2020-05-24, 15:44
Medlem
i vilket form är bäst att ta fentanyl spruta dricka snorta vid självmord ? hur mycket i så fall?
Citera
2020-05-26, 03:14
Medlem
Kommer den dagen när jag känner att jag inte orkar med att kämpa som jag gjort och gör så vet jag iaf hur jag försöker gå tillväga. Är kroniskt sjuk med rätt svåra smärtor och svensk sjukvård är tyvärr ett skämt. Har även förlorat en närstående sen tidigare och det enda som hållt mig uppe är min fästmö. Men ens mörka tankar, ens depression, ens hål i hjärtat. Smärtorna 24/7 m.m... Inte alltid lätt att vara positiv då. Försökt och kämpat i över 10 år nu och för varje dag blir det tuffare o tuffare.

Som sagt. Min cocktail som jag länge funderat på och som jag har i lager så att säga (mediciner jag fått & får) är:

OxyContin

Iktorivil

Flunitrazepam (roppar)

Lyrica

Är vad jag tar dagligen. Min cocktail skulle isåfall vara:

200 tabletter Oxy (styrka 80 mg st).

200 tabletter Ikto (Styrka 2 mg st).

150 tabletter Flunitrazepam (Styrka 1 mg st).

200 tabletter Lyrica. (Styrka 300 mg st).

Hade tänkt tända lite ljus hemma, på med någon skön musik, chilla med en flaska whisky och se till att vara salongsberusad (minst) för att sedan ta alla tabletter ovan, fortsätta halsa whisky, sedan antingen lägga mig i soffan och bara glida in i medvetslösheten/döden eller sätta mig vid dörren med ett rep/snara om halsen (som innan är mätt så den inte är för lång) och när man börjar däcka till så glider man nedåt så att säga och man stryps samtidigt som alla piller verkar. Tror dock att det räcker med alla dessa piller, flaska wirre, lägga sig i soffan och done deal. Bara opiaterna (200 st 80 milligrams Oxy) är överkurs. Opiater med benzo och alkohol (om man tar i lite) bör fungera rätt smärtfritt.

Väl mött.

Obs: Tänker kriga på ett tag till iaf. Men denna cocktail är nog rätt dödlig skulle jag tro.

Edit: Nog svårt att svälja alla piller så blir nog att krossa en hel del och lägga ner i ett glas med Lagavulin.
Senast redigerad av johnnyrabbithole 2020-05-26 kl. 03:16.
Citera
2020-05-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Kommer den dagen när jag känner att jag inte orkar med att kämpa som jag gjort och gör så vet jag iaf hur jag försöker gå tillväga. Är kroniskt sjuk med rätt svåra smärtor och svensk sjukvård är tyvärr ett skämt. Har även förlorat en närstående sen tidigare och det enda som hållt mig uppe är min fästmö. Men ens mörka tankar, ens depression, ens hål i hjärtat. Smärtorna 24/7 m.m... Inte alltid lätt att vara positiv då. Försökt och kämpat i över 10 år nu och för varje dag blir det tuffare o tuffare.

Som sagt. Min cocktail som jag länge funderat på och som jag har i lager så att säga (mediciner jag fått & får) är:

OxyContin

Iktorivil

Flunitrazepam (roppar)

Lyrica

Är vad jag tar dagligen. Min cocktail skulle isåfall vara:

200 tabletter Oxy (styrka 80 mg st).

200 tabletter Ikto (Styrka 2 mg st).

150 tabletter Flunitrazepam (Styrka 1 mg st).

200 tabletter Lyrica. (Styrka 300 mg st).

Hade tänkt tända lite ljus hemma, på med någon skön musik, chilla med en flaska whisky och se till att vara salongsberusad (minst) för att sedan ta alla tabletter ovan, fortsätta halsa whisky, sedan antingen lägga mig i soffan och bara glida in i medvetslösheten/döden eller sätta mig vid dörren med ett rep/snara om halsen (som innan är mätt så den inte är för lång) och när man börjar däcka till så glider man nedåt så att säga och man stryps samtidigt som alla piller verkar. Tror dock att det räcker med alla dessa piller, flaska wirre, lägga sig i soffan och done deal. Bara opiaterna (200 st 80 milligrams Oxy) är överkurs. Opiater med benzo och alkohol (om man tar i lite) bör fungera rätt smärtfritt.

Väl mött.

Obs: Tänker kriga på ett tag till iaf. Men denna cocktail är nog rätt dödlig skulle jag tro.

Edit: Nog svårt att svälja alla piller så blir nog att krossa en hel del och lägga ner i ett glas med Lagavulin.
Hur hade du tänkt behålla den mängden piller kvar i kroppen utan att spy? räcker att du spyr en gång då har du halverat dosen ..
Citera
2020-05-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av face47
Hur hade du tänkt behålla den mängden piller kvar i kroppen utan att spy? räcker att du spyr en gång då har du halverat dosen ..

Bra fråga. Får hoppas man inte spyr. Har ett par bekanta som ”oavsiktligt” gått bort på opiater, benzo och alkohol och då i relativt små mängder (jämfört med min lista ovan tex). En av dom bekanta fann jag själv sittandes i en soffa och trodde han sov (detta var för över 15+ år sedan) men obduktionen visade sedan på en överdos av nämnda preparat. Inget brev heller. Han gillade att mixa på den tiden och tror helt enkelt han tog för mycket den kvällen eller kanske samma dos bara att hans kropp var svagare än vanligt. Så ingen som riktigt vet om han tog livet av sig eller som hans familj tror, oavsiktlig överdos.
Citera
2020-05-26, 12:53
Medlem
ilvos avatar
90 mg xanor
360 mg oxy
500 mg stesolid
60 mg rivotril
20 mg theralen
7.5 mg imovane
1 flaska vin på 14 procent
5 dl starksprit

Tänkte för risken att spy upp allting så verkar ju theralen mot kräkningar. Dock har jag endast en tablett på 20mg. Då skulle eventuellt lite Postafen som inte är receptbelagt kunna ha samma effekt, eller har skulle bara lite åksjuketabletter inte ha någon verkan när det handlar om så stora mängder piller?
Citera
2020-05-26, 15:15
Medlem
[quote=johnnyrabbithole|71724505]Bra fråga. Får hoppas man inte spyr. Har ett par bekanta som ”oavsiktligt” gått bort på opiater, benzo och alkohol och då i relativt små mängder (jämfört med min lista ovan tex). En av dom bekanta fann jag själv sittandes i en soffa och trodde han sov (detta var för över 15+ år sedan) men obduktionen visade sedan på en överdos av nämnda preparat. Inget brev heller. Han gillade att mixa på den tiden och tror helt enkelt han tog för mycket den kvällen eller kanske samma dos bara att hans kropp var svagare än vanligt. Så ingen som riktigt vet om han tog livet av sig eller som hans familj tror, oavsiktlig överdos.[/QUOTE

Ok, det ända jag vet är att man blir pigg av benso och sprit tillsammans samt får en blackout . har läst det i tråden och fått det bekräftad när jag själv va inlagd sist av en på avd. han körde typ det du skriver men inget lyrica, ikto. Han sa att han vaknade upp på sjukhus med en massa slangar mindes ingenting . Tydligen försökte han komma in i sin grannes lägenhet och spydde sen kollapsade han. Grannen ringde då polisen och ambulans. han fick inte lämna avd på 5 veckor utan vakt samt fick han han varning från sin värd när han väl fick komma hem, är också ute efter den perfekta blandning preparat. Fentanyl är den ända som jag har läst ska vara smärtfritt vid självmord inget strul säker död väldigt svårt att få tag i är lite oklar i hur man bäst använder den .

Har läst mycket om metadon i tråden men vet inte om den funkar
Senast redigerad av face47 2020-05-26 kl. 15:53.
Citera
2020-05-26, 18:22
Medlem
[quote=face47|71726166]
Citat:
Bra fråga. Får hoppas man inte spyr. Har ett par bekanta som ”oavsiktligt” gått bort på opiater, benzo och alkohol och då i relativt små mängder (jämfört med min lista ovan tex). En av dom bekanta fann jag själv sittandes i en soffa och trodde han sov (detta var för över 15+ år sedan) men obduktionen visade sedan på en överdos av nämnda preparat. Inget brev heller. Han gillade att mixa på den tiden och tror helt enkelt han tog för mycket den kvällen eller kanske samma dos bara att hans kropp var svagare än vanligt. Så ingen som riktigt vet om han tog livet av sig eller som hans familj tror, oavsiktlig överdos.[/QUOTE

Ok, det ända jag vet är att man blir pigg av benso och sprit tillsammans samt får en blackout . har läst det i tråden och fått det bekräftad när jag själv va inlagd sist av en på avd. han körde typ det du skriver men inget lyrica, ikto. Han sa att han vaknade upp på sjukhus med en massa slangar mindes ingenting . Tydligen försökte han komma in i sin grannes lägenhet och spydde sen kollapsade han. Grannen ringde då polisen och ambulans. han fick inte lämna avd på 5 veckor utan vakt samt fick han han varning från sin värd när han väl fick komma hem, är också ute efter den perfekta blandning preparat. Fentanyl är den ända som jag har läst ska vara smärtfritt vid självmord inget strul säker död väldigt svårt att få tag i är lite oklar i hur man bäst använder den .

Har läst mycket om metadon i tråden men vet inte om den funkar

Har den erfarenheten med. Krökade på hårt på Gotland som ung och slängde i mig en jäkla massa valium (Diazepam) och sista minnet är typ ”skål” och dagen efter vaknade jag upp på sjukhuset och hade levt rövare på Gotland visst... Man var inte poppis då direkt och jag minns som sagt ingenting. Trodde blackout var ett skämt men icke.

Har träffat en ny smärtläkare och kommer antagligen få prova Metadon mot mina smärtor. Kunde dock ta ett antal månader då det är kaos i svensk sjukvård.

Och lägger man till Metadon med allt ovan så bör det vara god natt. Redan nu fått höra (och då är jag ändå medelålders) från denna smärtläkare att Benzo (som jag redan tar) i kombination med Metadon kan vara farligt om man tar för höga doser och alkohol var enligt honom tokförbjudet att mixa in i denna kombination (benzo, Metadon & Alkohol) då han sett alldeles för många som avsiktligt och oavsiktligt gått bort av den kombon.

Men som sagt, jag planerar inte direkt att ta livet av mig nu men leva med denna smärta 24/7 och knappt ha ett socialt liv eller kunna sova/vila (”sover” väl drygt 2-3 timmar per natt max senaste åren trots Flunitrazepam m.m) så kommer man nog komma till en punkt att detta liv är inte värdigt att leva. Jag hoppas självklart på någon form av lindring så småningom men om inte, då blir det Bye Bye.

Sorry för en mindre novell.

En sak är säker iaf: Alla reagerar olika på dessa preparat. Jag tex blir ej dåsig av morfin/Oxy etc etc medans andra knappt kan hålla ögonen öppna. Eller som min farsa som fick en tablett Oxy (låg dos) mot sin ryggsmärta och var vaken i 24 timmar! Han fick bra smärtlindring men blev pigg som fan visst gubben. Som sagt, alla reagerar olika.
Citera
2020-05-26, 18:49
Medlem
[quote=johnnyrabbithole|71728020]
Citat:

Har den erfarenheten med. Krökade på hårt på Gotland som ung och slängde i mig en jäkla massa valium (Diazepam) och sista minnet är typ ”skål” och dagen efter vaknade jag upp på sjukhuset och hade levt rövare på Gotland visst... Man var inte poppis då direkt och jag minns som sagt ingenting. Trodde blackout var ett skämt men icke.

Har träffat en ny smärtläkare och kommer antagligen få prova Metadon mot mina smärtor. Kunde dock ta ett antal månader då det är kaos i svensk sjukvård.

Och lägger man till Metadon med allt ovan så bör det vara god natt. Redan nu fått höra (och då är jag ändå medelålders) från denna smärtläkare att Benzo (som jag redan tar) i kombination med Metadon kan vara farligt om man tar för höga doser och alkohol var enligt honom tokförbjudet att mixa in i denna kombination (benzo, Metadon & Alkohol) då han sett alldeles för många som avsiktligt och oavsiktligt gått bort av den kombon.

Men som sagt, jag planerar inte direkt att ta livet av mig nu men leva med denna smärta 24/7 och knappt ha ett socialt liv eller kunna sova/vila (”sover” väl drygt 2-3 timmar per natt max senaste åren trots Flunitrazepam m.m) så kommer man nog komma till en punkt att detta liv är inte värdigt att leva. Jag hoppas självklart på någon form av lindring så småningom men om inte, då blir det Bye Bye.

Sorry för en mindre novell.

En sak är säker iaf: Alla reagerar olika på dessa preparat. Jag tex blir ej dåsig av morfin/Oxy etc etc medans andra knappt kan hålla ögonen öppna. Eller som min farsa som fick en tablett Oxy (låg dos) mot sin ryggsmärta och var vaken i 24 timmar! Han fick bra smärtlindring men blev pigg som fan visst gubben. Som sagt, alla reagerar olika.

Lugnt, ibland behöver man skriva av sig. ja alla tål och reagerar olika. Metadon har jag läst ska vara dödligt i sig för den som inte har tolerans vid höga doser vet dock inte hur mycket. Hur vida det är smärtfritt eller inte vet jag ej , inte kul med kramper osv som man får av tramadol m,fl preparater . för min del vill jag göra så lite väsen av mig när det väl är dax. därför vill jag ta nåt som funkar, vill inte vakna upp på ett sjukhus med ännu mer problem. Som sagt fentanyl smärtfritt men väldigt svårt att få tag i. har hört en del misslyckade försök på dom avd jag har varit på och vad som händer efter är inte kul. Som sagt har du flera förslag på olika preparat så dela gärna med dig. Helst preparat som är lätt att få tag i . Imovane och alkohol tillsammans funkar inte har prövat det och då var det 70 st med en flaska absolut.
Senast redigerad av face47 2020-05-26 kl. 19:04.
Citera
2020-05-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilvo
90 mg xanor
360 mg oxy
500 mg stesolid
60 mg rivotril
20 mg theralen
7.5 mg imovane
1 flaska vin på 14 procent
5 dl starksprit

Tänkte för risken att spy upp allting så verkar ju theralen mot kräkningar. Dock har jag endast en tablett på 20mg. Då skulle eventuellt lite Postafen som inte är receptbelagt kunna ha samma effekt, eller har skulle bara lite åksjuketabletter inte ha någon verkan när det handlar om så stora mängder piller?

Du kommer inte dö av det må dåligt ja , i flera dagar och du kommer att spy även kanske få krampar
Citera
2020-05-26, 19:14
Medlem
ilvos avatar
Citat:
Du kommer inte dö av det må dåligt ja , i flera dagar och du kommer att spy även kanske få krampar

Dog nästan av 80 mg oxy, 40 mg xanor och typ 30mg stesolid + alkohol. så tänker ökad dos ökar sannolikheten för att dö, vill bara inte spy upp det. Som jag skrivit tidigare är jag liten, 49 kg, tjej. Ingen tolerans.
Citera
2020-05-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilvo
Dog nästan av 80 mg oxy, 40 mg xanor och typ 30mg stesolid + alkohol. så tänker ökad dos ökar sannolikheten för att dö, vill bara inte spy upp det. Som jag skrivit tidigare är jag liten, 49 kg, tjej. Ingen tolerans.

men nu har du en viss tolerans med dit försök . som sagt alla reagerar olika . om du läser mina inlägg som jag nyss skrev så förstår du vad som kan hända om det går fel och inte funkar med benso och alkohol.
Citera
2020-05-27, 19:53
Medlem
[quote=face47|71728282]
Citat:

Lugnt, ibland behöver man skriva av sig. ja alla tål och reagerar olika. Metadon har jag läst ska vara dödligt i sig för den som inte har tolerans vid höga doser vet dock inte hur mycket. Hur vida det är smärtfritt eller inte vet jag ej , inte kul med kramper osv som man får av tramadol m,fl preparater . för min del vill jag göra så lite väsen av mig när det väl är dax. därför vill jag ta nåt som funkar, vill inte vakna upp på ett sjukhus med ännu mer problem. Som sagt fentanyl smärtfritt men väldigt svårt att få tag i. har hört en del misslyckade försök på dom avd jag har varit på och vad som händer efter är inte kul. Som sagt har du flera förslag på olika preparat så dela gärna med dig. Helst preparat som är lätt att få tag i . Imovane och alkohol tillsammans funkar inte har prövat det och då var det 70 st med en flaska absolut.

Imovane och/eller Stilnoct (Zolpidem) och alkohol enbart är extremt (omöjligt?) att överdosera på. Igen på fyllan som rätt ung (runt 25-26 kanske) så drack jag en hel del och klämde ett antal Imovane jag med. Började med att jag tog två st för att gå och lägga mig. Slutade med att jag tog 60 st Imovane (två fulla paket med 30 piller i varje) och samma sak igen, blackout och gjorde en massa dumheter som jag ej minns. Men fått förklarat av vänner och bekanta.

Fentanyl har jag aldrig provat och min smärtläkare tror inte det är något för mig (därför jag kanske ska få testa Metadon sen) men vet att det är jäkligt lätt att överdosera på Fentanyl.

Finns säkert folk som tycker att det är väl bara att hänga sig, köpa heroin och dra på en rejäl överdos och somna in, skjuta sig (om man har tillgång till vapen) etc etc men OM den dagen kommer när jag känner att livet är inte kul längre med all smärta så blir det en rejäl blandning av opiater, benzo & alkohol. Sedan verkligen hoppas att man inte vaknar upp som en grönsak. Den skiten kan hända med.

Så är man som jag rätt så tolerant mot opiater och benzo så behövs det en rejäl dos samt alkohol. Är man inte så van med opiater så behövs det inte mycket för att kunna åka på andningsdepression/besvär. Överdos. Tror att 80 mg Oxy tex för en person som aldrig tagit det tidigare kan få problem med andningen. Så tex 10 tabletter = 800 mg Oxy= Mycket mycket farligt.

Väl mött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in