2010-04-06, 03:15
Medlem
Rillejaevels avatar
Skulle inte förvåna mig om TS förtjänar sitt öde..
Citera
2010-04-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Bara jag som undra vad du gjort med ditt ex? menar blev hon så arg för att du dumpa henne så hon skicka 3 "biffar" på dig? wtf..

jag dumpade henne bara, vi hade inte ens varit tillsammans i ½ år när jag insåg det var något allvarligt fel i huvudet på henne.. nu tre år senare så har hon trappat upp allt och skickar folk till min trädgård..

Men tack för alla svaren, jag kanske återkommer med hur det gick efteråt ( om detta händer igen det vill säga )
Citera
2010-04-06, 09:25
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Exakt. Du har rätt att använda lika mycket våld som du riskerar att utsättas för. Kort och gott.

Nej, det har du verkligen inte. Man får endast använda nog våld för att freda sig själv. Skadar du någon allvarligt eller permanent kan du åka dit för det.

Smäller han till dig och sedan slutar attackera får du inte ens slå tillbaka.
Citera
2010-04-06, 10:34
Medlem
Du kan nyttja ej uppenbart oförsvarligt våld. Om dom är 3 st, biffar eller ej spelar ingen roll.

Vissa här säger att du får använda det våld du riskerar att utsättas för och det är FEL!

Det funkar inte så att om nån hotar dig med en stekspade så måste du använda en stekspade tillbaka.

Om någon hotar dig till den grad att du känner dig hotad och det inte finns någon annan utväg så kan du dela ut en käftsmäll så att personen i fråga lättar från marken.

När hotet är eliminerat får du inte fortsätta att skada, slå personen för då blir det uppenbart oförsvarligt.

Hade 3 råbusar dykt upp i min trädgård hade jag försökt ta mig långt därifrån först. Hade jag haft ett vapen som kan hjälpa mig "Pistol/Gevär" så hade jag inte tvekat att iaf hotat med det och eventuellt skjutit dom om det behövdes.

Det var väl i Ronneby som en pappa sköt några småungar som jävlades med hans son under en längre tid. Tillslut stod dom på hans tomt med påkar och skulle göra upp, mannen såg rött, gick ut och sköt ihjäl den ena och skadade den andra.

Han friades vill jag minnas.
Citera
2010-04-06, 12:57
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven78

Det var väl i Ronneby som en pappa sköt några småungar som jävlades med hans son under en längre tid. Tillslut stod dom på hans tomt med påkar och skulle göra upp, mannen såg rött, gick ut och sköt ihjäl den ena och skadade den andra.

Han friades vill jag minnas.

Mjo, men det vill jag minnas var för att man ansåg att han varit psykiskt störd under handlingen men ej efteråt eller nåt sånt skit.
Alltså inte för att han hade handlat i något sorts självförsvar.

Till ts; Ring polisen nästa gång. Det är väl för sådant här skit de är till för.
Citera
2010-04-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Köp pepparsprej, vore väl riktigt fränt att få pröva på någon Pungspark ? Dubbelklapp på öronen så du spräcker trumhinnorna, leder till direkt dimsortering, slag i mellangärdet, spark på sidan av knäskålen leder till fraktur av knät vilket i sin tur om du sparkade rätt och hårt blir han på krycka minst 3 månader. Det är väl självförsvar ?
Haha fan va go!
Citera
2010-04-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Köp pepparsprej, vore väl riktigt fränt att få pröva på någon Pungspark ? Dubbelklapp på öronen så du spräcker trumhinnorna, leder till direkt dimsortering, slag i mellangärdet, spark på sidan av knäskålen leder till fraktur av knät vilket i sin tur om du sparkade rätt och hårt blir han på krycka minst 3 månader. Det är väl självförsvar ?
Haha fan va go!
Citera
2010-04-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullnullnull
Fallet är så att ett av mina gamla x har spårat ut helt efter jag dumpade henne..
Det brukar vara några okända idioter som hotar mig via sms och det är oftast tomma ord..

Nu för snart en timme sen så stod det 3 biffiga idioter i min trädgård och hotar mig med järn9or..
En jävla massa skrik och ett ömt ben (mitt) slutade det med..

Så om detta händer igen och det blir ett slagsmål, var går då gränsen för självförsvar ? dom står juh och hotar mig till livet i min egen trädgård..

blir du slagen me tillhyggen så kan du ju "försvara" dig så mycket du vill... du får ju försvara dig me tillhygge om du själv först blir angripen me tillhygge... bara mosa!!!

sker angreppet på dig i din egen trädgård så e det ju rätt uppenbart att det e du som blvit angripen... då har du både rätt o freda dig själv o din egendom...

köp ett utdragbart teleskop-fälgkors som finns på biltema....jävligt gedigna att slå me....snabba slag i jämnförelse me ex. baseballträ... sen kan du ha den innanför tröjärmen så den inte syns...blir sjysst effekt när du snärtar ut den o börjar "möblera" i revben mm..

mvh.T

mvh.T
Citera
2010-04-08, 17:40
Medlem
Youngboyss avatar
Köp lite roliga saker typ pepparspray eller batong eller något annat kul

http://www.oldeagle.se/butik/index.p...ategory_id=244

Sen ser du till att få bort ditt ex så kan du vara lugn
Citera
2010-06-16, 01:10
Medlem
nilswids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
blir du slagen me tillhyggen så kan du ju "försvara" dig så mycket du vill... du får ju försvara dig me tillhygge om du själv först blir angripen me tillhygge... bara mosa!!!
köp ett utdragbart teleskop-fälgkors som finns på biltema....jävligt gedigna att slå me....snabba slag i jämnförelse me ex. baseballträ... sen kan du ha den innanför tröjärmen så den inte syns...blir sjysst effekt när du snärtar ut den o börjar "möblera" i revben mm..
mvh.T
mvh.T

Instämmer!
Jag skulle vilja tipsa om en bra sak…

Blivit attackerad vid rödljus två gånger av svartingar som rusat fram och ryckt i bildörren. Skitskraj blev jag förstås, och åkte iväg mot rött ljus för att komma undan.
Jag är övre medelålder, inte alls stark, mesig "familjefar", "svenne", och inser att jag inte har mycket att sätta emot när dt kommer ett gäng "kusiner"
En av gångerna ryckte dom jävlarna sönder handtaget, som kostade 1.300 att reparera.

Var inne på Mekonomen för att köpa ett fälgkors. Blev rådd att köpa ett fälgkors-teleskop. Längre skaft än ett vanligt fälgkors, och det är mindre ansträngnde för en gammal mans rygg.
jag tog hem det, tog ur det ur plasten, och nästa morgon la jag det i dörrfickan. Gick ett par veckor.
Åkte en morgon till jobbet, och blev tvungen att stannade vid rödljus.
Då sprang fram tre blattar och började sparka på bilen och skränade som ena jävla schimpanser.
Det bara svartnade, eftersom jag såg tusenlapparna flyga åt helvete i reprationer av bucklor och repor, så jag fick halvt omedvetet tag i teleskopet och sprang ur bilen och började vifta allt vad jag orkade.
teleskopet blir ungefär 50 cm långt när man snärtar till, så man har armslängds avstånd till idioterna.
jag träffade en av dom i magen så han stöp, och då sprang dom andra två iväg.
Fyfan vad nöjd jag blev.
En fälgkorsteleskop är inget vapen, och man kan väl inte bli fälld om man använder det i självförsvar "i hastigt mod och själv-värn"
Man tar ju bara det somligger närmast och försvarar sig.

Köp fälgkorsteleskop och använd dom!!
Slå in pannbenet på dom
Citera
2010-06-16, 11:12
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Du får bara använda så mycket våld som situationen kräver, slår han dig i huvudet med ett basebollträ får du ge tillbaks med samma mynt.

endast om slaget är påbörjat och är några cm ifrån dig, då får du svara med samma dödliga våld, vet det låter löjligt, hade ett exemple med yxa så fick man inte skjuta förren yxan passerat i 270 grader, dvs när det var 90grader kvar för yxan att falla mot ditt huvud så fick du skjuta, men inte innan :P

jäkligt sjuka lagar som jag hade sketigt i totalt, kört upp kroppen till sågverket i skogen på natten och kört han genom chippen och sen slängt en jäkla massa sågspån över det lilla som blev kvar

man skall fan inte sitta i finkan om man försvarar sitt eget liv, men tar man det till tingrätten så finns den chancen

nä vi skulle ha lagar som i texas
Citera
2010-06-16, 11:47
Medlem
Jthunderas avatar
Pepparsprej och vapen (utan licens) är olagliga även om de används i självförsvar.

Det bästa du kan göra är att låsa in dig, ringa polisen och håna dem lite så de stannar tills polisen kommer. Säg att personer beväpnade med golfklubbor försöker ta sig in i ditt hem och misshandla dig just nu. Har de inga vapen så säg inte det för då väntar polisen på förstärkning innan de går in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in