2016-02-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mis87
Var nog detta https://twitter.com/CrowHater1/status/695633564990337024?lang=sv

Haha tyckte det var lite komiskt.

Har folk ingen humor idag?
2016-02-11, 19:04
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mis87
Var nog detta https://twitter.com/CrowHater1/status/695633564990337024?lang=sv
Intressant.

Var är proffesionalismen?

Där ser man. För många personer som behåller jobbet trots brist på proffesionalism. Hade någon utfört en liknande dåd, hade engelsmannen sparkat personen.
2016-02-11, 19:08
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Haha tyckte det var lite komiskt.

Har folk ingen humor idag?
Absolut. Om han nu verkligen är ansvarig utgivare på Placera så kanske är dags att ersätta honom med någon som uppehåller vissa arbetskoder mer noggrant. Det spelar ingen roll vilket värdepapper det handlar om men proffesionalism saknas...

Och folk klagar på att Donald Trump har gräslig humör, haha.
2016-02-11, 21:37
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja är man elit när man spår att en aktie som kostar 500 skall gå upp till 1000 och sedan rasar till 300 så vill jag nog aldrig va eliten.
I Sverige finns det skolor, där man lär sig läsa och räkna. Du bör först prioritera Svenskan så du förstår dina medmänniskor.
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag varnar eftersom jag lääänge sett target 350isch. Många köper dippen i hopp om att det är botten utan att kolla TA+Börsen.

Har mycket tro på FPC men jag vet också vad jag sysslar med.

Inget är heller hugget i sten att nivån kommer hållas och då kan det bli ytterligare jätteras..

Citat:
kanske läst fel.. 7 i år och 1734% på ett år tillbaka.

Ja fpc ska till 350 minst(50% rekyl) eller värsta fall 61,8

Citat:
Köp runt ~340, där ligger alla stöd...

PS: Det här är endast FB inlägg..
2016-02-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Som läget är idag, 284kr är inte helt galet kortsiktigt. Ett stäng enligt mig, under 380kr är ett frikort för besök till lägre aktiekurser.

Vi får se vad som händer men vågorna indikerar det i alla fall.
284?? Vad hände med 850?
2016-02-12, 10:11
Medlem
Citat:
I Sverige finns det skolor, där man lär sig läsa och räkna. Du bör först prioritera Svenskan så du förstår dina medmänniskor.

PS: Det här är endast FB inlägg..
Man behöver inte vara speciellt bra på svenska för att förstå att du i inlägg efter inlägg hävdade 850 spänn och uppåt.
2016-02-12, 13:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
I långa loppet kommer du aldrig bli rik, du håller endast på medcförhoppninsbolag, träffat rätt med Fingerprint o tror nu att du är värsta Warren Buffet , do kommer bränna dig.
Humor att du kallar FING ett förhoppningsbolag. Herregud, är blankningen redan slut för dig eller?
2016-02-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Humor att du kallar FING ett förhoppningsbolag. Herregud, är blankningen redan slut för dig eller?
Ja har blankat färdigt och jo Fingerprint är ett förhoppninsbolag.
2016-02-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ja har blankat färdigt och jo Fingerprint är ett förhoppninsbolag.
Kan du bara kvävas på en kuk så resten av oss kan gå vidare med våra liv? Jag förstår att ett diskussionsforum måste ha utrymme för alla sidor för att ens kunna leva upp till sitt namn, men jag kan inte förstå vad som driver dig i det här. Du pratar ofta om dina lyckosamma investeringar, men det enda jag kan tänka mig är att du inte har pengar nog att ens äta dig mätt alla dagar. Vad utom det skulle driva en människa till att vecka ut och vecka in sitta och spy galla över hur andra människor förvaltar sina pengar?

FPC är inte ett förhoppningsbolag. Man kan argumentera för att ATH redan varit, men det är naivt att tro att dagens kurs är hög. Personligen tror jag att företaget har massor kvar att ge, det hade du också haft om du tittat på företaget en bråkdel av den tid du tittar på anonyma aktieägare.
2016-02-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Kan du bara kvävas på en kuk så resten av oss kan gå vidare med våra liv? Jag förstår att ett diskussionsforum måste ha utrymme för alla sidor för att ens kunna leva upp till sitt namn, men jag kan inte förstå vad som driver dig i det här. Du pratar ofta om dina lyckosamma investeringar, men det enda jag kan tänka mig är att du inte har pengar nog att ens äta dig mätt alla dagar. Vad utom det skulle driva en människa till att vecka ut och vecka in sitta och spy galla över hur andra människor förvaltar sina pengar?

FPC är inte ett förhoppningsbolag. Man kan argumentera för att ATH redan varit, men det är naivt att tro att dagens kurs är hög. Personligen tror jag att företaget har massor kvar att ge, det hade du också haft om du tittat på företaget en bråkdel av den tid du tittar på anonyma aktieägare.

Men då är det väl bara att tanka fler fingerprintaktier eller?
2016-02-14, 00:57
Medlem
Citat:

Varför är det ett problem att någon baissar FPC om du gillar det och förmodligen vill köpa fler ("superbilliga") aktier? Om ni hade varit långsiktiga i FPC hade ni blivit så jävla glada för alla kortningar och klaganden.
2016-02-14, 01:07
Medlem
Du måste nog lära dig ett och annat. Nog för kursen har halverats men värderingen av bolaget är "ett förhoppningsbolag". Det finns inte på någon karta att bolaget är värt dagens värdering på 23 miljarder kronor enkom på dagens försäljning och vinst. Borde vilken normal 8-åring som helst fatta. Eller hur?

Annars är du ju välkommen att visa din värdering i förhållande till dagens omsättning och vinst.

Citat:

Senast redigerad av UltraMind 2016-02-14 kl. 01:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in