2004-03-19, 08:39
Medlem
Archeopteryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Rågflingegröt smakar nästan som havregrynsgröt tycker jag. Fördelen är att konsistensen blir bättre och mindre kletig. Jättegott med rårörda lingon och mjölk till.

Rågflingor är gott! Men varför, varför, varför - ska ni hålla på och koka grejjerna???

Det blir ju bara klibb-slem...
Citera
2004-03-19, 09:36
Medlem
Om man låter vattnet koka upp med grynen i blir gröten slät (och klistrig) men om man häller grynen i det kokande vattnet blir gröten kornig. Själv tycker jag den blir bäst om man häller i grynen innan vattnet börjat sjuda. Man kan också prova att ersätta en del av vattnet med mjölk.
Citera
2004-03-19, 14:03
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola18
Jag äter havregrynsgröt men tycker att det är så vulgärt äckligt. Nu undrar jag, hur fan ska jag få det att smaka gott men ändå bevara sin nyttighet?

Jag undrar fortfarande varför du väljer att kränga i dig skiten när du inte gillar det???

Chico
Citera
2004-03-19, 14:16
Medlem
Anarkogossens avatar
Fan, gör "chokladbollar" (negerbollar naturligtvis) istället. Fast det är väl iofs inte så nyttigt... men det är bra mycket godare än gröt!
Citera
2004-03-19, 17:06
Medlem
Archeopteryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chico
Jag undrar fortfarande varför du väljer att kränga i dig skiten när du inte gillar det???

Chico

Chico:
Broder! Du är i alla fall på min sida....?
GE FAN I ATT KOKA NÅTT SOM REDAN ÄR GOTT!!!

Eller...
Citera
2004-03-21, 14:02
Medlem
Cineastens avatar
re

anteD: Ta det lugnt med saltandet. Det är inte bra för hälsan.

Jag äter också havregrynsgröt (fiberberikad sådan) och tycker det är både äckligt och tråkigt att äta. Jag gör det enbart för att det är nyttigt och försöker att minska lidandet med hjälp av äppelmos, skivade bananer eller kanel. Allt beroende på vad som finns i skafferiet.
Citera
2010-11-01, 21:49
Medlem
rudanRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola18
Jag äter havregrynsgröt men tycker att det är så vulgärt äckligt. Nu undrar jag, hur fan ska jag få det att smaka gott men ändå bevara sin nyttighet?
2dl havregryn och ca 3dl vatten sen några minuter i micron. sen massor med äppelmos och rör om den äts det med rös mjölk
Citera
2010-11-02, 10:02
Medlem
Dr.Glass avatar
Jag tycker personligen att havregrynsgröt på klassiska havregryn smakar ungefär som det ser ut. Pröva att göra den på AXAs sporthavregryn istället, mycket mer motstånd i gröten som river skönt i magen och ös sedan på med mjölk, bananer, nötter och några teskedar lingonsylt. MUMS!
Citera
2010-11-02, 17:58
Medlem
Låt bli att äta det. Havregrynsgröt är inte nyttigare är random grovt bröd.
Citera
2010-11-02, 22:50
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berguv
Låt bli att äta det. Havregrynsgröt är inte nyttigare är random grovt bröd.

Nej, men du får käka en jävla massa grova mackor om du ska stå dig lika länge som på en schysst portion gröt.
Citera
2010-11-02, 22:59
Medlem
Sickancarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudanR
2dl havregryn och ca 3dl vatten sen några minuter i micron. sen massor med äppelmos och rör om den äts det med rös mjölk

1dl havregryn 2 dl vatten 750 Watt i 2minuter 15 sekunder i mikron. Bara rårörda lingon uppe på, det äter jag varje morgon 5 dagar i veckan. Föredömligt enkelt och tillräckligt gott.

Risgrynsgröt är gott ger mer kalorier och är besvärligare Mannagryn är gott men besvärligare. Rågflingor är lika enkelt men inte lika gott.

Havregrynen vinner!
Citera
2010-11-03, 08:53
Medlem
Dr.Glass avatar
Håller med dig angående grötsorterna, dock tycker jag att gröten blir bra mycket trevligare i konsistensen om man kokar den 2 minuter på spisen istället för mikrovågsugnen.

Idag är det salta jordnötter, skivad banan, lingonsylt och mjölk på min gröt, btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in