2010-03-30, 02:43
Medlem
Jesusvodkas avatar
Hej.
Jag hade tänkt köpa en ny mobiltelefon men är kluven i frågan. Vad ska jag köpa en Iphone eller Android? Helst inte över 7 000 :-

Någon som har erfarenhet av båda telefonerna och kan ge mig en kort recension om produkterna samt lite för- och nackdelar med dem.

Tack!
Citera
2010-03-30, 03:25
Medlem
norados avatar
Har inte erfarenhet från båda telefonerna så jag kan tyvärr inte ge dig en kort recension, men bästa Android-telefonen kommer ut om ca 2 veckor och heter HTC Desire som kommer kosta ca 4800 kr. Jag föreslår att du går in på prisjakt och lägger till en sån telefon och sen en iPhone 3GS på listan och sen jämför egenskaperna.

Föreslår också att du går in på youtube och söker på iPhone 3GS och HTC Desire så får du en känsla av båda mobilerna
Citera
2010-03-30, 07:29
Medlem
Kaustis avatar
Ska du köpa en iPhone väntar du 2-3 månader tills den nya modellen släpps

Ska du köpa en telefon idag köper du HTC Desire.
Citera
2010-03-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ska du köpa en iPhone väntar du 2-3 månader tills den nya modellen släpps

Ska du köpa en telefon idag köper du HTC Desire.

Håller med ovanstående.
Har själv en Nexus One som ska vara samma hårdvara som Desire, är mycket nöjd.

Den största nackdelen med dagens iPhone tycker jag är att de inte finns multitasking.
t.ex. inte kunna spela spotify i bakgrunden samtidigt som du ska svara på ett sms,
eller inte kunna köra en msn-chat samtidigt. Inte heller är de möjligt att ha program som hämtar namn på okända som ringer och liknande.
Även bättre upplösning och skärm på Desire. Tror inte man kan sätta in nytt SD kort i iPhone heller?
Rätt enkelt val

Dock ryktas om att detta ska finnas i en ny version av iPhone OS till sommaren
Senast redigerad av balboah 2010-03-30 kl. 11:48.
Citera
2010-03-31, 00:48
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balboah
Håller med ovanstående.
Har själv en Nexus One som ska vara samma hårdvara som Desire, är mycket nöjd.

Den största nackdelen med dagens iPhone tycker jag är att de inte finns multitasking.
t.ex. inte kunna spela spotify i bakgrunden samtidigt som du ska svara på ett sms,
eller inte kunna köra en msn-chat samtidigt. Inte heller är de möjligt att ha program som hämtar namn på okända som ringer och liknande.
Även bättre upplösning och skärm på Desire. Tror inte man kan sätta in nytt SD kort i iPhone heller?
Rätt enkelt val

Dock ryktas om att detta ska finnas i en ny version av iPhone OS till sommaren

Bullshit. Jailbreaka din iPhone så kan du köra Backgrounder, som tillåter multitasking av grafiska program. Dock håller jag med om att det är smartare att köpa en telefon som är öppen i filosofin från början. Men iPhone är inte helt värdelös när man väl har jailbreakat den.
Citera
2010-03-31, 02:58
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Bullshit. Jailbreaka din iPhone så kan du köra Backgrounder, som tillåter multitasking av grafiska program. Dock håller jag med om att det är smartare att köpa en telefon som är öppen i filosofin från början. Men iPhone är inte helt värdelös när man väl har jailbreakat den.

Det där känns ändå irrelevant just nu. Det finns lixom ingen anledning att köpa en iPhone när det kommer släppas en ny om någon månad. Ska man ha en iPhone väntar man tills i sommar
Citera
2010-03-31, 03:05
Medlem
matte03s avatar
Varför är HTC Desire bäst?
Citera
2010-03-31, 09:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte03
Varför är HTC Desire bäst?
Fler möjligheter, snabbare, kraftfullare, android osv.

Utsedd till världens idag bästa mobil, Iphone kom tvåa
Citera
2010-03-31, 10:41
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norado
Har inte erfarenhet från båda telefonerna så jag kan tyvärr inte ge dig en kort recension, men bästa Android-telefonen kommer ut om ca 2 veckor och heter HTC Desire som kommer kosta ca 4800 kr. Jag föreslår att du går in på prisjakt och lägger till en sån telefon och sen en iPhone 3GS på listan och sen jämför egenskaperna.

Föreslår också att du går in på youtube och söker på iPhone 3GS och HTC Desire så får du en känsla av båda mobilerna

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=448899,563575

Om ser till hur dagens iphone ser ut så får den ju stryk med hästlängder...jag ska köpa en ny nalle inom kort och jag har starkt funderat på en HTC Desire....det blir nog en sån...om inte annat för att jag tycker att alla med iphone är bögiga töntar och jag vägrar köpa en sån telefon bara att alla andra har en.
Citera
2010-03-31, 14:04
Medlem
varför inte xperia x10???
Citera
2010-03-31, 14:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av side
varför inte xperia x10???
För att den är hyffsat seg, klarar inte av multitouch och har varken HTC eller Google bakom sig. Android 1.6. Den är dyr, vill du ha fler anledningar? Har ingen Oledskärm.
Citera
2010-03-31, 14:38
Medlem
HTC desire utan tvekan, har själv beställt en sån!

1 ghz processor, Android 2.1, HTC SENSE (som man även kan stänga av om man nu vill det),

Android market fylls på varje dag med nya appar och många tillverkare riktar blickarna dit...android är tusen ggr bättre än Iphone OS pågrund av open source som gör att fler kan göra apps....

Android kan man åtminståne byta bakgrund på

Har själv En HTC Magic (android 1.5) nu som jag är riktigt nöjd med har även rootat och fått in Hero romen på den....mycket nöjd med telefonen och möjligheterna att modda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in