2015-08-07, 20:49
Medlem
Köpte in mig på 221kr så go for it !!
2015-08-07, 21:27
Medlem
Åh fyfan när man ser första inläggen i tråden från 4-5 år sedan som säger "Jag köpte på 8 kr..."

Fyfan om man hade tryckt in några tiotusen kr då och vaknat upp idag när den ligger på över 230 kr...

Grattis alla ni som har fått vara med och grattis alla ni som har lyckats trycka in sig innan 200kr...

För det är nu det händer!

Först pratades om några kronor och ören... Nu pratar vi om hundralappar per aktie... Om några år kanske tusenlappen sprängs!

Tyvärr har jag inte kapitalet att köpa in mig nu då jag är ung och har lån, men hoppas på det bästa ändå... Om jag lyckas samla ihop lite pengar så hade jag nog väntat på en rekyl och sen gått in lång.
2015-08-07, 21:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Åh fyfan när man ser första inläggen i tråden från 4-5 år sedan som säger "Jag köpte på 8 kr..."

Fyfan om man hade tryckt in några tiotusen kr då och vaknat upp idag när den ligger på över 230 kr...

Grattis alla ni som har fått vara med och grattis alla ni som har lyckats trycka in sig innan 200kr...

För det är nu det händer!

Först pratades om några kronor och ören... Nu pratar vi om hundralappar per aktie... Om några år kanske tusenlappen sprängs!

Tyvärr har jag inte kapitalet att köpa in mig nu då jag är ung och har lån, men hoppas på det bästa ändå... Om jag lyckas samla ihop lite pengar så hade jag nog väntat på en rekyl och sen gått in lång.
Fast tjänar Fingerprint några pengar ännu? Känns lite IT hausse ala 1999.
2015-08-07, 21:49
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast tjänar Fingerprint några pengar ännu? Känns lite IT hausse ala 1999.

Men ditt jävla pulver.

Man har guidat och sagt 390'' i Q2, och vinst. Dessutom har man guidat och sagt omkring 2,2''' för helåret, och vinst.

Kan du göra en vinstberäkning på 2,2''' i omsättning?

Nej, förmodligen inte.
2015-08-07, 22:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Men ditt jävla pulver.

Man har guidat och sagt 390'' i Q2, och vinst. Dessutom har man guidat och sagt omkring 2,2''' för helåret, och vinst.

Kan du göra en vinstberäkning på 2,2''' i omsättning?

Nej, förmodligen inte.
Fortsatt förlust första kvartalet, men nu kommer vinsten, vi får se.
2015-08-07, 22:07
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Fortsatt förlust första kvartalet, men nu kommer vinsten, vi får se.

Antingen äger du inga aktier, eller så har du ett GAV på 230:-. Vilket av dem?
2015-08-07, 22:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Antingen äger du inga aktier, eller så har du ett GAV på 230:-. Vilket av dem?
Hjälper det bolaget tjäna pengar ? Eller?
2015-08-07, 22:42
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Hjälper det bolaget tjäna pengar ? Eller?

Självklart inte. Det var en fråga ställd enbart för mitt höga nöjes skull.

Men jag tänker inte vara bitter över din inställning till vinsten, det är tack vare sådana som dig och Olle Aronsson som marknaden är så pass trögflytande så att sådana enkla sparare som mig själv, hinner agera innan resten av marknaden fattar vad som händer.

Facit får vi 20/8. Kanske du kan bjuda på en vinstberäkning för helåret 21/8, då du faktiskt fått en "fusklapp" att titta på.
2015-08-07, 22:48
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur har det sett ut med kursändring innan och efter tidigare rapporter, och hur har rapporterna sett ut, om någon har pejling?
2015-08-07, 22:54
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Hej.

Är det "försent" att hoppa på tåget nu. Anledningen till att jag inte köpt har helt enkelt varit att det tagit tid att flytta över pengar. Har bara 22 aktier i FB...

Nej det är inte försent. Min senaste tankning gjorde jag i torsdags morse för 212,50 efter ha suttit och väntat på en dipp som aldrig kom.

Det som blir jobbigt för dig är om kursen faller (5-20%) precis efter du köpt. Vi andra med ett lägre GAV har lättare att sitta still i båten och kanske t.o.m. se det som en chans att tanka mer. Men att det skulle falla nu när det väntas komma trevliga PM nästa vecka och veckan efter det kvartalsrapport är inte sannolikt. Därför fick jag tummen ur arslet i torsdags och köpte för dippen kom ju aldrig. Mitt sena agerande gjorde min senaste tankning 20 kr dyrare per aktie än när jag först hade möjlighet att åter tanka.

Så köp direkt på måndag morgon och sluta vela som jag gör, hittills har det bara kostat mig pengar.

Hela det här inlägget innehåller knappt någon fakta . Vill du ha fakta ska du läsa zorb89 otaliga inlägg i den här tråden! Men jag kan summera med att faktan han lägger fram visar att det kan bli ett par otroliga år framöver då biometriska marknaden nu exploderar och Fingerprint har bästa fingeravtrycksläsarna. Vi har framtiden för oss!

Kan passa på att uttrycka mitt tack till Zorb89 för den tid han lägger ner och informationen han delar med oss övriga. Hade annars inte vågat hoppa på igen/fått upp intresset efter ha gått in kort innan insiderhärvan med Johan Carlström och därför förlorade stora pengar när jag gav upp hoppet och sålde allt.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-08-07 kl. 23:19.
2015-08-07, 22:58
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fascinerande hur många som har blivit miljonärer som aktieägare sista tiden...
2015-08-08, 07:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Fascinerande hur många som har blivit miljonärer som aktieägare sista tiden...
Miljonär blir du inte före du har sålt och plockat hem vinsten, ligger du kvar så kan miljonerna snabbt rinna iväg om alla förväntningar inte infrias och kursen styrs av vad man faktiskt avkastar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in