2014-03-05, 21:34
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Det är nog en ytterst liten del av världens befolkning som kan skriva in en 30-tecken lång kod på 2 sekunder, och dessutom behöva komma ihåg en mängd sådana koder i huvudet utan fusklapp.
Det är bara att kombinera 5 ord på 6 bokstäver eller tvärtom, och sedan lägga till några specialtecken. Är man dålig på att skriva snabbt på datorn så tar det kanske 2 sekunder till, big deal.
2014-03-05, 21:37
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Vem kikar över axeln om du är hemma vid datorn? Att någon kikar på telefonen är mindre viktigt p.g.a att man inte brukar ha sensitiv information på den.

Antagligen samma personer som skulle tvinga sig in i personers hem och släpa med sovande personer för att kunna använda deras fingrar
2014-03-05, 21:39
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Antagligen samma personer som skulle tvinga sig in i personers hem och släpa med sovande personer för att kunna använda deras fingrar
Kanske det ja.
2014-03-05, 22:40
Medlem
Tråden handlar om aktien. De föregående tre sidorna står det nu bara skit på.

On topic:
Dåligt med ny info på sistone tycker jag, inget som har något att dela med sig av?
2014-03-05, 23:06
Medlem
Vad tror ni om aktien?
2014-03-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Synnerligen korkat svar på tal där. Du kan välja att vara tyst helt enkelt, trots pennan....

Du missförstår mitt inlägg eller är bara allmänt sinnesförvirrad. Du menar att det är lättare att klippa av någons fingrar och ta med sig dessa till banken än att bara slå sönder personen i fråga och ta reda på en kod?

Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Inte alls. Det går faktiskt att ta fingret av någon, eller ögat, och sedan använda detta för att sno deras pengar om man implementerar detta.

Med lösenord är det omöjligt.

Inget lösenord är omöjligt att stjäla, speciellt inte en pin kod och speciellt inte IRL.. Skulle vart skoj att se dig hålla inne på din PIN kod under pistolhot. Javisst du är stenhård gangster som inte hade gett vika ens under tortyr..
2014-03-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Du missförstår mitt inlägg eller är bara allmänt sinnesförvirrad. Du menar att det är lättare att klippa av någons fingrar och ta med sig dessa till banken än att bara slå sönder personen i fråga och ta reda på en kod?

Inget lösenord är omöjligt att stjäla, speciellt inte en pin kod och speciellt inte IRL.. Skulle vart skoj att se dig hålla inne på din PIN kod under pistolhot. Javisst du är stenhård gangster som inte hade gett vika ens under tortyr..

Förvirrad må hända, men nu snackar vi extremerna och inte vad som är minst otrevligt. Fingret går att klippa av, koden kan man hålla tyst om.

Därav tror jag inte på aktien långsiktigt, samt att handel i kortare tidsperspektiv kan vara vanskligt att förutspå också. Men det är jag i min lilla förvirring.
2014-03-08, 21:01
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Förvirrad må hända, men nu snackar vi extremerna och inte vad som är minst otrevligt. Fingret går att klippa av, koden kan man hålla tyst om.

Därav tror jag inte på aktien långsiktigt, samt att handel i kortare tidsperspektiv kan vara vanskligt att förutspå också. Men det är jag i min lilla förvirring.

Fast det är irrelevant att fingret går att klippa av. Klipper man av det så fungerar det inte längre.
2014-03-11, 17:30
Medlem
Oj vad tyst det har varit ifrån bolaget.

Olidlig spänning inför info angående S5.
2014-03-12, 17:22
Medlem
Bra fart idag! Någon som vet varför?
2014-03-12, 18:04
Medlem
Småsparare säljer och utländska investerare köper, JC har dessutom hållit presentation där han bekräftade tidigare kommunicerade siffror och prognoser. Annars inget nytt.

Edit: Den här bilden visades under presentationen vilket såklart förstärker förhoppningarna om order från tex Samsung: http://i.imgur.com/XTwIHa5.png
Senast redigerad av Mysse 2014-03-12 kl. 18:08.
2014-03-12, 18:08
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alle88ball
Bra fart idag! Någon som vet varför?
Kan inte svara på det riktigt meen..

Storbankerna tankar och jag håller mina ögon på gsi som är en av de största ägarna. Ser också att Idex är ner och ännu bättre syna. Kan ha något att göra med samsung det hela annars är det för att sensorn fått kritik och då ser andra att det är fpc som är världsledande på fingersensorer när det gäller tekniken.

Vore grym med ett Pm nu, då åker vi på allvar om det är positivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in