2015-05-11, 18:45
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Köpte för ca 40 lappar i höstas på ca 40kr st. Överväger att skjutsa in 80 lappar till. Tror att vi är innan slutet av året på mellan 90 och 100! Skål comrades!!
Det tror jag med : ) Lyckad prognos + prognos över 2 miljarder nästa år = Men än är vi fortfarande inte framme vid dagen jag tror det öppnar sig, Q2 vinst.

Jag tror många har svårt att fatta hur snabbt bolaget växer och konkurrenterna står med brallorna nere just nu utom Synaptics som fick Samsung : D

Vad sker när kortmarknaden öppnar sig?
2015-05-15, 17:55
Medlem
zorb89s avatar
Nå mina fingervänner, låt vinsten skina i era ögon. Hoppas ni varit kyliga vilket jag varit, helt sjukt vilket år vi fått.

Lyckades fylla upp till i princip all in i tisdags efter försäljning av Mycronic:
2015-05-12 xxxxxx Köp
Fingerprint Cards B
xxxxx 69,75 SEK xxxxxx SEK

----------------------------------------------------

Har nog glömt att skriva här gällande certifikatet som dök upp, tack vare den står vi där vi gör nu. CBK(de som ger ut X3 derivatet) blir tvungen att köpa in underliggande aktier så fort någon köper deras "fprint Bull X3" och detta hjälper oss att avsluta dagen starkt då de nästan varje dag vid callen lägger ut stora köpblock.
Jag handlar inte med warrents och derivat pga att risken är blytung men de som vågat göra detta har blivit snuskigt rika(170% upp på en månad):

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/555092/bull-fprint-x3-c

Stort grattis och nu har vi inga motstånd kvar utan uppsidan är fri, skriver mer på Tisdag/Onsdag för det kan bli läge att korta över rapporten den 21 Maj då det blir en negativ rapport(dock den sista).

2015-05-16, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Nå mina fingervänner, låt vinsten skina i era ögon. Hoppas ni varit kyliga vilket jag varit, helt sjukt vilket år vi fått.

Lyckades fylla upp till i princip all in i tisdags efter försäljning av Mycronic:
2015-05-12 xxxxxx Köp
Fingerprint Cards B
xxxxx 69,75 SEK xxxxxx SEK

----------------------------------------------------

Har nog glömt att skriva här gällande certifikatet som dök upp, tack vare den står vi där vi gör nu. CBK(de som ger ut X3 derivatet) blir tvungen att köpa in underliggande aktier så fort någon köper deras "fprint Bull X3" och detta hjälper oss att avsluta dagen starkt då de nästan varje dag vid callen lägger ut stora köpblock.
Jag handlar inte med warrents och derivat pga att risken är blytung men de som vågat göra detta har blivit snuskigt rika(170% upp på en månad):

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/555092/bull-fprint-x3-c

Stort grattis och nu har vi inga motstånd kvar utan uppsidan är fri, skriver mer på Tisdag/Onsdag för det kan bli läge att korta över rapporten den 21 Maj då det blir en negativ rapport(dock den sista).

Japp, hej och hå vad vi tjänat på detta företaget.
Vi har dock bara börjat, nu kan bara stjärnorna stoppa oss!

Jag ligger helt ute nu över rapport och hoppas på en dipp så jag kan köpa in mig på nytt. Även om det kliade i fingrarna idag...
2015-05-16, 10:21
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
Japp, hej och hå vad vi tjänat på detta företaget.
Vi har dock bara börjat, nu kan bara stjärnorna stoppa oss!

Jag ligger helt ute nu över rapport och hoppas på en dipp så jag kan köpa in mig på nytt. Även om det kliade i fingrarna idag...
Hårt arbete lönar sig, nu ska utdelningen infrias kommande år Marknaden har äntligen insett biometrins intåg.

http://www.researchandmarkets.com/research/5dmgnx/fingerprint

“Fingerprint sensors are on the verge of becoming a standard feature in smart mobile devices. ”

Vi fick nyss en stor order på 235mln ifrån ETT modulhus, innan fick vi 75mln+90mln+110mln ifrån olika modulhus för leverans under Q2(störst del). JL sa nu sist att nu börjar de beställa in för Q3 vilket bör betyda att vi bör se nya order SNART ifrån de andra husen. De lär då ligga i samma intervall och vara för 1155 också. Därför kan det vara oklokt att ligga utanför, det är väldigt svårt att våga köpa in sig igen när man missar 10% uppgång.

Jag känner mig övertygad om hur bra detta kommer bli.

Utveckling iår:
http://www.ladda-upp.se/bilder/hcjnpfunqmqp/

FPC utveckling iår:
i år 34,80 121,98%
2015-05-16, 13:17
Medlem
Citat:
Hårt arbete lönar sig, nu ska utdelningen infrias kommande år Marknaden har äntligen insett biometrins intåg.

http://www.researchandmarkets.com/research/5dmgnx/fingerprint

“Fingerprint sensors are on the verge of becoming a standard feature in smart mobile devices. ”

Vi fick nyss en stor order på 235mln ifrån ETT modulhus, innan fick vi 75mln+90mln+110mln ifrån olika modulhus för leverans under Q2(störst del). JL sa nu sist att nu börjar de beställa in för Q3 vilket bör betyda att vi bör se nya order SNART ifrån de andra husen. De lär då ligga i samma intervall och vara för 1155 också. Därför kan det vara oklokt att ligga utanför, det är väldigt svårt att våga köpa in sig igen när man missar 10% uppgång.

Jag känner mig övertygad om hur bra detta kommer bli.

Utveckling iår:
http://www.ladda-upp.se/bilder/hcjnpfunqmqp/

FPC utveckling iår:
i år 34,80 121,98%
Perfekt! Har runt 200 aktier i detta företag, för mig känns det som att 2015 och 2016 kommer vara Fingerprints år.
2015-05-18, 08:14
Medlem
zorb89s avatar
Grattis!!! Håll era aktier!

Fingerprint Cards (FPC) har fått en order avseende touchsensorerna FPC1020, FPC1025, FPC1145, FPC1155 och FPC1035 från en av bolagets modulpartners. Leveranserna planeras ske från juni fram till och med tredje kvartalet 2015 och sensorerna kommer att användas av smartphoneleverantörer i Asien. Kommunicerade ordervärden för 2015 uppgår härmed till 740 Mkr till dags dato.* I tillägg till tidigare redovisade intäkter för första kvartalet om 140 Mkr och ett antal mindre orders som ej kommunicerats separat om sammanlagt drygt 120 Mkr uppgår ordervärde samt intäkter till drygt 1 000 Mkr för 2015. Eftersom FPC ser en sekventiellt kraftigt ökande försäljning under helåret 2015 höjs försäljningsprognosen för 2015 från att överstiga 1*000 Mkr vilket tidigare kommunicerats till att nu överstiga 1*500 Mkr
2015-05-18, 10:02
Medlem
Citat:
Grattis!!! Håll era aktier!

Fingerprint Cards (FPC) har fått en order avseende touchsensorerna FPC1020, FPC1025, FPC1145, FPC1155 och FPC1035 från en av bolagets modulpartners. Leveranserna planeras ske från juni fram till och med tredje kvartalet 2015 och sensorerna kommer att användas av smartphoneleverantörer i Asien. Kommunicerade ordervärden för 2015 uppgår härmed till 740 Mkr till dags dato.* I tillägg till tidigare redovisade intäkter för första kvartalet om 140 Mkr och ett antal mindre orders som ej kommunicerats separat om sammanlagt drygt 120 Mkr uppgår ordervärde samt intäkter till drygt 1 000 Mkr för 2015. Eftersom FPC ser en sekventiellt kraftigt ökande försäljning under helåret 2015 höjs försäljningsprognosen för 2015 från att överstiga 1*000 Mkr vilket tidigare kommunicerats till att nu överstiga 1*500 Mkr

Resultatet ser vi på idags kursrekord, ingen tvekan om att vi kommer att nå 100+ idag.

Vill någon spekulera vad aktiekursen är värderad till vid en vinst på dryga 1,5 miljarders omsättning?
Senast redigerad av visman 2015-05-18 kl. 10:06.
2015-05-18, 11:39
Medlem
Yes håller med överstående. Någon inSatt som kan ge någon sorts rimlig riktkurs?
Senast redigerad av starkagubben 2015-05-18 kl. 12:10.
2015-05-18, 12:20
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Yes håller med överstående. Någon inSatt som kan ge någon sorts rimlig riktkurs?
ikväll räknar jag om. Men billigt är det nu
2015-05-18, 12:40
Medlem
Häftigt att det går bra för FPC även om jag själv inte riktigt tror på tekniken. Var inne ett varv här för leden när de harvade ring 35kr, men hade inte tilltro och klev ur. Som sagt riktigt kul att det vände upp :-)
2015-05-18, 13:09
Medlem
Satan vad trevligt detta är! Köpte större delen av mitt innehav på 40.99, så är upp cirka 130%, nackdelen? Jag la bara in ett par tusen och la mestadelen av mitt kapital i indexfonder. Visst, lägg inte alla äggen i samma korg och allt det där men det känns lite surt nu dock.
2015-05-18, 13:24
Medlem
Zilean1999s avatar
Självklart fantastiskt roligt.
Jag kammade hem större delen av min vinst vid 59 för ett tag sedan. Gick på tåget igen vid 63 med några tusingar. Lätt att vara efterklok - kul ändå!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in