• 1
  • 2
2010-04-06, 00:55
Medlem
Fallet är så att ett av mina gamla x har spårat ut helt efter jag dumpade henne..
Det brukar vara några okända idioter som hotar mig via sms och det är oftast tomma ord..

Nu för snart en timme sen så stod det 3 biffiga idioter i min trädgård och hotar mig med järn9or..
En jävla massa skrik och ett ömt ben (mitt) slutade det med..

Så om detta händer igen och det blir ett slagsmål, var går då gränsen för självförsvar ? dom står juh och hotar mig till livet i min egen trädgård..
Citera
2010-04-06, 00:59
Medlem
brajzillas avatar
tills angriparen inte längre är en fara för dig, är han golvad så ska man nog inte hoppa jämfota i skallen på han
Citera
2010-04-06, 01:01
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullnullnull
Fallet är så att ett av mina gamla x har spårat ut helt efter jag dumpade henne..
Det brukar vara några okända idioter som hotar mig via sms och det är oftast tomma ord..

Nu för snart en timme sen så stod det 3 biffiga idioter i min trädgård och hotar mig med järn9or..
En jävla massa skrik och ett ömt ben (mitt) slutade det med..

Så om detta händer igen och det blir ett slagsmål, var går då gränsen för självförsvar ? dom står juh och hotar mig till livet i min egen trädgård..

Anmäl dem bara. Nästa gång den kommer och slår dig, antar att du inte trillade och fick ont i benet får du väl försvara dig men det innebär inte att du får döda dem eller invalidisera dem med flit. Kommer dom med järn9r kan du ta ett slagträ kanske och visa dig hotfull och be dem avlägsna sig. Annars ringer du bara polisen på en gång och överdriver kanske litegranna.

Vet inte vad du vill göra men slår de första slaget får du ju försvara dig men det är ju inget WTR direkt heller. Hur menar du att du ska slåss mot 3 biffar? Är du biff själv?
Citera
2010-04-06, 01:10
Medlem
Köp pepparsprej, vore väl riktigt fränt att få pröva på någon Pungspark ? Dubbelklapp på öronen så du spräcker trumhinnorna, leder till direkt dimsortering, slag i mellangärdet, spark på sidan av knäskålen leder till fraktur av knät vilket i sin tur om du sparkade rätt och hårt blir han på krycka minst 3 månader. Det är väl självförsvar ?
Citera
2010-04-06, 01:15
Medlem
ska köpa peppar sprej, kan jag få en eller två av dom att vara kvar på platsen så jag kan ringa snuten så blir jag nöjd.. är inte ute efter att brutalt misshandla något utan vill bara att det svider för dom..
Om det nu är snuten eller stryk det spelar mig ingen roll bara detta upphör, att bli hotat i sin egen trädgård mitt i natten är inte skoj precis..
Citera
2010-04-06, 01:20
Bannlyst
Om det är ett eventuellt juridiskt efterspel man funderar över ... så är det ofta så att vad som faktiskt hände bara spelar en sekundär roll. Det gäller att ha vittnen, att de dokumenterbara skadorna är svåra för en själv och lätta för motparten, att det finns en historik, att angriparen är tidigare känd för polis osv osv.
Gäller det att skydda sitt eget skinn just där och då så är det nog bara göra vad situationen kräver. Efterspelet får man ta efteråt.
Citera
2010-04-06, 01:23
Medlem
Bakmoster-Britts avatar
Ring polisen.
Citera
2010-04-06, 01:32
Medlem
ganglere2s avatar
Är det tre mot en och dom hotar dig så kan du använda rätt mycket våld. Har du vapen? Jag skulle gå ut med ett i så fall. Bara att du bär på ett vapen lär nog avskräcka angriparna. Det är inte att använda "mer våld än nöden kräver". Att ta till vapen när angriparna är fler kan inte anses för mycket.
Citera
2010-04-06, 01:33
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakmoster-Britt
Ring polisen.
Visst, låter väl mest logiskt men nu vet vi inte vilka dessa killar är och man måste ju anpassa sig efter konsekvenserna. Eller eventuellt reda ut det på något annat vis typ som att prata eller vafan som helst. Det är inte alltid så lätt att ta upp luren och ringa farbror blå...
Citera
2010-04-06, 01:39
Medlem
Labaratas avatar
Du får bara använda så mycket våld som situationen kräver, slår han dig i huvudet med ett basebollträ får du ge tillbaks med samma mynt.
Citera
2010-04-06, 01:40
Medlem
Bara jag som undra vad du gjort med ditt ex? menar blev hon så arg för att du dumpa henne så hon skicka 3 "biffar" på dig? wtf..
Citera
2010-04-06, 02:14
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Du får bara använda så mycket våld som situationen kräver, slår han dig i huvudet med ett basebollträ får du ge tillbaks med samma mynt.

Exakt. Du har rätt att använda lika mycket våld som du riskerar att utsättas för. Kort och gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in