[quote=face47|71726166]
Citat:
Ursprungligen postat av
johnnyrabbithole
Bra fråga. Får hoppas man inte spyr. Har ett par bekanta som ”oavsiktligt” gått bort på opiater, benzo och alkohol och då i relativt små mängder (jämfört med min lista ovan tex). En av dom bekanta fann jag själv sittandes i en soffa och trodde han sov (detta var för över 15+ år sedan) men obduktionen visade sedan på en överdos av nämnda preparat. Inget brev heller. Han gillade att mixa på den tiden och tror helt enkelt han tog för mycket den kvällen eller kanske samma dos bara att hans kropp var svagare än vanligt. Så ingen som riktigt vet om han tog livet av sig eller som hans familj tror, oavsiktlig överdos.[/QUOTE
Ok, det ända jag vet är att man blir pigg av benso och sprit tillsammans samt får en blackout . har läst det i tråden och fått det bekräftad när jag själv va inlagd sist av en på avd. han körde typ det du skriver men inget lyrica, ikto. Han sa att han vaknade upp på sjukhus med en massa slangar mindes ingenting . Tydligen försökte han komma in i sin grannes lägenhet och spydde sen kollapsade han. Grannen ringde då polisen och ambulans. han fick inte lämna avd på 5 veckor utan vakt samt fick han han varning från sin värd när han väl fick komma hem, är också ute efter den perfekta blandning preparat. Fentanyl är den ända som jag har läst ska vara smärtfritt vid självmord inget strul säker död väldigt svårt att få tag i är lite oklar i hur man bäst använder den .
Har läst mycket om metadon i tråden men vet inte om den funkar
Har den erfarenheten med. Krökade på hårt på Gotland som ung och slängde i mig en jäkla massa valium (Diazepam) och sista minnet är typ ”skål” och dagen efter vaknade jag upp på sjukhuset och hade levt rövare på Gotland visst... Man var inte poppis då direkt och jag minns som sagt ingenting. Trodde blackout var ett skämt men icke.
Har träffat en ny smärtläkare och kommer antagligen få prova Metadon mot mina smärtor. Kunde dock ta ett antal månader då det är kaos i svensk sjukvård.
Och lägger man till Metadon med allt ovan så bör det vara god natt. Redan nu fått höra (och då är jag ändå medelålders) från denna smärtläkare att Benzo (som jag redan tar) i kombination med Metadon kan vara farligt om man tar för höga doser och alkohol var enligt honom tokförbjudet att mixa in i denna kombination (benzo, Metadon & Alkohol) då han sett alldeles för många som avsiktligt och oavsiktligt gått bort av den kombon.
Men som sagt, jag planerar inte direkt att ta livet av mig nu men leva med denna smärta 24/7 och knappt ha ett socialt liv eller kunna sova/vila (”sover” väl drygt 2-3 timmar per natt max senaste åren trots Flunitrazepam m.m) så kommer man nog komma till en punkt att detta liv är inte värdigt att leva. Jag hoppas självklart på någon form av lindring så småningom men om inte, då blir det Bye Bye.
Sorry för en mindre novell.
En sak är säker iaf: Alla reagerar olika på dessa preparat. Jag tex blir ej dåsig av morfin/Oxy etc etc medans andra knappt kan hålla ögonen öppna. Eller som min farsa som fick en tablett Oxy (låg dos) mot sin ryggsmärta och var vaken i 24 timmar! Han fick bra smärtlindring men blev pigg som fan visst gubben. Som sagt, alla reagerar olika.