Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-10, 05:57
  #1
Medlem
Hejsan! Jag ska senare idag skriva högskoleprovet, problemet är att jag endast lyckats få 1-2 timmars sömn. Min fråga är om det är någon som har några knep för att få krafterna att räcka så länge som möjligt?
tacksamm för svar!
Citera
2010-04-10, 06:49
  #2
Medlem
Pacifists avatar
köp koffeintabletter blanda i det i kaffet och sen ta ett par redbull till. Ät också en rejäl frukost och nån frukt.
Citera
2010-04-10, 07:00
  #3
Medlem
Tack så mycket! Vart kan jag köpa koffeintabletter? Hur länge håller de mig pigg? Är det inte så med redbull att jag piggnar till någon timme men sedan blir trött igen?
Citera
2010-04-10, 07:34
  #4
Medlem
Pacifists avatar
koffeintabletter finns på apoteket, och blandar du i 2-3 st + kaffe så verkar det ett tag. Sen är det bara att ta ett par senare(x antal tim) om du skulle känna av trötthet.

Dock vet jag inte hur koffein känslig du, så om du inte är van ta inte för många.(man blir lite lustig )

Brukar ta ett par redbull för man blir lite piggare av dom, intar du nu redbull efter koffeintabletter så känner man inte av den där tröttheten som man gör annars utan bara blir piggare.
Citera
2010-04-10, 07:47
  #5
Medlem
Tar man så många får man redig koffein-ångest juh. Försök dra en powernap(15-30min max) innan och 1 kopp kaffe.
Citera
2010-04-10, 07:49
  #6
Avstängd
zexonoriis avatar
Själv slängde jag i mig en 20 mg ritalin precis
Citera
2010-04-10, 07:57
  #7
Medlem
Pacifists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyly
Tar man så många får man redig koffein-ångest juh. Försök dra en powernap(15-30min max) innan och 1 kopp kaffe.

Bah, den är ju inte så farlig, och powernaps är perfekta för att somna helt och missa hela skiten man har tänkt förbereda sig själv för...
Citera
2010-04-10, 08:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pacifist
Bah, den är ju inte så farlig, och powernaps är perfekta för att somna helt och missa hela skiten man har tänkt förbereda sig själv för...

Antar att alarm är helt främmande för dig?
Citera
2010-04-10, 10:54
  #9
Medlem
Trumpeters avatar
Kaffe och energidryck borde funka. Annars är det ingen fara med för lite sömn under en kortare tid. Kroppen kan hantera det.
Citera
2010-04-10, 12:26
  #10
Medlem
Jensofswedens avatar
Lönt att få koffein-jitters. En kopp kaffe + 3 koffeintabletter är ju nästan uppe i 500 mg koffein, vilket för många är en dos (särskilt engångs) som kan vara ångestframkallande och göra dig skakig. Verkar sjukt onödig

Drick koffein, men i lagom mängd liksom. En stark kopp kaffe på 150 mg koffein är långt bättre. Två andra tips är en stor tallrik gröt på morgonen som innehåller långsamma kolhydrater, samt en multivitamin-tablett.
Citera
2010-04-10, 13:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feminist-javisst
Hejsan! Jag ska senare idag skriva högskoleprovet, problemet är att jag endast lyckats få 1-2 timmars sömn. Min fråga är om det är någon som har några knep för att få krafterna att räcka så länge som möjligt?
tacksamm för svar!

Tjack?
Citera
2010-04-11, 00:26
  #12
Medlem
Pwigs avatar
Well, hur gick det?

Själv satt jag igenom hela (mitt första) med inte heller överdrivet mycket sömn.
50 min per prov med långa raster emellan är ju inte särskilt jobbigt, visst tar det hela dagen men får man i sig lite näring på rasterna så är det ju lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback