2010-04-13, 15:28
Medlem
Måste vara ett troll.. Fast det finns ju uppenbart idioter i Sthlm.
Kan det vara därifrån du fått inspiration måntro..?
2010-04-13, 15:48
Medlem
closecuts avatar
Sluta trolla, börja filma TS

För övrigt är det en dålig idé. Min hund fick fatt på en kanin för 2 år sen, och jag har inte kunnat ha honom lös utanför inhägnad sen dess. Tar de en kanin EN gång, så är det kört sen. Han kommer ha totalspan på allt som rör sig och ser han något kommer han inte längre lyssna på dig.

Dessutom är kaninskrik jävligt obehagliga.
2010-04-13, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
är inte säker att jag vill nämna rasen då jag genast kommer ses som wt/svartskalle och jag är varken eller.
eller skitsamma , det är en RENrasig apbt som jag har stamtavla på.
ingen blocket turkmix med andra ord , vill att hon ska få upplopp för sin kamp lust men är stark emot hundkamp så hon får agera av sig mot en kanin istället
vet att det låter rått och många ser mig förmodligen som "djurplågare" men vill bara min hunds bästa.

alla hundar har ju trots allt jakt instinkten kvar..

Okej, så menar du även då att efterssom det begås mord och krigsföring så ligger det i människans natur att ha ihjäl liv? Varför är ditt liv mer värt jämfört med en kanin? Enligt ditt resonemang bör envars lustar infrias, är allt okej då?
Det är exakt såna som dig som gör att folk är rädda för fina rashundar, vilket även kommer strama åt lagstadgarna för att få inneha vissa rashundar. Du kanske skulle ha tagit reda på lite mer innan du skaffade dig en hund, du kan bla. stimulera hunden genom andra övningar och lekar än att kasta in en levande varelse som den ska slita i stycken.

MVH
2010-04-13, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linho
Okej, så menar du även då att efterssom det begås mord och krigsföring så ligger det i människans natur att ha ihjäl liv? Varför är ditt liv mer värt jämfört med en kanin? Enligt ditt resonemang bör envars lustar infrias, är allt okej då?
Det är exakt såna som dig som gör att folk är rädda för fina rashundar, vilket även kommer strama åt lagstadgarna för att få inneha vissa rashundar. Du kanske skulle ha tagit reda på lite mer innan du skaffade dig en hund, du kan bla. stimulera hunden genom andra övningar och lekar än att kasta in en levande varelse som den ska slita i stycken.

MVH
skönt första inlägg.
sämsta gämförelsen jag någonsin hört btw.
2010-04-13, 16:27
Medlem
raantanens avatar
tror din hund skulle bli perfekt leksak för min tama grizzlybjörn som behöver få jaga lite, några invändningar ?
2010-04-13, 16:39
Medlem
delines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raantanen
tror din hund skulle bli perfekt leksak för min tama grizzlybjörn som behöver få jaga lite, några invändningar ?

Klart som fan din grizzlybjörn ska få lite hund! Det ligger ju trots allt i dess natur. Helst inom inhägnad så att inte hunden kommer undan också.

2010-04-13, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raantanen
ta ett kort på din björn , han ska ha en toffife ask i handen.

or it didnt hapend...
2010-04-13, 16:45
Medlem
raantanens avatar
Citat:

or it didnt hapend...

skulle gärna göra detta men har ingen kamera
2010-04-13, 17:42
Medlem
libbens avatar
Citat:

or it didnt hapend...

Du kan få komma hit med din lilla jycke, sen ska jag manövrera ner den på marken efter du "bussat" den på mig. Sen när din hund är kontrollerad ska jag sparka skiten ur dig medans din hund inte gör ett dugg åt saken.

Må så vara att en hund gillar att få jaga osv men att göra det med djurplågeri känns lite väl korkat. Runt om i länderna kör man med får osv i inhägnad för att hundar ska komma dit och få valla dom och få tömma sig på energi.

Vill du ge din hund vettig motion så fixa något den kan få slita med. Den är trots allt gjord för att få kämpa lite och slita. Rep i däck brukar fungera bra. Men tro inte att den har någon större chans på en människa efter några års träning ens.

Människan är fortfarande det mest överlägsna rovdjur som någonsin skapats.
2010-04-13, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Du kan få komma hit med din lilla jycke, sen ska jag manövrera ner den på marken efter du "bussat" den på mig. Sen när din hund är kontrollerad ska jag sparka skiten ur dig medans din hund inte gör ett dugg åt saken.

Må så vara att en hund gillar att få jaga osv men att göra det med djurplågeri känns lite väl korkat. Runt om i länderna kör man med får osv i inhägnad för att hundar ska komma dit och få valla dom och få tömma sig på energi.

Vill du ge din hund vettig motion så fixa något den kan få slita med. Den är trots allt gjord för att få kämpa lite och slita. Rep i däck brukar fungera bra. Men tro inte att den har någon större chans på en människa efter några års träning ens.

Människan är fortfarande det mest överlägsna rovdjur som någonsin skapats.

människan är långt ifrån "det mest överlägsna rovdjuret som någonsin skapats" hur skulle en människa klara sig mot en hyena,tiger,lejon,lo,björn,gepard,krokodil,varan ?

det enda människan har är dens överlägsna intelligens , som rovdjur fysiskt är människan värdelös.
2010-04-13, 17:58
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emella
Jag blev biten av en pitbull-hane en gång. Hans ägare skulle skoja och sa "Buss på henne" och då slet den sig ur kopplet och högg tag i min arm och hängde kvar en stund.

Min arm fick några små rispor, jag har inga ärr på armen idag, och jag var en liten 12årig fjortisbrud när detta skedde men ändå lyckades jag äga hunden.

Så att underskatta hundar, när jag som liten snorunge klarade av att få väck hunden, är ganska berättigat.

Ja för en pitbull kan inte ta en 12 årig flicka....En hund som busade med dig som sedan ägaren kallade tillbaka kallas den där situationen som du så ung och "fjortis" överdrev rätt så rejält skulle jag tro.
2010-04-13, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Ja för en pitbull kan inte ta en 12 årig flicka....En hund som busade med dig som sedan ägaren kallade tillbaka kallas den där situationen som du så ung och "fjortis" överdrev rätt så rejält skulle jag tro.
+1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in