Citat:
Ursprungligen postat av Nozzer
Jag håller med det du skriverm, gräver man sig djupare i det hela så ville väl Lenin/Stalin utrota ortodoxa kyrkan och begick en massa övergrepp på religiösa ryssar.
Man ville utrota allt vad etnicitet och religion hette, inte bara etniska ryssar och ortodoxin. Landet skulle bebos av sovjetmänniskan och den enda tron skulle vara: tron på kommunismens ljusa framtid...
Citat:
Det känns som att Ryssland gör enorma framsteg och hoppas att går bra i ryssarnas utveckling för det gynnar oss alla. Jag personligen har svårt för Putin eftersom jag aldrig skulle lita på honom, men tack vare honom är landet där det är idag.
Putin har gjort mycket för landet ja, mycket av dagens framsteg hade varit omöjliga utan hans "totalitära" och "odemokratiska" metoder.
Citat:
Att östländernas kommunisregimer var minst lika elaka är ryssarnas fel till en stor del det går bara inte att komma ifrån. Ryssen var ögat som såg allt och styrde allt på den tiden i östra europa.
Vi kan säga att det inte var några problem att hitta lämpliga personer som kunde göra grovjobbet i dessa länder... Vad jag försöker säga är att vissa folk måste förstå att ryssarna också var styrda av en totalitär kommunistregim under tiden de var det. Och dessutom, den kommunistregim som var upphovet till och beskyddaren av deras egna regimer.
Citat:
Har en rysk kompis som är från gränsen mot pakistan någonstans och jag gillar honom, han är schysst.
Ryssland gränsar inte till Pakistan!