Citat:
Ursprungligen postat av
Simpeel
Hej.
Är det "försent" att hoppa på tåget nu. Anledningen till att jag inte köpt har helt enkelt varit att det tagit tid att flytta över pengar. Har bara 22 aktier i FB...
Nej det är inte försent. Min senaste tankning gjorde jag i torsdags morse för 212,50 efter ha suttit och väntat på en dipp som aldrig kom.
Det som blir jobbigt för dig är om kursen faller (5-20%) precis efter du köpt. Vi andra med ett lägre GAV har lättare att sitta still i båten och kanske t.o.m. se det som en chans att tanka mer. Men att det skulle falla nu när det väntas komma trevliga PM nästa vecka och veckan efter det kvartalsrapport är inte sannolikt. Därför fick jag tummen ur arslet i torsdags och köpte för dippen kom ju aldrig. Mitt sena agerande gjorde min senaste tankning 20 kr dyrare per aktie än när jag först hade möjlighet att åter tanka.
Så köp direkt på måndag morgon och sluta vela som jag gör, hittills har det bara kostat mig pengar.
Hela det här inlägget innehåller knappt någon fakta

. Vill du ha fakta ska du läsa zorb89 otaliga inlägg i den här tråden! Men jag kan summera med att faktan han lägger fram visar att det kan bli ett par otroliga år framöver då biometriska marknaden nu exploderar och Fingerprint har bästa fingeravtrycksläsarna. Vi har framtiden för oss!
Kan passa på att uttrycka mitt tack till Zorb89 för den tid han lägger ner och informationen han delar med oss övriga. Hade annars inte vågat hoppa på igen/fått upp intresset efter ha gått in kort innan insiderhärvan med Johan Carlström och därför förlorade stora pengar när jag gav upp hoppet och sålde allt.