2015-10-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
FPC kan inte gå ner? hehehehe Nu kanske ni förstår vad det är jag pratar om?!

Du har ju haft fel exakt hela tiden?
2015-10-28, 13:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Riktkurs på 600kr vi årets slut? Borde vara köpläge nu. Tima in när giriga Carnegie pressar skiten upp igen.

Riktkurser kan man torka sig i röva med som vi sett idag. Nu vill inte carnegie ta i aktien med tång ens.
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Du har ju haft fel exakt hela tiden?

Igår med när jag föreslog bear x2?

Citat:
Vill inte förstöra festen, men det ligger mycket i det claes hemberg säger...

http://www.di.se/artiklar/2015/10/27/hemberg-skulle-aldrig-vaga-rekommendera-fingerprint/

Jag tycker själv FPC har extremt stora likheter med IT-bubblans värsta dagar.

Vi får se hur det går. Själv tror jag det börjar bli läge att ladda på med björnar. Bear Fing x2 is the shit!
Senast redigerad av kurt-sune 2015-10-28 kl. 13:11.
Medlem
ningudos avatar
The line separating investment and speculation, which is never bright and clear, becomes blurred still further when most market participants have recently enjoyed triumphs. Nothing sedates rationality like large doses of effortless money. After a heady experience of that kind, normally sensible people drift into behavior akin to that of Cinderella at the ball. They know that overstaying the festivities — that is, continuing to speculate in companies that have gigantic valuations relative to the cash they are likely to generate in the future — will eventually bring on pumpkins and mice. But they nevertheless hate to miss a single minute of what is one helluva party. Therefore, the giddy participants all plan to leave just seconds before midnight. There’s a problem, though: They are dancing in a room in which the clocks have no hands.

Warren Buffett
2015-10-28, 13:07
Medlem
Sitt lugnt i båten är mitt råd. Jag panikade själv lite i morse och det är lätt att göra. Vi får inte glömma att denna aktien har svängt mycket både upp och ner även tidigare - och det handlar om snabba svängningar. Tillbaks kommer vi dock, och de enda som är vinnare då är de som satt lugnt.
2015-10-28, 13:08
Medlem
Citat:
Igår med när jag föreslog bear x2?

Hade man följt dina tidigare råd hade den reken inte på långa vägar täckt upp tidigare förluster.
2015-10-28, 13:09
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Tveksamt om läget är nu, du skulle blankat igår när jag tipsade om det.
Håll tyst, du har rekat sälj sen 2013
2015-10-28, 13:11
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Håll tyst, du har rekat sälj sen 2013

Låt honom hållas, mina inköp står fortfarande på ett par tusen procent plus och nyheterna är inte ens nyheter. Han sitter alltid och trollar.
2015-10-28, 13:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Hade man följt dina tidigare råd hade den reken inte på långa vägar täckt upp tidigare förluster.

Vem vet var kursen tar vägen? Som sagt FPC kan lika gärna gå tilbaka till 30 kr-nivån även om det låter helt otänkbart för de flesta i denna tråd just nu.

Det vi ser är hur girigheten börjar visa sitt fula tryne. Det handlar inte om FPC som bolag, utan snarare om snabba klipp.

Har man gjort 1000%+ tycker jag man ska vara nöjd och gå vidare med mer säkra placeringar istället så slipper man sådana här bergochdalbaneturer.
2015-10-28, 13:15
Medlem
Citat:
Tveksamt om läget är nu, du skulle blankat igår när jag tipsade om det.

Du som tjatat om säljläge sedan 2013?
2015-10-28, 13:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Du som tjatat om säljläge sedan 2013?

Det kan det mycket väl vara efter alla giriga hajar lekt klart. Det har bara dragit ut på tiden och många har glömt bort att aktier kan gå ner också. rejält.
2015-10-28, 13:17
Medlem
Fenjal888s avatar
Jahopp, jävla jojo det va på FPC då. Har mest suttit och iakttagit. Hoppade in på 100-150 i olika steg och sålde vid 200-250. Ska man hoppa med nu tycker ni när den sjunkit ned till 330 (är på 330 i skrivande stund).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in