt gamla jobb ) som skulle hämta maskinen hemma hos mig. Hoppas bara det inte tar 47 år för M$ att laga maskinen nu bara.
Citera
2010-04-16, 18:42
  #8
Medlem
Feberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Så nu har jag letat igenom 15 flyttlådor efter det satans kvittot på maskinen, ringt M$ Support och mailat iväg bilder på kvittot.

Nu skulle det visst dyka upp någon mupp från UPS (mitt gamla jobb ) som skulle hämta maskinen hemma hos mig. Hoppas bara det inte tar 47 år för M$ att laga maskinen nu bara.

Har konsolen repat dina skivor?
Citera
2010-04-16, 19:28
  #9
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Febern
Har konsolen repat dina skivor?
Ja min GTAIV skiva (den jag spelat mest ). Hurså?
Citera
2010-04-16, 19:59
  #10
Medlem
Feberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ja min GTAIV skiva (den jag spelat mest ). Hurså?

Min dåvarande konsol repade samtliga av mina tolv spel och Microsoft påstod att det var fysiskt omöjlig av en Xbox 360. De hänvisade mig till supporten som vägrade ersätta mina skivor och därför valde jag istället att reklamera till microsofts kundtjänst.

Bestämd som jag var resulterade det att jag fick en konsol som skickades från Stockholm samma vecka och jag fick även välja två valfria spel som kompensation.

Jag uppmanar därför alla som råkar ut för konsoler som repar skiva att reklamera hos kundtjänst. De kommer hänvisa er till supporten, men man säger bestämt att de inte bidrar med den hjälp du vill ha. Berätta om dina problem och att du är missnöjd, kanske resulterar det samma kompensation som mig.
Citera
2010-04-19, 13:31
  #11
Medlem
BesserWissers avatar
Idag kommer (M)ups och hämtar min krysslåda. Hoppas de är rädda om den.
Citera
2010-04-19, 22:02
  #12
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Idag kommer (M)ups och hämtar min krysslåda. Hoppas de är rädda om den.

Brukar gå ganska snabbt, ca 2-3 veckor har det tagit för mig båda gångerna jag har skickat in min och då skickade jag in den runt juletid senast. Dessutom brukar de kompensera med en månad live om det nu ska vara någon tröst
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback