• 1
  • 2
2010-04-09, 13:09
Medlem
karinparins avatar
Min snubbe lägger sin prilla mitt fram under läppen, är det det vanligaste? Jag har aldrig sett folk snusa så förr, man lägger den ju på den ena eller andra sidan tycker jag. Men han påstår att alla har den mitt fram nuförtiden...stämmer detta? Jag tycker det ser komiskt och väldigt "bonnigt" ut.
Citera
2010-04-09, 13:16
Medlem
Blastins avatar
Nja vet några som också kör så.. Själv tycker jag bara att prillan syns mycket mer då. Dessa personer som jag känner har knappt någon "sträng" kvar där heller.

offtopic: Vad heter strängen?
Citera
2010-04-09, 13:17
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinparin
Min snubbe lägger sin prilla mitt fram under läppen, är det det vanligaste? Jag har aldrig sett folk snusa så förr, man lägger den ju på den ena eller andra sidan tycker jag. Men han påstår att alla har den mitt fram nuförtiden...stämmer detta? Jag tycker det ser komiskt och väldigt "bonnigt" ut.

Nja det vill jag inte påstå, har aldrig sett det iaf..
Citera
2010-04-09, 13:24
Medlem
maskizs avatar
Min gamla lärare hade också den rakt under. Såg nästan ut som en stor varböld som stack ut när han lassade in en stor fet 4 grams.

Själv har man den åt höger.
Citera
2010-04-09, 13:25
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastin
Nja vet några som också kör så.. Själv tycker jag bara att prillan syns mycket mer då. Dessa personer som jag känner har knappt någon "sträng" kvar där heller.

offtopic: Vad heter strängen?

Söker som fan på google men får inte fram något svenskt namn bara på latin tror jag det är?
frenulum labii superioris heter det då tydligen om jag inte läser fel..

Annars funkar väl läppsträng rätt bra
Citera
2010-04-09, 13:28
Medlem
Kalmantos avatar
Jag började snusa så men märkte efter ett tag att man gör bäst i att ha på sidorna av strängen och skifta hela tiden. Har man den i mitten så fräts strängen bort till slut och då ser man ut som ett jävla skogstroll. Har man den på sidorna får man endast hamstergropar man skulle kunna smuggla knark i.

Och nej, det är inte det normala att ha prillan i mitten. Tro mig, känner mängder med snusare...
Citera
2010-04-09, 13:32
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Jag började snusa så men märkte efter ett tag att man gör bäst i att ha på sidorna av strängen och skifta hela tiden. Har man den i mitten så fräts strängen bort till slut och då ser man ut som ett jävla skogstroll. Har man den på sidorna får man endast hamstergropar man skulle kunna smuggla knark i.

Och nej, det är inte det normala att ha prillan i mitten. Tro mig, känner mängder med snusare...

Har haft den fram hela mitt snusande liv och min sträng sitter kvar på samma sätt som den dag jag föddes.
Tror bara att det är en stor myt att strängen "fräts" bort.
Citera
2010-04-09, 13:34
Medlem
Blastins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus
Har haft den fram hela mitt snusande liv och min sträng sitter kvar på samma sätt som den dag jag föddes.
Tror bara att det är en stor myt att strängen "fräts" bort.

Nej, jag har själv sett att den är borta på de jag vet som snusar där.
Citera
2010-04-09, 13:35
Medlem
karinparins avatar
Varför har man prillan mitt fram? Vilka är fördelarna?
Citera
2010-04-09, 13:40
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Vadå fräts bort, beror väl på hur länge man snusar.
Kör man några år och slutar så är strängen oftast 'borta' men när man då slutar så kommer den tillbaka.
Citera
2010-04-09, 13:45
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Jag brukar variera mellan mitten och högersida.
Ibliand är det bara skönt med en prilla mitt i.
Citera
2010-04-09, 13:52
Medlem
nazipoliss avatar
jag kör mitt på oftast, jag brukar krama ubåtssnusar likt en cylinder och lägga upp så den breds ut åt båda sidorna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in