Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Haha, och du anklagade Zorb för att komma med konspirationsteorier?
Angående ditt citat förresten, du kanske bör tillägga att det är från september 2014.
http://www.svd.se/storagaren-ola-rollen-fingerprint-maste-vaxa-upp. Mycket har ändrats sen dess.
Att den är från september 2014 är jag mycket väl medveten om och det förändrar inte heller situationen. Rollén sa ju själv i artikeln att han tycker bolaget i sig och deras teknik är intressant. Han har heller inte sagt att "jag säljer när den har stigit x procent" eller "när jag har tjänat y kr".
Varför skulle han sålt nu när det verkar vara trendigt med fingerläsare i mobiltelefoner och flera stororder kommer in på löpande band och skribenter som Zorb vet att det kommer bli flera hundra miljoner, kanske till och med miljarder, i vinster kommande år. Med framtida aktiekurs på flera hundra kronor. Ja, rent ut sagt riktkurs på 1000 kr som man tyckte sig skåda mellan raderna och inläggen (både här och på placera).
Rollén är ingen insynsperson och det har han själv sagt. Men han är VD för ett bolag som värderas till drygt 100 miljarder och har antagligen både bättre utbildning, kunskap och erfarenhet än vad skribenter som Zorb, trust och Grande har. Om Rollén då "överväger vad han gör med sitt innehav" beroende på vad som händer med härvan och sedan säljer, ja då ringer det ju självklart några varningsklockor.
Inte heller ska vi glömma det PMet som togs upp i den andra tråden jag länkade till.
Finns här. Försäljningsprognosen låg på 20-40 miljoner enheter. Med dagens pris på 24kr/enhet (eller vad folk nu har kommit fram till) skulle det alltså inneburit en omsättning på 480-960 miljoner kronor. Den totala omsättningen för 2012, 2013 och 2014 tillsammans uppgick till 339,3 miljoner kronor. Falska och uppskruvade PM har kommit genom historien på löpande band och det är endast framtiden som kommer utvisa hur riktiga dagens PM är.