2015-01-07, 19:03
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
r Fasandrberne sevrd eller r det mest dansk mainstream?
Citera
2015-01-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
r Fasandrberne sevrd eller r det mest dansk mainstream?

Kan tnka mig det d fregngaren Kvinnan i buren r mainstream crime-film.
Citera
2015-04-01, 22:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Hr tnker jag per automatik direkt p Pusher-trilogin, Bleeder och Riget 1 & 2 om man struntar i att sistnmnda r en serie och inte en film. Sen s r ju de filmer jag sett av Susanne Bier vldigt bra.

Har frresten sett lngt ifrn alla filmer av Bier s rabbla grna av det bsta hon regisserat s fr vi se vad jag missat. Serena och En andra chans har jag inte sett, s hur var dem till exempel?

Idioterna r ju jkligt bra ocks!
Citera
2015-04-01, 23:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuudaM-DOG
Hittar ingen bra trd att frga detta i s testar hr.

Mnd og hns r en ny danskfilm frn i r. undrar helt enkelt om den kommit ut fr nerladdning? har svrt att hitta den, realese date str 5 februari i Danmark s det kanske r fr tidigt? Verkar sjukt bra och varit sugen p att se en bra dansk komedi ett bra tag nu d jag betat av dom flesta.

http://www.imdb.com/title/tt3877674/

allts det kittlar till i byxorna nr man ser omslaget ser s jvla lovande ut. http://www.nfbio.dk/sites/default/fi...ens_plakat.jpg

Verkar vldigt, vldigt lovande. Danskarna r bst i vrlden p svart komedi, och nr Anders Thomas Jensen str fr manus och regi och Mads Mikkelsen och Nikolaj Lie Kaas finns i rollistan kan det inte bli annat n bra.

Blev taggad som satan nu.
Citera
2015-04-05, 13:01
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Rankar frsta Pusherfilmen som den bsta.
Citera
2015-04-05, 22:47
Medlem
Azzars avatar
Utan tvekan Nattvakten minns att jag hyrde den 2-3 gnger p 90-talet
Citera
2015-08-11, 00:34
Medlem
oceanwaves avatar
Kikat igenom en del av Anders Thomas Jensens filmer nyligen. Adams pplen var kanon och rankar den nog som bsta danska film just nu tillsammans med Vinterbergs Festen och Jakten.

Av Jensens vriga filmer s var Blinkande Lyktor riktigt bra. Scenen nr dom mlade ggen r fantastisk. De grna slaktarna hade ocks den sina gyllene stunder medans Mnd & hns var lite smre enligt mitt tycke.
Citera
2015-08-11, 00:41
Medlem
happyjoys avatar
SS Martha och givetvis Pusher 1-2. Trean r jag lite tveksam till men den r nd hyfsad.
Citera
2015-08-11, 02:01
Medlem
Ordet r den klart bsta. Av allt danskt som jag har sett s r det vl egentligen bara andra filmer av Dreyer som r i nrheten av att n upp i den klassen.
Citera
2015-08-11, 07:06
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzar
Utan tvekan Nattvakten minns att jag hyrde den 2-3 gnger p 90-talet
Hller med. Oj nu nr du sa det var det nog 15 r sen sist jag sg den.
Tror jnkarna gjorde en remake p den som sg balla.

Sen har vi ju givetvis Pusher som redan nmnts.
Citera
2015-08-11, 07:13
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
Kikat igenom en del av Anders Thomas Jensens filmer nyligen. Adams pplen var kanon och rankar den nog som bsta danska film just nu tillsammans med Vinterbergs Festen och Jakten.

Av Jensens vriga filmer s var Blinkande Lyktor riktigt bra. Scenen nr dom mlade ggen r fantastisk. De grna slaktarna hade ocks den sina gyllene stunder medans Mnd & hns var lite smre enligt mitt tycke.

En av mina favoritfilmer genom tiderna. Gillar ven scenen nr Mads rollfigur avreagerar sig p en bestnd med mjlkkor.

En helt lysande film med mnga bottnar.
Citera
2015-08-11, 07:18
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Finns s otroligt mnga bra men ngra favoriter r Riket (tv-serie), Mifune, Festen, Klovn (tv-serie), Pusher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in