Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Att säga att det är på hittat är bara trams! Inte fan skulle marinen slänga bort 1,5 miljarder kr på fantasi jakter? Då det är den summan av de sammanslagna kostnaden beräknas till. sedan är det erkänt från flera håll att sådan verksamhet i svenskt far vatten bedrevs inte bara från Sovjets håll. Och det som kan styrka detta ytligare är ett flertal ögon vittnen m..m. Så att sitt aoch förska övertyga mig med att den ryska ubåten som gick på grund är det enda exemplet kommer inte ske.
Du kan ju i alla fall sätta lite kraft bakom dina uttalande och posta lite källor!
Jösses, kom tillbaka när du kan visa vart jag sagt att marinen hittat på, falsklarm och lögn är inte samma sak, skärgården och Östersjön är väldigt svår att bedriva u-båtspaning i och så vanliga saker som olika skikt i vattenmassan kan ge falsklarm.
Slösa inte min tid med försöka att spela insatt och dryg OK.
Edit, om man har slutledningsförmåga kan man tycka att 1-2 miljarder och ett antal sjunkbomber och ett antal övervakningssystem åtminstone skulle åstadkomma ett trovärdigt bevis på främmande makt i våra skärgårdar, inte heller har en privatperson ett bevis utan det rör sig om periskop som förmodligen är sjöfågel m.m.