Jag lider inte särskilt mycket själv, men problem med tillexempel våld finns tyvärr i alla länder. (mer eller mindre) När det gäller de närmsta åren är det i princip bara att "gilla läget".
Nej, jag menar inte att man ska acceptera vad som helst. Utan: Även om politikerna började förändra massa saker redan imorgon tar det helt ärligt flera år innan det ens märks några resultat. Visst ska man kritisera det man är missnöjd med, sålänge det sker på ett konstruktivt sätt anser jag. Men rent gnäll ger jag inte mycket för och det leder sällan till något bra att folk går runt och ogillar alla som kommer hit.
Inte direkt så man får andra att lyssna eller ta ens åsikter seriöst. Jag tror inte att en jävel orkar lyssna på folk som bara gnäller och gnäller om det inte görs på ett konstruktivt sätt och de har vettiga lösningar, vad det än handlar om. "Kört i botten" ÄR en grov överdrivt.
Därmed inte sagt att det inte finns problem, för det finns det en hel del. Jag hoppas också att politkerna tar förortsproblemen på allvar snart. Alla partier har i princip redan "erkänt" att flyktingpolitiken inte har skötts på rätt sätt och att det har varit ett misslyckande. (ja jag har även hört Mona säga det), bara att hoppas att de också menar allvar någon jävla gång!
(ok, jag är inte gnällfri själv)
Allt är dock relativt hur eländigt vi har det, fortfarande på topp tio när det gäller vilka länder som är "bäst", annars kan man ju alltid flytta till "världens bästa land" Norge

(ja enligt FN iallafall)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fn-norge-varldens-basta-land-att-bo-i_3605695.svd