Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-31, 10:38
  #1
Medlem
Alla mina mail jag skickar fastnar i Utkorgen , vad gör jag?
Citera
2010-03-31, 10:42
  #2
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldavo78
Alla mina mail jag skickar fastnar i Utkorgen , vad gör jag?
Har du kryssat i skicka direkt under inställningar för e-post?
Citera
2010-03-31, 10:58
  #3
Medlem
cannaBes avatar
Vilket program använder du? Outlook Express eller Office Outlook?
Citera
2010-03-31, 12:29
  #4
Medlem
Jag använder Office outlook, och skicka direkt är ikryssad.
Citera
2010-03-31, 13:25
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Kör du någon VPN?
Citera
2010-03-31, 14:44
  #6
Medlem
Sorry, jag vet inte vad VPN är.
Citera
2010-03-31, 17:28
  #7
Medlem
Jag har samma problem med Windows Mail!
Citera
2010-04-01, 14:02
  #8
Medlem
nucces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldavo78
Alla mina mail jag skickar fastnar i Utkorgen , vad gör jag?

Sätter 12,50kr på att du använder Telia och inte ställ in rätt på din smtp.

För att kunna konfigurera ett e-postkonto i till exempel Outlook behöver du ange följande servernamn;
Inkommande e-post (POP3): mailin.telia.com (på port 110)
Utgående e-post (SMTP): mailout.telia.com (på port 465 och med SSL)

Telias server för utgående e-post använder säkerhetsfunktionen autentisering, vilket innebär att du måste ange användarnamn och lösenord. Dessa uppgifter är desamma som för inkommande e-post. Är du uppkopplad med Telia men använder en annan e-postleverantör ska du i första hand använda den leverantörens servrar för både inkommande och utgående e-post. Om din leverantör - mot förmodan - inte skulle tillhandahålla server för utgående e-post kan du under en övergångstid nyttja smtprelay1.telia.com för utgående e-post.

1.2 Vilken smtp-server ska jag använda?
I normala fall använder du servern mailout.telia.com för dina e-postkonton från Telia. Om du har egen e-postserver kan du under en övergångstid konfigurera smtprelay1.telia.com som smart host. Använder du en annan e-postleverantör än Telia ska du i första hand fråga din leverantör efter inloggningsuppgifterna till deras server för utgående e-post.
Citera
2010-06-10, 18:51
  #9
Medlem
Jag har liknande problem, använder outlook express och mina mail fastnar i utkorgen. Jag antar att jag vet vad som är felet då jag tillfälligt har bytt från telias bredband till ett mobiltbredband från telenor men jag vet inte hur jag ska lösa problemet, någon som har ett förslag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback