2010-11-12, 21:41
Medlem
dkas avatar
Hur mycket RAM har du?
Planerar du att skaffa mer RAM?
Spelar du ny(are) spel?
Citera
2010-11-12, 22:05
Medlem
Ligger på 4 GB nu och nästa gång jag skaffar mer kommer hela burken bytas samt att jag gärna lirar nyare spel dvs Starcraft 2.
Citera
2010-11-12, 22:17
Medlem
sirnickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapptor
Ligger på 4 GB nu och nästa gång jag skaffar mer kommer hela burken bytas samt att jag gärna lirar nyare spel dvs Starcraft 2.
Du ska köra 64-bitars
Citera
2010-11-12, 22:23
Medlem
gu va bra, för det är den som sakta men säkert landar på min hdd just nu^^
Citera
2010-11-12, 23:09
Medlem
Enydrions avatar
tänkte bara tala om att du kan uppgradera vista till win 7 och då behålla alla installerade program och så, då ska man helst uppdatera till exakt samma version typ ultiamte till ultimate svensk till svensk 64 till 64 och så , men det går att komma runt...

Så om du tycker det är väldigt jobbigt att behöva installera om alla program så kan du säga till här så kan jag länka till hur man gör (men det är troligen en hel del jobb med det) Har själv uppgraderaat från vista till win 7
Citera
2010-11-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirnicky
Du ska köra 64-bitars
Nej
Inte enligt minnes tester och Microsofts minnes krav. 64 bit tar mer minne än 32 bit. Fast vi vet att många struntar total i sånt och kör 64 bit med bara 4 GB minne trots att de förlorar på det. Det är när man skaffat ännu mer minne som du SKA köra 64 bit enligt tester.

Citat:
Då är det nästa datorn som ska ha 64 bit.
Byt dator och skaffa samtidigt Win 7 64 bit.

Hoppas att du sett grafikkraven kraven för att köra Starcraft 2 med max inställningar så att du vet vad din nya dator behöver.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-12 kl. 23:15.
Citera
2010-11-12, 23:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Nej
Inte enligt minnes tester och Microsofts minnes krav. 64 bit tar mer minne än 32 bit. Fast vi vet att många struntar total i sånt och kör 64 bit med bara 4 GB minne trots att de förlorar på det.

Då är det nästa datorn som ska ha 64 bit. Det är när du skaffat ännu mer minne som du SKA köra 64 bit enligt tester. Så byt dator och skaffa samtidigt Win 7 64 bit.

jag kör 2 olika datorer med samma processor quad intel den ena har 4 gig och den andra har 8 gig jag märker knappt någon skillnad mellan dem... samma win 7 på båda (klonade disken från den ena till den andra)

jag tyckte det gick mycket snabbare med win 7 än med vista på samma dator (och då uppgraderade jag ändå och gorde ingen nyinstallation

så jag tycker du ska köra med win 7 64, jag gillar win 7 betydligt bättre än vista som kändes som ett halvfärdigt win 7 (med reservation för din processor då....)
Citera
2010-11-12, 23:19
Medlem
Det är klar Win 7 är bättre än Vista.
Tråden och mitt inlägg gällde Win 7 32 bit eller Win 7 64 bit.
Vad som är mest ekonomiskt att spendera pengar på kan han säkert tänka ut.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-12 kl. 23:24.
Citera
2010-11-12, 23:24
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det är klar Win 7 är bättre än Vista.
Tråden och mitt inlägg gällde Win 7 32 bit eller Win 7 64 bit.
Vad som är mest ekonomiskt att spendera pengar på kan han säkert tänka ut.

okej , börjar väl bli lite trött, fick för mig att du tyckte han skulle forstätta med vista för att han bara hade 4 gig minne....

kan ju tillägga att det går att uppgradera från win 7 32 till win 7 64 senare med lite handpåläggning...
Citera
2010-11-12, 23:26
Medlem
Det är OK Du behöver kaffe, en säng eller mer sprit
Senast redigerad av panpo98 2010-11-12 kl. 23:29.
Citera
2010-11-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
tänkte bara tala om att du kan uppgradera vista till win 7 och då behålla alla installerade program

Joo, det har jag hört, men det är så mycket bôs på den här burken så jag satsar på att formatera alltihop.

Det som är irriterande med Vista 32-bitar är att den envisas med att säga att jag bara har 3,25 GB RAM.
Men det kanske är fixat till Win 7 x86? men det är nog iofs bara en noob grej att sätta fingret på, i guess.

Men om vi nu går till kritan, hur mkt mer minne - RAM antar jag att det är frågan om - skulle x64 ta? Är det något märkbart egentligen??????? Skulle det i slutändan påverka fps i spel någe nämnvärt?
tack.
Citera
2010-11-12, 23:33
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Joo, det har jag hört, men det är så mycket bôs på den här burken så jag satsar på att formatera alltihop.

Det som är irriterande med Vista 32-bitar är att den envisas med att säga att jag bara har 3,25 GB RAM.
Men det kanske är fixat till Win 7 x86? men det är nog iofs bara en noob grej att sätta fingret på, i guess.

Men om vi nu går till kritan, hur mkt mer minne - RAM antar jag att det är frågan om - skulle x64 ta? Är det något märkbart egentligen??????? Skulle det i slutändan påverka fps i spel någe nämnvärt?
tack.

32 bitars versionen av både vista och win 7 kommer inte åt mer än 3,25gig minne, det är liksom det som de 32 bitarna används till det går åt fler och fler bitar för att adressera mer och mer minne så för att komma åt alla 4 gigen så måste du ha 64 bitars version

jag kan ju tillägga att det även med handpåläggning går att nedgradera från 64 till 32
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in