Citat:
Har nyss börjat snusa istället för att röka, och JAG ÄLSKAR DET!
Det finns inget skönare än att trycka in en prilla under läppen och känna det svida.
När nikotinet börjar verka domnar jag bort och tänker glada tankar, sitter halv-vilandes i data stolen och älskar livet.
Någon annan som älskar att snusa på detta viset?
Och till er mer erfarna snusare, försvinner denna känsla med åren?
Det finns inget skönare än att trycka in en prilla under läppen och känna det svida.
När nikotinet börjar verka domnar jag bort och tänker glada tankar, sitter halv-vilandes i data stolen och älskar livet.
Någon annan som älskar att snusa på detta viset?
Och till er mer erfarna snusare, försvinner denna känsla med åren?
Det du nu har gjort är att du har gått från mindre nikotinberoende till mer nikotinberoende då snus innehåller mycket mer nikotin. Ja den känsla du har nu kommer att avta, det är den höga dosen nikotin som gör att du får den sköna känslan. Den känslan kommer sitta kvar i ett par månader (det beror på hur mycket du snusar) sen kommer du bara behöva ha snusen för att stilla ditt ökade nikotinbegär. Du känner ett kraftigare rus än med cigaretter för att du nyss börjat snusa och att snuset innehåller mer nikotin (kroppen är inte van). Sen kommer denna dos av nikotin bli normal för din kropp och du kommer stabiliseras, behöver alltså ha snus för att fungera normalt.
Det du sen kan göra för att uppnå samma välbehag är att antingen gå över till starkare snus, men akta dig, då kommer du får svårt att gå tillbaka till svagare snus sen som kommer bidra till att du mår dåligt för att du inte får i dig samma mängd nikotin längre.
Sen om du inte snusar på hela natten så kan du känna av själva ruset på morgonen, om du tar en snus på tom mage när du vaknar och du inte har snusat på typ 8 timmar.