2019-02-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilvo
Är tramadol en dum opiat att välja i kombination med diverse benzo och alkohol? Tänker eftersom den inte är en så tung opiat, men lätt att få tag i.

Viktigt att tillägga är att jag inte har någon som helst tolerans för något.
Nejdå. Tramadol är en helt ok opioid att blanda med benzo om man nu inte får tag på några ”tyngre” opioider. Jag har flera vänner som dött av tramadol-alprazolam blandningen tillexempel. Så det ska nog funka.
Citera
2019-02-12, 19:27
Medlem
Undrar vad jag behöver i benso- och opiatväg för att garanterat överdosera i självmordssyfte?

Har funderat på att dra i mig 50-100 (eller kanske än mindre än så om det är tillräckligt) xanor, 240mg oxycontin tillsammans med alkohol. Sedan lägga mig i badet för att efter att ha somnat in sjunka ner under ytan.

Frågan är alltså om själva dosen xanor + oxycontin+ alkohol i sig är garanterat dödlig?
Citera
2019-02-12, 22:23
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyhawk86
Undrar vad jag behöver i benso- och opiatväg för att garanterat överdosera i självmordssyfte?

Har funderat på att dra i mig 50-100 (eller kanske än mindre än så om det är tillräckligt) xanor, 240mg oxycontin tillsammans med alkohol. Sedan lägga mig i badet för att efter att ha somnat in sjunka ner under ytan.

Frågan är alltså om själva dosen xanor + oxycontin+ alkohol i sig är garanterat dödlig?

Ja det räcker. Easy peasy, lemon squeezy.
Citera
2019-02-13, 10:25
Medlem
Okej, så i vilken ordning bör jag ta dessa för att undvika att spy upp det eller somna i förtid?

Aldrig tagit opiater tidigare, så där är toleransen nog rätt låg, och vad gäller alkohol så är den rätt hög. Benson är jag lite mer osäker på, men är väl liknande toleransen för alkohol.

Så bör jag kanske börja med att dricka alkoholen, fortsätta med benson och kort därefter opiaten som coup de grace?

Eller finns illamående / tendens att spy på oxycodon?
Citera
2019-02-16, 15:51
Medlem
standardsvars avatar
Citat:

Citat:
Okej, så i vilken ordning bör jag ta dessa för att undvika att spy upp det eller somna i förtid?

Aldrig tagit opiater tidigare, så där är toleransen nog rätt låg, och vad gäller alkohol så är den rätt hög. Benson är jag lite mer osäker på, men är väl liknande toleransen för alkohol.

Så bör jag kanske börja med att dricka alkoholen, fortsätta med benson och kort därefter opiaten som coup de grace?

Eller finns illamående / tendens att spy på oxycodon?
Börja med bensot så att du slipper dödsångesten. Sedan antihistaminer (finns receptfritt på apoteket, välj t.ex. "postafen" som är en åksjukemedicin. Då slipper du det mesta av spykänslorna)
Ta sedan opiaterna.

Sen är det bara att du häller upp ett en drink samt slår dig ner i badet och lyssnar på din favoritmusik.
Senast redigerad av standardsvar 2019-02-16 kl. 15:54.
Citera
2019-02-21, 12:14
Medlem
Får tyvärr inte tag på benso plus opiodier. Så har sökt mig till eventuell paracetamolförgiftning. Vet att det är smärtsamt, men även om det är flera gånger mer smärtsamt än vad jag kan föreställa mig så har jag bedömt det som värt det då jag redan nu går i enorma smärtor över mitt tillstånd som det är. Vill bara få ett slut på det. Bör jag typ bland med metanol (typ t-röd) eller annat lättillgängligt som går att komma upp i letal dos?
Citera
2019-02-21, 12:32
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Får tyvärr inte tag på benso plus opiodier. Så har sökt mig till eventuell paracetamolförgiftning. Vet att det är smärtsamt, men även om det är flera gånger mer smärtsamt än vad jag kan föreställa mig så har jag bedömt det som värt det då jag redan nu går i enorma smärtor över mitt tillstånd som det är. Vill bara få ett slut på det. Bör jag typ bland med metanol (typ t-röd) eller annat lättillgängligt som går att komma upp i letal dos?
Gör det inte. Du kommer bara spy grön galla och ringa efter ambulans och sedan får du ligga där i smärtor och inte äta något så länge alvedonet finns i ditt system, du vill inte utsätta dig för det och ingen i din krets ska behöva veta om något sånt. Hitta en bättre metod eller terapeut.
Citera
2019-02-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Gör det inte. Du kommer bara spy grön galla och ringa efter ambulans och sedan får du ligga där i smärtor och inte äta något så länge alvedonet finns i ditt system, du vill inte utsätta dig för det och ingen i din krets ska behöva veta om något sånt. Hitta en bättre metod eller terapeut.

Det handlar väl bara om hur mycket jag lyckas ta i ett svep.
Citera
2019-02-21, 12:47
Medlem
Sedan går mitt hjärta i 150 bara jag står upp numer. Mina hjärtklappningar blir inte bättre. Andfådd. Hjärtat klarar snart inte mer. Och då kan jag låta det ha sin plågsamma gång eller påskynda processen.
Citera
2019-02-21, 12:47
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Det handlar väl bara om hur mycket jag lyckas ta i ett svep.
Du kan ta hur mycket som helst, t.o.m 200st om du vill men jag rekommenderar det verkligen inte. Det är enkelt att säga "ah men jag överdoserar alvedon då jag är van vid smärta, nemas problemas" och det är värre att bli kvitt efter intox sen så sedan ringer du 112 i panik och kräver räddning från smärtan. Undvik!
Senast redigerad av Lucky-Man 2019-02-21 kl. 12:49.
Citera
2019-02-21, 14:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Sedan går mitt hjärta i 150 bara jag står upp numer. Mina hjärtklappningar blir inte bättre. Andfådd. Hjärtat klarar snart inte mer. Och då kan jag låta det ha sin plågsamma gång eller påskynda processen.

Hur ska du påskynda processen?
Citera
2019-02-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hur ska du påskynda processen?

Kan ju ge en pre-load innan paracetamolen med något gram eller två quetiapin som jag har utskrivet. Belastar ju hjärtat rätt bra redan så som jag upplevt det vid 200-300 mg. Och ger ju en sederande effekt som kan vara önskvärt till dödsögonblicket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in