Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-11, 00:31
Medlem
Har nyss börjat snusa istället för att röka, och JAG ÄLSKAR DET!
Det finns inget skönare än att trycka in en prilla under läppen och känna det svida.
När nikotinet börjar verka domnar jag bort och tänker glada tankar, sitter halv-vilandes i data stolen och älskar livet.
Någon annan som älskar att snusa på detta viset?
Och till er mer erfarna snusare, försvinner denna känsla med åren?
Citera
2010-04-11, 00:33
Medlem
Credzs avatar
beror på om du kedje-snusar så försvinner det men om jag väntar några timmar mellan snusen så fr jag en sådan känsla fortfarande
Citera
2010-04-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Credz
beror på om du kedje-snusar så försvinner det men om jag väntar några timmar mellan snusen så fr jag en sådan känsla fortfarande
Då måste jag akta mig för att börja kedjesnusa hoppas det inte blir allt för svårt
Citera
2010-04-11, 00:34
Medlem
WeckiSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Det finns inget skönare än att trycka in en prilla under läppen och känna det svida.
När nikotinet börjar verka domnar jag bort och tänker glada tankar, sitter halv-vilandes i data stolen och älskar livet.

Kunde du inte bara slutat röka? (JA, jag vet att du började snusa istället för att röka)
Citera
2010-04-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeckiS
Kunde du inte bara slutat röka? (JA, jag vet att du började snusa istället för att röka)
Behöver mitt nikotin
Citera
2010-04-11, 00:43
Medlem
midnighttrains avatar
det är just det som är det farliga med snus. att det är så otroligt gott, egentligen borde man gå ner och bara lyxsnusa, vilket är på sin höjd 2-3 ggr per dag, istället för att ha det som vana att snusa i både tid och otid.
Citera
2010-04-11, 00:49
Medlem
Mr.Junkyards avatar
Citat:

Jo jag med faktiskt. Hur gött som helst! Fast jag hoppade på snusningen direkt iställe för att röka
Citera
2010-04-11, 00:51
Medlem
Citat:

Hur fan ska man annars snusa än att sätta snusen under läppen?

Ja, den känslan kommer försvinna ju mer du kommer snusa. När du snusar en dosa på två dagar och konstant lägger in och ut så kommer du känna att det var ganska onödigt att börja snusa från första början. Snus är det bästa som finns, men kommer du missbruka det så kommer det tappa sin charm. Ta ett par snusar per dag så är det lugnt.
Citera
2010-04-11, 05:52
Medlem
Me0ws avatar
På tal om att snusa istället för att röka. Funderar starkt på att droppa rökning nu men blir nog galen om jag inte ersätter det med nåt. Nu undrar jag, vilket märke innehåller minst nikotin? Är inte så mycket fysiskt beroende utan snarare psykist.
Citera
2010-04-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Hur fan ska man annars snusa än att sätta snusen under läppen?

Ja, den känslan kommer försvinna ju mer du kommer snusa. När du snusar en dosa på två dagar och konstant lägger in och ut så kommer du känna att det var ganska onödigt att börja snusa från första början. Snus är det bästa som finns, men kommer du missbruka det så kommer det tappa sin charm. Ta ett par snusar per dag så är det lugnt.

Det går att snusa genom att köra upp en prilla i röven eller lägga i armhålan

OnT: Ja, jag älskar också att snusa på det traditionella viset dvs under läppen, så länge man inte snusar för mycket och snuskicken försvinner
Citera
2010-04-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
På tal om att snusa istället för att röka. Funderar starkt på att droppa rökning nu men blir nog galen om jag inte ersätter det med nåt. Nu undrar jag, vilket märke innehåller minst nikotin? Är inte så mycket fysiskt beroende utan snarare psykist.
Alla normal-storleksportioner (förutom stark-varianterna) innehåller 8 mg nikotin per prilla och mini-varianterna 4 mg. Så satsa på General White Mini (white: rinner väldigt lite) eller original om du fortfarande vill ha snus"saften".

TS:

Citat:
För att snus inte är gott

Citat:

?

Och ja, det kommer att försvinna ju mer du snusar. Om du däremot väntar en stund efter att du spottat ut prillan tills du tar en ny så blir du precis lika glad och nöjd.
Citera
2010-04-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJCyko
Alla normal-storleksportioner (förutom stark-varianterna) innehåller 8 mg nikotin per prilla och mini-varianterna 4 mg. Så satsa på General White Mini (white: rinner väldigt lite) eller original om du fortfarande vill ha snus"saften".

TS:

?

Och ja, det kommer att försvinna ju mer du snusar. Om du däremot väntar en stund efter att du spottat ut prillan tills du tar en ny så blir du precis lika glad och nöjd.
Jag antog att det skulle linkas, men den där slutsatsen drog jag efter att en kompis fått mig att sluta röka genom snusning, och bjöd mig på GBGs rapé tranbär eller något, fick fan kväljningar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in