2013-07-14, 17:58
Medlem
rex144s avatar
hehe, anlednigen till hatet är nog rysk avundsjuka, polacker kallas av ryssar för herrefolket, förnäma,
det förstärktes under kommunismen i Ryssland 1917,
Polen betraktades som burguasins säte, ett kristet land med västliga värderingar jämfört med de primitiva rysk -bysansisk-asiatiska...

polacker var de enda som lyckades erövra Moskva...
Napolen och Hitler misslyckades

polacker ockuperade Moskva under två års tid, och för att fatta vad det innebär för ryssar kan man se att Putin valde att den ryska nationaldagen ska firas till åminnelse av befrielsen från polsk ockupation av Moskva, inte besegrandet av Hitler som skulle vara mer naturligt
Citera
2013-07-14, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
TEXT

Exakt ni var imperialister precis som svenskar. Det enda ryssar däremot gjorde var att försvara sin mark.
Citera
2013-07-14, 18:13
Medlem
rex144s avatar
haha, det var för länge sen, och visst fick de mycket polsk kuk,
men så var det för flera hundra år sedan,

det är värre att ukrainare i modern tid begick grymheter värre än nazister,
och de vill inte be om ursäkt, det visar att de är mentalt närmare asiatisk (mongolisk, tattarisk, turkisk)
mentalitet än den europeiska
Citera
2013-07-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Här är viktigaste utdrag från historien och förklarar varför polacker hatar ryssar(intressant läsning):

Ett parti leds av Boyar Ordin-Nashchokin Athanasius stod för ett enat slavisk stat med Polen. Det var en dålig modell för framtiden, för det ryska folket.Då judar och ryssar, katoliker och ortodoxa,ryssar och polacker var en omöjlig kombination att leva i.

Ryska folket i den nya staten skulle helt enkelt försvinna under polacker och judar.

Judar skulle bosätta sig blixtsnabbt i mitten av 17 talet över hela ryska marken fram till Ural och börja suga livskraften ur ryssar.

Så det partiet som var för union med Polen var dessutom rädda för att polacker skulle anfalla ryssar.

Det partiet som vann var för att ta tillbaks all mark som var ockuperad av polacker och judar.Dom var även för att Ryssland skulle bli centrum för ortodox kristna. Dom var alltså för att jaga bort alla polacker och judar från marken. Detta parti var även för att ansluta det befriade Ukraina från polacker och judar till Ryssland.

Polacker startade krig och förlorade, sen dess hatar polacker ryssar

Östslaver brukar kalla polacker "psheki" eftersom när dom pratar så avger dom oftast shh ljud .
Och balter kallas för "labus" det betyder hej på något baltiskt språk.

Fan vad mycket skit du snackar.

Polen relation med Ryssland började bli sämre när man skapade the Polsk-litauiska samväldet och blev indragna i krig med ryssland på det viset.

Polen sågs som ett hot av inte bara ryssland men också av prussen och österrike. I propagandan framställdes polen som ett demokratiskt och katolsk land ( vad hemskt ) och grannarna som var absoluta monarkier skulle styra upp detta.

Och denna modell som var dålig som du pratar om fungerade i polen där allt från muslimer till frikyrkliga levde. Kanske bara är något fel på ryssar dem är ju i prinicip hatade av alla sina grannländer.

Efter över 100 år av russifisering och sedan några år senare 60 år av occupation skulle man inte känna några varma känslor för ryssar.
Citera
2013-07-14, 18:23
Bannlyst
Jag skrev inget fel, det är från en engelsk historie sida som jag översatte...Så bevisbördan ligger på dig att motbevisa eller vad du menar...

Skrev lite vilseledande när jag skrev partier. Det var inga partier utan 2 olika grupper som hade olika åsikter om frågan, som i sin tur påverkade beslutet...
Senast redigerad av Slavicbrother 2013-07-14 kl. 19:20.
Citera
2013-07-14, 18:26
Medlem
rex144s avatar
det sista århundradet har faktiskt ukrainare gjort mer uhyggliheter mot polacker än ryssar och tyskar,

jag skulle nog tippa ukrainare först, ryssar tvåa och tyskar trea
Citera
2013-07-15, 02:02
Medlem
Vad jag har förstått så är det inte alla polacker som hatar ryssar.
Polackerna i de östra delarna av Polen är väldigt Pro-Ryssland, däremot är polackerna i de västra delarna av Polen emot ryssen.

Detta skall tas med en nypa salt, kommer inte ihåg varifrån jag har fått denna informationen, så den kan vara helt fel.
Citera
2013-07-15, 05:34
Bannlyst
Vad jag ville ha sagt är att satansstiska spädbarnskusugare kom dit först med polacker och bara genom pogromer som av storlek som tidigare bara gjordes i Romarriket mot judar,kunde ryssar bli av med dom.
Men det fanns dessvärre getingbo i Tyskland som slutligen lyckades i samarbete med polska judar i USA
Störta Tsaren när Ryssland var i krig, jävligt fegt.

Germaner och polacker var judiska kuksugare av sällan skådad art.Och dom fick samma problem med dom själva ironiskt nog hamnade utrotningsanläggningar just i det föredömliga mångkulturslandet Polen.

Det är historia mina dammer och herrar så ockupationen av Sovjet var naturlig resultat av deras samlag med judar , det är deras straff.

Gällande östpolacker så är dom inte lika blandade med judar och germaner, och därmed enda gruppen som har hög genetisk kvalitet.
Senast redigerad av Slavicbrother 2013-07-15 kl. 06:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in