Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-07, 13:03
  #1
Medlem
Hejsan,

Jag jobbar på ett jobb som har sitt kontor inne i Stockholm men jobbar mestadels
söder om Stockholm i Haninge.

Nu har jag blivit schemalagd på massa pass i Södertälje. Jag bor i Västerhaninge och när jag
åker kommunalt betyder det att jag måste åka 2 timmar innan passets början och komma hem 2 timmar och 10 minuter. Då jag är deltidsanställd är jag inte berättigad till nåt åkkort som de heltidsanställda är.

Borde jag inte ha rätt att kräva något ändå? Då Södertälje är en egen kommun? Kan jag få betald resa och resetid?
Citera
2010-04-07, 17:06
  #2
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen86
Hejsan,

Jag jobbar på ett jobb som har sitt kontor inne i Stockholm men jobbar mestadels
söder om Stockholm i Haninge.

Nu har jag blivit schemalagd på massa pass i Södertälje. Jag bor i Västerhaninge och när jag
åker kommunalt betyder det att jag måste åka 2 timmar innan passets början och komma hem 2 timmar och 10 minuter. Då jag är deltidsanställd är jag inte berättigad till nåt åkkort som de heltidsanställda är.

Borde jag inte ha rätt att kräva något ändå? Då Södertälje är en egen kommun? Kan jag få betald resa och resetid?

Om du är anställd på kontoret i sthlm och enbart där har du rätt till reseersättning om det sker utanför arbetstid.
Är du däremot anställd på företaget men inte på specifikt kontor så har du inte rätt till någon reseersättning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback