2010-04-13, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
det var inte jag , har inte ens gett min hund en kanin och har lagt iden på hyllan

OK. ville också veta de om du nu talar sanning..

Men jag menar ditt namn på flashback kom på TV4 nyhterna.
2010-04-13, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZigaZaga
OK. ville också veta de om du nu talar sanning..

Men jag menar ditt namn på flashback kom på TV4 nyhterna.
på riktigt ? länka gjärna ?
2010-04-13, 20:57
Bannlyst
Citat:
på riktigt ? länka gjärna ?
https://www.flashback.org/t1169488
2010-04-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfacc
https://www.flashback.org/t1169488
HAHAHAHHAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!
kändis nu då.

tycker dock att dom som tänder eld på en kanin och låter den springa runt är bra sjuka.
2010-04-13, 21:38
Medlem
libbens avatar
Nästan lika sjuka som din tankegång där, men trevligt att du slängt den tanken åt sidan. Motionera din hund på andra sätt i stället.
2010-04-13, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Nästan lika sjuka som din tankegång där, men trevligt att du slängt den tanken åt sidan. Motionera din hund på andra sätt i stället.
inte ens närheten lika "sjukt" om du frågar mig , att tända eld på en kanin för att sedan stå och skratta åt den "bara för att" är riktigt sjukt i min mening.
att vilja stimulera sin hund på andra sätt än att kasta pinne tycker inte jag är sjukt.
2010-04-13, 22:15
Medlem
tomtemoors avatar
Ett tips är att söka upp närmsta Brukshundklubb och kanske få kontakt med erfarna människor som kan tipsa dig om normala sätt att aktivera din hund på. Hundar behöver inte enbart fysisk stimulans, de behöver använda hjärnkontoret också. Att tro att ett par promenader om dagen och att jaga en kanin en gång är rätt sätt att ta hand om en hund är mycket okunnigt.
Det finns ju faktiskt (ett fåtal) helt normala människor med Pitbulls som stimulerar dem mycket bra.

Lägg ett spår (även "kamphundar" har en nos och blir trötta av att jobba med den!), träna lydnad, "kampa" med den dvs lek med den osv osv.
2010-04-13, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomtemoor
Ett tips är att söka upp närmsta Brukshundklubb och kanske få kontakt med erfarna människor som kan tipsa dig om normala sätt att aktivera din hund på. Hundar behöver inte enbart fysisk stimulans, de behöver använda hjärnkontoret också. Att tro att ett par promenader om dagen och att jaga en kanin en gång är rätt sätt att ta hand om en hund är mycket okunnigt.
Det finns ju faktiskt (ett fåtal) helt normala människor med Pitbulls som stimulerar dem mycket bra.

Lägg ett spår (även "kamphundar" har en nos och blir trötta av att jobba med den!), träna lydnad, "kampa" med den dvs lek med den osv osv.
leker med den gör jag såfort jag får tillfälle , bor en bit ut på landet och brukar gå ut i skogen och släppa henne lös så hon får springa av sig och nosa på allt möjligt.
hjärnkontoret använder dom när dom nosar runt eller ?
ska jag lägga ett spår av godisar och låta henne leta upp dom ?
2010-04-13, 23:16
Medlem
Citat:
leker med den gör jag såfort jag får tillfälle , bor en bit ut på landet och brukar gå ut i skogen och släppa henne lös så hon får springa av sig och nosa på allt möjligt.
hjärnkontoret använder dom när dom nosar runt eller ?
ska jag lägga ett spår av godisar och låta henne leta upp dom ?

Ja, varför inte? Spår brukar PB vara duktiga på och tycka om.
Vad gäller levande lek så finns det ingen hundras inom jakt ens som får döda byten. De får leta upp och sätta. Själva har de inte rätten att ta bytet. Men visst, "behovet" blir uppfyllt genom pipleksaker och kamp. Frågan är om du vill ha det beteendet i din hund? Vill du så varsågod, det finns kvackande ankor och muande små kor hon kan gå loss på.

I leksaksform, alltså.
2010-04-14, 00:12
Medlem
core_s avatar
Ni kan uppenbarligen inte diskutera ämnet på en normal nivå, så låst

Rensas upp när tid ges och trådfan öppnas ev då igen
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem