2010-04-03, 22:39
Bannlyst
kan man ge en kanin till hunden ? har en stor inhägnad som hunden kan springa fritt i .
har tänkt köpa en kanin jävel på blocket och kasta in till hunden , mest för skoj men också för att hunden ska ha roligt .

när kaninfan är död så kastar jag bort den , vill inte mata min fina hund med unken kanin .

SKIPPA MORAL SNACKET !!!!!!!!!!
2010-04-03, 22:46
Medlem
Ondves avatar
Det är väl klart som fan att du kan kasta in en kanin till hunden. Var de det som var frågeställningen med tråden eller?

Säg inte till den du köper kaninen av på blocket vad du ska ha den till bara, då de antagligen kommer neka dig köp då.
2010-04-03, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Det är väl klart som fan att du kan kasta in en kanin till hunden. Var de det som var frågeställningen med tråden eller?

Säg inte till den du köper kaninen av på blocket vad du ska ha den till bara, då de antagligen kommer neka dig köp då.
missade frågan men tänkte på sjukdomar och så ? ska man låta hunden äta upp kaninen eller ska man ta ifrån den liket?.
finns det nått som säger att man absolut inte ska ge kanin till hund ?

edit : 420 inlägg
2010-04-04, 00:01
Bannlyst
Glöm inte att filma o lägg ut videon på Youtube
2010-04-04, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muslimskmannen
Glöm inte att filma o lägg ut videon på Youtube
ska försöka uppfylla dina önskningar
kan tillägga att detta är en ganska intressant ras att se in action , ska bli spännande
2010-04-04, 04:27
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
ska försöka uppfylla dina önskningar
kan tillägga att detta är en ganska intressant ras att se in action , ska bli spännande
Fan, nu blev jag också nyfiken när du nämner intressant ras. Vad är det för ras?. Har själv
en JRT som har klämt några vildkaniner. Den har även käkat upp någon vildkaninsunge
med hull och hår. Fast det var under speciella omständigheter och den har varken
farit illa eller mått dåligt av det.
2010-04-04, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Fan, nu blev jag också nyfiken när du nämner intressant ras. Vad är det för ras?. Har själv
en JRT som har klämt några vildkaniner. Den har även käkat upp någon vildkaninsunge
med hull och hår. Fast det var under speciella omständigheter och den har varken
farit illa eller mått dåligt av det.
är inte säker att jag vill nämna rasen då jag genast kommer ses som wt/svartskalle och jag är varken eller.
eller skitsamma , det är en RENrasig apbt som jag har stamtavla på.
ingen blocket turkmix med andra ord , vill att hon ska få upplopp för sin kamp lust men är stark emot hundkamp så hon får agera av sig mot en kanin istället
vet att det låter rått och många ser mig förmodligen som "djurplågare" men vill bara min hunds bästa.

alla hundar har ju trots allt jakt instinkten kvar..
2010-04-04, 05:14
Medlem
charkovs avatar
Citat:
är inte säker att jag vill nämna rasen då jag genast kommer ses som wt/svartskalle och jag är varken eller.
ingen blocket turkmix med andra ord , vill att hon ska få upplopp för sin kamp lust men är stark emot hundkamp så hon får agera av sig mot en kanin istället
vet att det låter rått och många ser mig förmodligen som "djurplågare" men vill bara min hunds bästa.

I see!. Finns inget som är så spännande som när min hund får upp vittringen eller korn på en råtta. Terrier är ju avlade efter att fånga och döda smågnagare så det låter bara sunt att då låta dom få utlopp för sin drift. Man skall ta vara på rasernas egenskaper så det inte finns risk att dom glömmer vad dom nu egentligen är födda till, helt klart. Har funderat på att placera ut såna här råttfällor med fallucka så råttorna fångas levade. På ställen man vet finns råttor.
Och sen släppa ut dom på öppet fält och låta jycken jaga ifatt dom och skaka livet ur dom.
Skulle var sanslöst underhållande både för jycken och namne.
2010-04-04, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
I see!. Finns inget som är så spännande som när min hund får upp vittringen eller korn på en råtta. Terrier är ju avlade efter att fånga och döda smågnagare så det låter bara sunt att då låta dom få utlopp för sin drift. Man skall ta vara på rasernas egenskaper så det inte finns risk att dom glömmer vad dom nu egentligen är födda till, helt klart. Har funderat på att placera ut såna här råttfällor med fallucka så råttorna fångas levade. På ställen man vet finns råttor.
Och sen släppa ut dom på öppet fält och låta jycken jaga ifatt dom och skaka livet ur dom.
Skulle var sanslöst underhållande både för jycken och namne.
jo dom är sanslöst skarpa när det vittras jakt , om du förverkligar rått-iden så är en film ett måste ! .
tror dock råttor inte skulle passa bra till min hund, ett hugg sen äre natti natti.
funderade på om marsvin skulle passa bättre men eftersom kaninen är snabbare så blir det nog bättre , så hon verkligen får kämpa lite.

film kommer upp såfort jag fått tag en en lämplig försöks kanin heheh.

(nån som tror att det är en dålig ide att ge hunden kanin ? om man bortser från kaninens "känslor")
2010-04-04, 07:48
Medlem
charkovs avatar
Citat:
jo dom är sanslöst skarpa när det vittras jakt , om du förverkligar rått-iden så är en film ett måste ! .
tror dock råttor inte skulle passa bra till min hund, ett hugg sen äre natti natti.
funderade på om marsvin skulle passa bättre men eftersom kaninen är snabbare så blir det nog bättre , så hon verkligen får kämpa lite.

film kommer upp såfort jag fått tag en en lämplig försöks kanin heheh.

(nån som tror att det är en dålig ide att ge hunden kanin ? om man bortser från kaninens "känslor")
Om det är en dålig ide, vet jag inte. Men tycker själv inte om när hunden lyckats få tag i en
vildkanin. För kaninerna skriker så hemskt innan jycken lyckats ta kol på dom. Låter nästan
som barnskrik.
2010-04-04, 11:35
Medlem
tankgrls avatar
Varför slänga ut pengar på en kanin när du, helt gratis, kan släppa ut hunden och låta den härja runt bland grannarnas ungar (vilket jag tycker vore ett roligare alternativ, för kaniner är söta men barn tycker jag inte om)? (Nu förutsatte jag bara att du bor i ett bostadsområde och inte på landet.)

För övrigt skulle jag tro att det är olagligt att låta sin hund slakta en kanin på det sätt du tänker dig.
(Ur djurskyddslagen; 2 § Djur skall behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande och sjukdom.)

Du har inte funderat över att du kanske spär på ryktet och fördommarna mot din ras om du ger den levande djur att leka med? Som någon skrev så skriker kaniner rätt bra och det kan bli svårt att hålla sånt hemligt från allmänheten. (Om du inte bor långt ute på vischan med ett par mil till närmaste granne.)
2010-04-04, 12:52
Medlem
Weissess avatar
Citat:

Och du menar att du inte kommer ses som det när du ställer denna fråga?
Annars röstar jag för ett av årets dummaste trådstartar/troll!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in