2019-02-11, 08:17
Medlem
Helium är det bästa. Smärtfritt, ångestdritt,snabbt och säkert. Dessutom lätt att få tag på.
Citera
2019-02-11, 12:03
Medlem
nocoolnamejims avatar
Har en del saker på recept, funderar dock inte på att ta mitt liv. Utan är enbart nyfiken.

- Lyrica
- Metadon
- Saroten
- Lergigan

Allt ovanför med alkohol, vad tror ni?
Citera
2019-02-11, 15:33
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawel1966
Helium är det bästa. Smärtfritt, ångestdritt,snabbt och säkert. Dessutom lätt att få tag på.
Nja, finns bättre gaser att inandas ifall du vill dö genom att beröva lungorna på syre. Helium är lättare än syre, vilket gör att det blir svårare att hålla nere heliumet i lungorna. Jag skulle rekommendera kväve ifall du vill dö utav syrebrist. Fördelen är även att vår kropp är extremt van vid att inandas kväve då ca 78% av luften består av kväve, och vi därför ironiskt nog inte upplever kvävningskänslor när vi andas in rent kväve.
Går enkelt att få tag i ifall man vänder sig till exempelvis AGA-gas.
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Har en del saker på recept, funderar dock inte på att ta mitt liv. Utan är enbart nyfiken.

- Lyrica
- Metadon
- Saroten
- Lergigan

Allt ovanför med alkohol, vad tror ni?
Bortsett från alkoholen så är det är ju inte direkt preparat som är en skadlig blandning, utan det handlar mer om doser i ditt fall.
Måste faktiskt ge dig beröm över att du tog med lergiganet. Inte för att det på något sätt är dödligt, ens i höga doser. Utan för att det håller nere problemet med den kliande känsla som kan uppstå, främst utav metadonet.
Senast redigerad av standardsvar 2019-02-11 kl. 15:36.
Citera
2019-02-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Nja, finns bättre gaser att inandas ifall du vill dö genom att beröva lungorna på syre. Helium är lättare än syre, vilket gör att det blir svårare att hålla nere heliumet i lungorna. Jag skulle rekommendera kväve ifall du vill dö utav syrebrist. Fördelen är även att vår kropp är extremt van vid att inandas kväve då ca 78% av luften består av kväve, och vi därför ironiskt nog inte upplever kvävningskänslor när vi andas in rent kväve.
Går enkelt att få tag i ifall man vänder sig till exempelvis AGA-gas.
.

Jag är teknisk dykare och har använt rätt feta helium mixer och har hygglig koll. Det finns inga som helst problem med att "hålla gasen nere i lungorna". Kör man med en exitbag som man tömmer på luft innan stannar dessutom gasen i bagen. Alternativt köper man en andningsmask som man modifierar. Det finns ingenstans för heliumet ta vägen. Jag mixade en gång en 5/70/25 mix och testade andas det vid atmosfäriskt tryck. Man däckar rätt omgående. Med rent helium är man medvetslös på några andetag och död inom 10 min.

Helium är det som med framgång används av folk i för exit bags rätt bra tag nu. Anledningen till det är att ...det är mycket lätt att få tag på.

Kvävningskänslor (det som dykare kallar CO2 hit) beror förstås inte på syrebrist, eller på att du andas in en inert gas. De beror på att kroppen vill ventilera ut CO2. Det är därför viktigt att få bort O2 från andningsmixen så fort som möjligt så kroppen inte skapar CO2 och så får man panik. Det görs genom att man andas ut innan man tar ett andentag på ren inert gas vilket helium är. Kör man exit bag är det smart att få bort luften ur den och ersätta den med helium innan man tar på den. Helium stiger såklart och exibagen blir som en ballong full av helium man tar på huvudet och snör åt med t ex svettband. Hela proceduren finns beskriven rätt ingående i Final Exit (http://www.finalexit.org/), men är enklare än så egentligen. Själv tänker jag använda en fullfacemask, som jag ibland dyker med.

Få bort panik, rädsla och ångest handlar alltså om en enda sak, dvs ventilera ut det sista av CO2. Då tror kroppen att man andas som vanligt, men den inerta gasen ersätter såklart O2.

Med rent helium ventilerar du ut all CO2 samtidigt som du ersätter syret i luftens lungor med helium.
Helium är MYCKET enkelt att få tag på. En 630 liters gas helium kostar drygt 700 kr gaspatroner.se och man får den inom några dagar. Till det behöver man en slang, svettband / elastiskt bungee cord och så är det bara att köra. Även teknikmagasinet har heliumtankar, men de skulle jag nog ta 2 av för att vara 1000% säker.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-02-12 kl. 09:47.
Citera
2019-02-12, 10:09
Bannlyst
Citat:
Jag är teknisk dykare och har använt rätt feta helium mixer och har hygglig koll. Det finns inga som helst problem med att "hålla gasen nere i lungorna". Kör man med en exitbag som man tömmer på luft innan stannar dessutom gasen i bagen. Alternativt köper man en andningsmask som man modifierar. Det finns ingenstans för heliumet ta vägen. Jag mixade en gång en 5/70/25 mix och testade andas det vid atmosfäriskt tryck. Man däckar rätt omgående. Med rent helium är man medvetslös på några andetag och död inom 10 min.

Helium är det som med framgång används av folk i för exit bags rätt bra tag nu. Anledningen till det är att ...det är mycket lätt att få tag på.

Kvävningskänslor (det som dykare kallar CO2 hit) beror förstås inte på syrebrist, eller på att du andas in en inert gas. De beror på att kroppen vill ventilera ut CO2. Det är därför viktigt att få bort O2 från andningsmixen så fort som möjligt så kroppen inte skapar CO2 och så får man panik. Det görs genom att man andas ut innan man tar ett andentag på ren inert gas vilket helium är. Kör man exit bag är det smart att få bort luften ur den och ersätta den med helium innan man tar på den. Helium stiger såklart och exibagen blir som en ballong full av helium man tar på huvudet och snör åt med t ex svettband. Hela proceduren finns beskriven rätt ingående i Final Exit (http://www.finalexit.org/), men är enklare än så egentligen. Själv tänker jag använda en fullfacemask, som jag ibland dyker med.

Få bort panik, rädsla och ångest handlar alltså om en enda sak, dvs ventilera ut det sista av CO2. Då tror kroppen att man andas som vanligt, men den inerta gasen ersätter såklart O2.

Med rent helium ventilerar du ut all CO2 samtidigt som du ersätter syret i luftens lungor med helium.
Helium är MYCKET enkelt att få tag på. En 630 liters gas helium kostar drygt 700 kr gaspatroner.se och man får den inom några dagar. Till det behöver man en slang, svettband / elastiskt bungee cord och så är det bara att köra. Även teknikmagasinet har heliumtankar, men de skulle jag nog ta 2 av för att vara 1000% säker.

argon funkar nog på samma sätt som helium , men det är en tung gas som lägger sej lägre än syre
då slipper man nog ballongverkan på sin påse
Citera
2019-02-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
argon funkar nog på samma sätt som helium , men det är en tung gas som lägger sej lägre än syre
då slipper man nog ballongverkan på sin påse

Argon är rätt svår att få tag på i tillräcklig mängd och den är dyr. Jag använder den som dräktgas när jag ska dyka torrdräkt i kallt vatten och då fyller jag en liten 1.5L flaska, i sällsynta fall 3L. INGEN kommer fylla ens en mindre deco flaska flera hundra liter argon till en människa från gatan. Om nu en självmördare som har noll koll skulle förirra sig på en tec dykarfyllningsstation och be om en tank med några hundra lite argon. Föga troligt scenario.

Det finns ingen anledning att göra det svårt för sig. "Ballongverkan" får man ändå, eftersom oavsett gas måste man skapa kännbart övertryck i bagen som då blir en ballong. Nej, man flyger inte iväg...iaf inte bokstavligt.

Givetvis kan man göra detta med argon, xenon, kväve osv men varför göra det svårt för sig när helium finns att köpa med enkel logistik, billigt, utan frågor (vilket du SÄLLAN kan få på AGA, för tom som certad tec dykare), utan att betala massor för flaska, utan behov av reduktor / regulator och anslutningar ? Bara beställa på gaspatroner.se, fixa lite slang, en större påse och något att dra åt den med...

Det har alltså inge betydelse om gasen är tung, eller lätt. Den stannar ändå i exitbagen och andas in och ut. Flödet av ny gas skapar såklart övertryck och hindrar att man suger in luft i bagen och ..den trycker direkt ut det lilla CO2 man andas ut vid de sista andentagen...just in case.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-02-12 kl. 10:52.
Citera
2019-02-12, 11:31
Medlem
standardsvars avatar
Citat:

Jag får helt enkelt erkänna att jag måste ge dig rätt.
Du är bevisligen helt enkelt kunnigare än mig inom området. Tack för den utförliga informationen. Det uppskattas.
Citera
2019-02-12, 11:45
Bannlyst
Citat:
Argon är rätt svår att få tag på i tillräcklig mängd och den är dyr. Jag använder den som dräktgas när jag ska dyka torrdräkt i kallt vatten och då fyller jag en liten 1.5L flaska, i sällsynta fall 3L. INGEN kommer fylla ens en mindre deco flaska flera hundra liter argon till en människa från gatan. Om nu en självmördare som har noll koll skulle förirra sig på en tec dykarfyllningsstation och be om en tank med några hundra lite argon. Föga troligt scenario.

Det finns ingen anledning att göra det svårt för sig. "Ballongverkan" får man ändå, eftersom oavsett gas måste man skapa kännbart övertryck i bagen som då blir en ballong. Nej, man flyger inte iväg...iaf inte bokstavligt.

Givetvis kan man göra detta med argon, xenon, kväve osv men varför göra det svårt för sig när helium finns att köpa med enkel logistik, billigt, utan frågor (vilket du SÄLLAN kan få på AGA, för tom som certad tec dykare), utan att betala massor för flaska, utan behov av reduktor / regulator och anslutningar ? Bara beställa på gaspatroner.se, fixa lite slang, en större påse och något att dra åt den med...

Det har alltså inge betydelse om gasen är tung, eller lätt. Den stannar ändå i exitbagen och andas in och ut. Flödet av ny gas skapar såklart övertryck och hindrar att man suger in luft i bagen och ..den trycker direkt ut det lilla CO2 man andas ut vid de sista andentagen...just in case.

klart man inte flyger i väg , än i annat än i sinnet med argon
men de verkstadsvana brukar ha tillgång till argon rätt enkelt
det är den gas jag har mest respekt att använda under svetsning
läcker det och man inte har tillräcklig ventilation , så kan det bli det sista man pysslar med
rätt snabbt .
sedan känslan att dra över en säck över huvudet och invänta medvetslösheten
lär inte vara enkel hur man än mår , förstår varför många hänger eller skjuter sej ,
då allt är över på 1sek
risken att man sprattlar och river av sej påse är också stor , och inte så kul att vakna med grava hjärnskador som resultat

nej använder man invert gas så ska man nog ha ett litet tätt utrymme man fyller , bara att räkna på tryck/liter och volym på utrymmet , gå in med luft /andningsmask och sedan ta av sej den i utrymmet . över . . .
Citera
2019-02-12, 12:19
Medlem
Det är nog rätt liten andel av de som begår självmord eller vill göra det som kan lyckas stjäla argon i tillräcklig mängd från sin verkstad. Däremot kan ALLA köpa helium och det billigt.

Väldigt få människor kan också få tag på skjutvapen av rätt sort för att ta död på sig själva, för att inte talat om att det finns en hel del fall där folk misslyckas. Inte lika många som med piller / droger men tillräckligt många.

Svårt att ta på sig en påse ? Nej, det är inte svårt. Jag har testat att söva ner mig med en trimix med 5% O2 i och det gick väldigt snabbt och ångestfritt, inte med en påse förvisso men väl med en fullface mask, vilket ger ung samma känsla. Någon sek senare drog mina kompisar av mig masken och jag kvicknade till. Hade de låtit sitta den kvar hade jag varit död inom några minuter.

Det finns ingen risk att man sprattlar och får av sig påsen, eftersom när man väl sprattlar lite är man död. Det är det fina med den metoden. Risken att vakna som grönsak är i princip obefintlig och då behöver man inte vara särskilt händig ens.

Vill man bygga en gaskammare, är det ett rätt svårt att få till ett utrymme som är tätt nog, men visst..vill man göra det jävligt svårt går det i teorin att tex med silvertejp försegla alla springor och kanaler i en bil, eller ett rum, suga ur all luft, ersätta den med någon inert gas (om man har säg 34000 liter helium eller argon för hur mycket gas krävs det för att åstadkomma en atmosfär med typ 0% O2 i ett RUM ?) och snabbt som fan sätta sig i den osv...

...eller så tar man en påse på huvudet, en helt transparant så man ser på någon fin utsikt...och fyller den med helium och så är man död garanterat inom 10-13 min, med stor sannolikhet tidigare än så.

VÄLDIGT få av de som hänger sig dör på en sek. De allra flesta kvävs. Ganska långsamt.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-02-12 kl. 12:22.
Citera
2019-02-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Jag får helt enkelt erkänna att jag måste ge dig rätt.
Du är bevisligen helt enkelt kunnigare än mig inom området. Tack för den utförliga informationen. Det uppskattas.

Just detta kan jag. Hade jag varit med i en skytteklubb och kunnat hantera vapen bra nog, hade jag nog propagerat för att skjuta sig. Vi får alla kolla lite på våra förutsättningar och just med den metoden är tröskeln rätt låg.
Citera
2019-02-12, 12:25
Bannlyst
ja argon i en bil kan funka , in med 50l flaskan i skuffen , på med en svetsregulator som flödar 15l /min och sätt dej i framsätet och njut av en flaska finsprit , när du somnat vaknar du inte mer . .
Citera
2019-02-12, 15:09
Medlem
ilvos avatar
Är tramadol en dum opiat att välja i kombination med diverse benzo och alkohol? Tänker eftersom den inte är en så tung opiat, men lätt att få tag i.

Viktigt att tillägga är att jag inte har någon som helst tolerans för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in