Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-06, 20:36
  #1
Medlem
Tja. Har kollat runt lite nu men blir inte klok på nåt. Såhär ligger det till:

Jag är ganska lång och smal, och äter nästan jämt ute. Nu är det så att all ute-mat har börjat lägga sig på magen.

Jag vill bli av med magen, men hur fan ska jag göra? Jag är ju som sagt väldigt lång och väldigt smal, förutom just magen. Ska jag träna kondition? Helkropp? Käka gainomax? Bygga muskler? Vad ska jag äta? Sallad? Kött? Hur mycket ska jag äta?

Jag behöver ju inte gå ner i vikt. Jag behöver säkert gå upp ca 10kg, men magen måste ju bort! Hur ska jag gå tillväga?
Citera
2010-04-06, 20:39
  #2
Medlem
SiSeniors avatar
Du har tydligen inte läst tillräckligt noga eller på rätt ställen. Kolla nyttiga trådar både här och i kost och näringsforumet så kommer bitarna falla på plats. Och du kommer märka vilka knäppa frågor du just ställde.
Citera
2010-04-06, 20:41
  #3
Medlem
General987s avatar
Ät mycket protein (fisk, kött) med mera protein drinkar kanske.
samt ät mycket Kolhydrater och fett.

tex... Potatis med kött, Ris och fisk, Pasta och kött - Vad du vill
ät på ordentligt i början å ändra din kost sakta men säkert så de inte blir en chock så du ger upp för de blev tråkigt.
Citera
2010-04-08, 10:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General987
Ät mycket protein (fisk, kött) med mera protein drinkar kanske.
samt ät mycket Kolhydrater och fett.

Jaha. Så man ska tänka på att äta mycket av allt?
Citera
2010-04-08, 12:37
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skirrebirre
Jaha. Så man ska tänka på att äta mycket av allt?

Du tycker inte General är helt jävla ute och cyklar när han säger att du ska ät mycket när du redan är för mycket?

Säger de inte sig själv att om du äter för mycket nu så borde du dra ner på intaget? Alternativt äta kalorisnålare mat.
Citera
2010-04-08, 21:02
  #6
Medlem
Grejen är ju att jag behöver bygga på muskelmassa, men gå ner i fett. På olika ställen. Måste man göra ett i taget eller går det att köra på båda sätten samtidigt? =)
Citera
2010-04-08, 21:42
  #7
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Grejen är ju att jag behöver bygga på muskelmassa, men gå ner i fett. På olika ställen. Måste man göra ett i taget eller går det att köra på båda sätten samtidigt? =)

Vilka "sätt" syftar du på?
Citera
2010-04-08, 22:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vilka "sätt" syftar du på?

Att gå ner i vikt.
Och att gå upp i vikt
Citera
2010-04-08, 22:11
  #9
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Att gå ner i vikt.
Och att gå upp i vikt

Säger inte de sig själv kära du? Såklart kan du inte köra båda sakerna samtidigt... 1+1 blir alltid 2.
Citera
2010-04-09, 20:14
  #10
Medlem
Stonedboys avatar
Gå ner i vikt tills du är så smal som du tycker är rimligt. Sen börjar du träna hårt och käka ordentligt och bra käk. Men som sagts läs på lite mer bland infotrådarna som finns. Det är en bra början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback