2014-08-22, 13:40
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Har nyss börjat snusa istället för att röka, och JAG ÄLSKAR DET!
Det finns inget skönare än att trycka in en prilla under läppen och känna det svida.
När nikotinet börjar verka domnar jag bort och tänker glada tankar, sitter halv-vilandes i data stolen och älskar livet.
Någon annan som älskar att snusa på detta viset?
Och till er mer erfarna snusare, försvinner denna känsla med åren?

Det du nu har gjort är att du har gått från mindre nikotinberoende till mer nikotinberoende då snus innehåller mycket mer nikotin. Ja den känsla du har nu kommer att avta, det är den höga dosen nikotin som gör att du får den sköna känslan. Den känslan kommer sitta kvar i ett par månader (det beror på hur mycket du snusar) sen kommer du bara behöva ha snusen för att stilla ditt ökade nikotinbegär. Du känner ett kraftigare rus än med cigaretter för att du nyss börjat snusa och att snuset innehåller mer nikotin (kroppen är inte van). Sen kommer denna dos av nikotin bli normal för din kropp och du kommer stabiliseras, behöver alltså ha snus för att fungera normalt.

Det du sen kan göra för att uppnå samma välbehag är att antingen gå över till starkare snus, men akta dig, då kommer du får svårt att gå tillbaka till svagare snus sen som kommer bidra till att du mår dåligt för att du inte får i dig samma mängd nikotin längre.

Sen om du inte snusar på hela natten så kan du känna av själva ruset på morgonen, om du tar en snus på tom mage när du vaknar och du inte har snusat på typ 8 timmar.
Citera
2014-08-22, 13:45
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigelove
Synd syyyynnnd !! Ni ger snusfabrikant pengar. Ägare är stenrik på era snusberoende !!
Och cancer växer i din kropp ....
Lycka till
Troll?
Citera
2014-08-22, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det är dessutom lättare att gå ner i vikt om man börjar snusa har jag hört.

Tobak ökar utsöndringen av stresshormoner vilket gör att adrenalin frisätts och din stressnivå ökar. Ökad stressnivå leder till ökad ämnesomsättning samt att många som börjar snusa ersätter snusen (tobaken) med annat som man tidigare höll på med, exempelvis godis, chips och liknande. Många som börjar snusa slutar att äta massa onödigt skit och då går man som bekant ner i vikt. Med andra ord så räcker det med att sluta äta som en gris så blir man inte så tjock, men visst hjälper tobaken till.

Men den ökade utsöndringen av stresshormoner kan också i det långa loppet leda motsatta effekter, en uppskruvad stressnivå som bidrar till att vissa börjar tröstäta etc och det leder givetvis inte till viktnedgång. Men att använda tobak som bantningsmedel är knappast en hälsosam väg att gå. Jag vet personer som använder tobak som tillfälligt substitut för mat, istället för att äta så tar man en cigarett eller snus och skjuter upp problemet.
Citera
2014-08-22, 14:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Word, gick ner i vikt som fan av snuset, och jag håller den oxå :-) Hoppas att fler än du o jag köper en dosa, istället för att supa

Jag har snart gått ned tio kilo, men har snusat också i 14-15 år och det är inte på grund av snuset som jag har tappat vikt av utan att jag har ändrat kostvanor och annat. Som med allting så är det högst individuellt, även med snuset.
Citera
2014-08-23, 11:30
Medlem
Orjisols avatar
Snus fördärvar liv
Citera
2014-08-25, 09:14
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Haha, kört exakt samma mönster som dig. Inledde med skruf tranbär men, har blivit för dyrt så gått över Knox white jag med

Världen är liten och vi är lättlurade ;-)
Citera
2014-08-27, 12:12
Medlem
Marsovs avatar
Okej grabbar, jag har aldrig snusat eller rökt.

Tills idag: jag stoppade upp en prilla ettan lös. Jag är ytterst oimponerad. Satt i bilen och körde när jag gjorde detta. Kände absolut ingenting. Efter cirka 15 minuter stannade jag och klev ur: faan vad yr jag var. Nästintill okörbar. Spottade ur skiten och led utav illamående resterande tid hem.

Ej imponerad.
Citera
2014-08-28, 13:20
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov

Tills idag: jag stoppade upp en prilla ettan lös. Jag är ytterst oimponerad. Satt i bilen och körde när jag gjorde detta. Kände absolut ingenting. Efter cirka 15 minuter stannade jag och klev ur: faan vad yr jag var. Nästintill okörbar. Spottade ur skiten och led utav illamående resterande tid hem.

Ej imponerad.

Dricker man en stark kopp kaffe första gången utan tolerans mår man bajs också, det blir bara bättre
Citera
2014-08-28, 15:54
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:

Ej imponerad.

Det är därför du inte ska ha inne snusen så länge de första gångerna.
Citera
2014-08-28, 22:14
Medlem
FetRiggs avatar
Citat:

Ej imponerad.

Haha du kör lös direkt du
Börja med en svagare portion sen bygg upp dig om du nu vill snusa.
Det ändras med tiden
Citera
2014-10-09, 18:18
Medlem
NecroBytes avatar
Bump för mer snuskärlek!
Citera
2014-10-30, 07:18
Medlem
Haha, varför lever den här tråden fortfarande
Kan väl hälsa att jag fortfarande snusar, och älskar det lika mycket.
Dock har det en rätt dyr hobby, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in