Citat:
Ursprungligen postat av dip
Nä det vet jag inte, eftersom trots tusentals användare så lyser dom med sin frånvaro i alla dessa trådar, vilket jag finner lustigt, det är bara _DU_ som envisas med att konstant gå in i dessa lika säkert som amen i kyrkan och försöka skrämma folk med din "hemska" erfarenhet av sveriges psykvård. Du har upprepade ggr uttryckligen sagt att du anser att folk ej skall söka hjälp, och detta har du sedan "backat" upp med skrämsel propaganda bara.
Åjo nog har det tom dykt både en och två i denna tråd. Vill minnas att du och jag hade en debatt då en annan användare var på min sida för inte så länge sedan.
Jag går in och skriver vad jag själv sett och upplevt för jag vill att folk ska veta att det kanske inte är sådär jättebra med bokstavskombinationer alla ggr. Varför ska jag backa upp mina egna erfarenheter med " vetenskap"? Sen att dom flesta inte håller med mig behöver inte betyda att dom har rätt och jag har fel. Majoriteten av tyska folket trodde ju på Hitler under 30-40 talet också..
Citat:
Du har bidragit med noll vetenskaplig evidens för att det skulle förehålla sig så som du säger, utan istället när ifrågasatt så har du dragit helt vridna liknelser med "häxprocesserna" under medeltiden och och sådant _PSYKOLOGER_ gjort i terapisamtal, du försöker jämföra äpplen och päron utan något som helst lycka.
Tänker man efter så är analogin slående lik. Välj ut nått " symptom" ur valfri bokstavskombination med " besatt av satan" och vad som ansågs vara " säkra" tecken på "trolldom" så kan det ge en ett visst perspektiv. Sen är det främst psykiatriker som praktiserat konsten med " förträngda minnen" som sedermera bla gjorde att våran rikspajas thomas quick " lyckades " bli dömd för 8 mord.
Citat:
Det säger att för 15-20 år sedan så var inte kunskapen överdrivet stor, men som tur är så är ej tid _STATISKT_ och allt eftersom forskning på området uttökats så har också kunskapen växt, du verkar heller ej vara medveten om att _ADHD_ är _KRONISKT_ dvs har du det så har du det, annars är det frågan om en feldiagnos.
jag har gjort två utredningar( en på 80 talet och en i början på 2000 talet) och noga gått igenom vad som gjorts och hur det gjorts. Det är i det närmsta exakt samma " mätmetoder". Kollar man också i en äldre "faktabok" ang tex MBD ser man att det enda som i princip förändrats är bokstäverna. Men fler känner till det idag, häxdoktorernas svartmålningskampanj och samhällets förslappande har gjort att efterfrågan på dessa diagnoser stigit, tyvärr..
Citat:
Nä, jag gör det för att _DU_ LJUGER, det du påstår stämmer ej överens med läkarpraxis till att börja med, påstående om att du fått diagnos borttagen?, ADHD är KRONISKT i ditt fall rörde det sig isåfall om en feldiagnos vilket är tragiskt och beklagligt men fortfarande ingen anledning att du skall sitta och ljuga och hitta på för att du är bitter. Så alltså kan vi konstatera att du aldrig haft ADHD och vet således _NOLL_ om hur det är att _LEVA_ med denna problematik.
ja att intala sig att någon ljuger är ju en effektiv förträngningsmekanism när ingen annan utväg finns. Men så fan jag tänker låta dig slingra dig ur! Vi säger såhär istället: Låt oss säga att det kom till din kännedom att det jag sagt är 100% sant utom rimligt tvivel. Vad skulle du säga då?
Jag hade ADHD problematik då jag var liten har jag sagt, nu för 50-11 gången. Men bokstavsstämpel var inte till hjälp och det är min subjektiva övertygelse att det inte är det heller för dom allra flesta som får en sådan diagnos. Att det sedan är många som tror att det är jättebra hjälp är en annan sak.
Som tur var för mig så fanns det fortfarande kompetenta lärare då jag var barn som inte trodde på skiten, som kunde sitt jobb och visste hur man gjorde folk av osnutna ungar. Hur min problematik artade sig kan du läsa om i det PM jag skicka till dig, du vet det som du hotade med att publicera. Annars kan jag dra det här igen om du vill..
Citat:
Något som tydligen helt gått förlorat på dig eftersom du anser din bitterhet är nog anledning till att få potentiellt förstöra livet för mängder av människor i hjälpsökande situation genom att sitta och fabricera och påskina att sanningen är något annat än det den är.
För det första är jag inte gud och kan inte tvinga folk att välja, det gör man själv. Sen kan jag inte rå för att det jag sagt är sanningen. Varför får bara den som har positiva erfarenheter av häxdoktorernas horoskop yttra sig enligt dig?
Citat:
Nä det gör dom inte och det vet du med, dom visar en person som är EXTREMT bitter för att han blivit feldiagnostiserad av psykiatrin när han var yngre, en person som _ALDRIG_ haft detta funktionshinder men som pga en FELDIAGNOS anser sig ha stor kunskap på ämnet och kunna relatera till hur det är att leva med.
jag har och har aldrig haft något funktionshinder det är sant. Det första och enda rätt du haft hittills i dina antaganden om mig. Men jag har haft ADHD problematik på dagis och en del i lågstadiet. Sen vet jag fan inte hur jag ska skriva detta:
Jag Har
INTE Blivit feldiagnosticerad
Jag Blev
INTE Feldiagnosticerad som barn
Kan du få in det här i huvudet nu? Eller har du diagnosen " mental retardation" också? Din kära " sakkunskap" , en framstående representant för det du kallar vetenskap har fastslagit detta! Att jag ej heller uppfyller kriterierna för ADHD idag har också fastlagits av samma " vetenskap". Har du fattat detta nu eller ska jag ta det igen?
Innan du försöker att komma dragandes med att jag ljuger: Nej det gör jag inte och fråga dig själv vad jag skulle kunna vinna på det. Ingen ekonomiskt vinst i form av "aktivitetsersättning" iaf eftersom all sådan rätt försvunnit då jag ej längre har stämpeln kvar. Låt oss säga du inte kan fly verkligheten längre utan tvingas inse att det jag sagt är sant: Vad har du att säga då?