2017-10-31, 09:41
Medlem
För info se nyheter idag och imorgon gällande Fingerprint. Det är ALL IN gott folk och precis som magkänslan sa.
2017-10-31, 10:43
Medlem
Va f-n - skurkar försöker ta över Fingerprint! Var väl inte länge sen det bekräftades att det budgivare kontaktat Carlström som ville köpa hela bolaget.

https://www.di.se/nyheter/hatsk-stamning-i-ola-rollens-rattegang/

När åklagaren sedan återupptog sitt öppningsanförande visade hennes medarbetare under en väldigt kort stund en bild på en skärm där det framgick vilka personer som investerat i Ola Rolléns investeringsbolag Greenbridge.

”Nej, ta bort!”, utropade Ola Rollén och hans advokater i samklang och bilden försvann då kvickt från skärmen.

https://www.svd.se/carlstrom-rollen-forsoker-sno-fingerprint

Det verkar som det kan sprida sig uppgifter därifrån som visar att Carlström haft rätt i sina påståenden mot Ola Rollén
2017-10-31, 12:23
Medlem
Har inte checkat in på fing b i över ett år . Jag begriper mig inte på varför det smarta kortet är så hypad med tanke på att mobilbetalningen bara är runt hörnet. Desperata?
2017-10-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vis av många års aktiehandel vet jag att köpa när alla skriker sälj det kan vara oerhört givande. Fingerprint är nedvärderad av olika anledningar men potentialen är enorm därav köpläget.

så där låter det om alla förhoppningsbolag "potentialen är enorm" osv.

vinst på 40 miljoner i q3, vi säger en vinst på 200 mille på helåret och ett börsvärde på 6 miljarder ger PE 30 i ett företag som levererar sämre och sämre vinst varje kvartal.

med PE 30 är det redan inräknat vilken "potential" fingerprint kan ha. alltså är 19kr aktien INTE "billigt om man tänker på potentialen" som vissa påstår.
2017-11-01, 15:24
Medlem
Ojoj vilket drag, från +12 till -4 på samma dag.
2017-11-01, 15:29
Medlem
Kan någon förklara för mig vad det är som händer med den här aktien? Gärna så att en treåring förstår, jag är ny på börsen.
2017-11-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Kan någon förklara för mig vad det är som händer med den här aktien? Gärna så att en treåring förstår, jag är ny på börsen.

Förlorade själv 300 kr på skiten trots "goda nyheter", UNDVIK!
2017-11-01, 15:40
Medlem
Pegganns avatar
Citat:

Tror ingen kan förklara detta.
2017-11-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggann
Tror ingen kan förklara detta.
Storhetstiden för fingertrycksavläsare på mobila enheter är över samt har i princip blivit en prispressad handelsvara nu för tiden.
Jag hoppas inte ni sitter kvar på denna aktie?
2017-11-01, 18:09
Medlem
Citat:
Du har ju "Utred" här i tråden som är frälst och säkert har en mångordig förklaring till vad som sker med kursen i detta värdeskapande bolag.
Annars kan du gå in på Placeras Fingforum och fråga där.
Dom brukar veta det mesta kring Fingaktien och tillverkning av foliehattar.
2017-11-01, 19:34
Medlem
Pegganns avatar
FPC var min första aktie jag köpte. Köpte 2 st á 105kr efter split. Kändes bedrövligt att sälja dem för 65kr st men med facit i hand var det kanon.
2017-11-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggann
Köpte 2 st á 105kr efter split. Kändes bedrövligt att sälja dem för 65kr st men med facit i hand var det kanon.

2st? Ingen jätteförlust då i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in