• 1
  • 2
2004-03-18, 14:02
Medlem
ola18s avatar
Jag äter havregrynsgröt men tycker att det är så vulgärt äckligt. Nu undrar jag, hur fan ska jag få det att smaka gott men ändå bevara sin nyttighet?
Citera
2004-03-18, 14:06
Medlem
Pudra lite kanel och skiva bananer över? Eller så kan du låta gröten puttra upp med lite russin?
Citera
2004-03-18, 14:09
Medlem
anteDs avatar
Tycker främst du skall titta efter alternativ om du tycker det är så äckligt...

Själv så försöker jag strö mer salt än vad som står rekomenderat när jag kokar upp den (i micron) för lite mer smak, men å andra sidan så gillar jag salt mat.

Sedan så har jag köpt lågkalorisylt som inte innehåller något socker utan bara bär och sötningsmedel (och en del annat förståss). Funkar rätt ok, även om det inte är lika bra som riktig sylt...
Citera
2004-03-18, 14:11
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Massor med lingonsylt gör susen.
Citera
2004-03-18, 14:13
Medlem
ola18s avatar
slattan vad snabba ni var...tackar för tipsen, ska testa dem!
Citera
2004-03-18, 14:39
Medlem
chicos avatar
Något utav det äckligaste som man kan äta....det blir som klister i munnen.....prova med äppelmos ovanpå. Det slinker liksom ner bättre, förtar den äckliga smaken tycker jag.....men varför äta det om man inte gillar det. Det kan jag inte riktigt förstå

Chico
Citera
2004-03-18, 14:41
Medlem
Värm mer, ät fortare, mer socker och glöm inte jordnötterna
Citera
2004-03-18, 22:30
Medlem
Archeopteryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola18
Jag äter havregrynsgröt men tycker att det är så vulgärt äckligt. Nu undrar jag, hur fan ska jag få det att smaka gott men ändå bevara sin nyttighet?

Enkelt!
Ge f-n i att koka grynen!!!

Havre gryn är grymt goda och krunschiga som de är. Det är barbari att koka dessa till ett snorigt slem! Tokigheter!

Råa havregryn äts med fördel med vatten, mjölk, fil, yogurth eller utspädd kesella.
Man kan blanda i andra flingor, russin, nötter, frukt (torkad eller färsk). Krydda med kanel, koriander, kardemumma (gärna fler kryddtips!).

Är man på godishumör kan man äta havren med mjölk, socker & kakao.
Citera
2004-03-18, 22:46
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Ha i duktiga mängder salt och socker.
Rör, och klicka i en stor iskall klick äpelmos
Citera
2004-03-18, 23:30
Medlem
ButterFlys avatar
Riv ner äpple i den innan du kokar den.
Citera
2004-03-18, 23:35
Bannlyst
jag brukar strö lite snus över gröten. Och så drar jag några varv med pepparkvarnen över alltsammans.. då blir gröten genast lite mer njutbar!
Citera
2004-03-19, 03:12
Medlem
irrblosss avatar
Rågflingegröt smakar nästan som havregrynsgröt tycker jag. Fördelen är att konsistensen blir bättre och mindre kletig. Jättegott med rårörda lingon och mjölk till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in