2010-03-31, 14:42
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
HTC desire utan tvekan, har själv beställt en sån!

1 ghz processor, Android 2.1, HTC SENSE (som man även kan stänga av om man nu vill det),

Android market fylls på varje dag med nya appar och många tillverkare riktar blickarna dit...android är tusen ggr bättre än Iphone OS pågrund av open source som gör att fler kan göra apps....

Android kan man åtminståne byta bakgrund på

Har själv En HTC Magic (android 1.5) nu som jag är riktigt nöjd med har även rootat och fått in Hero romen på den....mycket nöjd med telefonen och möjligheterna att modda

Hmm, ja det blir nog en HTC desire. När kommer den ut? Jag har en fråga till..
Jag har Tele2 Comviq, hur blir det med internet? Ingår det i deras abonemang? Jag är så usel på mobiltelefoner så jag har ingen aning om vilken operatör jag behöver ha för att få gratis internet o.s.v.
Citera
2010-03-31, 19:28
Medlem
sandronesta13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av side
varför inte xperia x10???

För att den är från SONY ERICSSON
Citera
2010-03-31, 20:01
Medlem
Frihet att använda telefonen i stort sett som man vill utan att behöva hacka telefonen, bryta garantier och sedan vara motarbetad av företaget man betalade för telefonen. Detta ser jag som det starkaste argumentet till att välja android före iPhone. Jag har själv haft en Hero som jag var ruskigt nöjd med. Jag kände att det bara kunde bli bättre om man bytte upp sig, köpte en Nexus så fort jag fick möjlighet att komma undan under 5000 kr. Är ännu mer nöjd nu än jag var med Hero och då skulle jag ändå kunna rekommendera Hero till vänner alla dagar i veckan.

iPhone är även den en grym lur men gillar inte begränsningarna samt att folk verkar ha mycket problem med att de går sönder. Trasig skärm är i stort sett standard och har hänt två vänner nu att telefonen bara slutat fungera, varit av ett par dagar och sedan gått igång igen. Det ända område iPhone ligger före nu är i stort sett med appstore och det försprånget minskar - även om de 40,000 apps som redan finns i android market räcker för att stilla de flesta nördar
Citera
2010-03-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=448899,563575

Om ser till hur dagens iphone ser ut så får den ju stryk med hästlängder...jag ska köpa en ny nalle inom kort och jag har starkt funderat på en HTC Desire....det blir nog en sån...om inte annat för att jag tycker att alla med iphone är bögiga töntar och jag vägrar köpa en sån telefon bara att alla andra har en.

Nu är det iofs bögigt töntigt att se när på personer bara för att de har världens populäraste mobiltelefon, så bajsar dig själv i ansiktet där.

TS: då du antagligen har polare med både nya androids och iPhones kan du ju testa ett par timmar. Vill du ha iPhone är det som sagt en ide att vänta ett par månader. Jag skulle aldrig byta min iPhone mot någon annan mobil, precis på samma sätt som android-användare aldrig skulle byta.
Citera
2010-03-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoLimitKing
Nu är det iofs bögigt töntigt att se när på personer bara för att de har världens populäraste mobiltelefon, så bajsar dig själv i ansiktet där.

Ta inte i så du spricker. iphone är långt ifrån världens populäraste telefon. Enbart Nokia kränger 20 gånger fler telefoner än apple per år, som exempel. 430 miljoner mot 21 miljoner iphone.
Även om man räknar enbart smarttelefoner så ligger iphone i lä.

Världens populäraste...in your dreams. Och snart seglar android förbi iphone också.
Citera
2010-03-31, 23:15
Medlem
tioinios avatar
Är det WiFi i dessa telefoner så man kan använda dem på samma sätt som en bärbar dator och på så sätt surfa gratis med dem i de zoner som erbjuder det?
Citera
2010-04-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tioinio
Är det WiFi i dessa telefoner så man kan använda dem på samma sätt som en bärbar dator och på så sätt surfa gratis med dem i de zoner som erbjuder det?

ja det är WiFi. iaf i Desire, antar att det är det i iPhone med
Citera
2010-04-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Ta inte i så du spricker. iphone är långt ifrån världens populäraste telefon. Enbart Nokia kränger 20 gånger fler telefoner än apple per år, som exempel. 430 miljoner mot 21 miljoner iphone.
Även om man räknar enbart smarttelefoner så ligger iphone i lä.

Världens populäraste...in your dreams. Och snart seglar android förbi iphone också.
Onödigt OT, men...

Det var visserligen bara ett antagande från min sida då jag inte har någon aning om hur många Blackberrys, Nexus, Desire eller N900 som säljs idag. Däremot vet jag att det såldes flest iPhone 3G i oktober, tätt följt av Nokia 5800.

Men snälla, iPhone är en telefon (visserligen i tre revisioner), Nokia är ett företag. iPhone är en telefon, Android är ett operativsystem. Men visst, Nokia har i princip alltid varit ledande i helhet.
Senast redigerad av NoLimitKing 2010-04-01 kl. 01:19.
Citera
2010-04-01, 01:31
Medlem
Köp en Nexus. Jag och min arbetskamrat är båda extremt nöjda med den. Här kommer en skön jämförelse med iPhone

http://www.ifixit.com/Misc/nexus_vs_iphone.html
Citera
2010-04-01, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Köp en Nexus. Jag och min arbetskamrat är båda extremt nöjda med den. Här kommer en skön jämförelse med iPhone

http://www.ifixit.com/Misc/nexus_vs_iphone.html

Härligt att höra babbas! Jag är också extremt nöjd med min som kom i en resväska från NY
Citera
2010-04-01, 08:24
Medlem
Att en iPhone 3Gs inte längre ligger i absolut tätposition idag när den nästan är ett år gammal är väl inget att överraskas av, vare sig man är kär i iPhone eller inte. Det torde väl vara högst naturligt då flera andra telefontillverkare nu i flera år har med mer eller mindre panik krystat ut en hel radda av olika sk "iPhonedödare" vilka inte en enda av dem ännu verkligen varit det helt och fullt.

Men hela tiden har ju konkurresen hårdnat för iPhone och dess stora övertag minskat. Så att de bästa Android idag är snäppet eller två bättre än en iPhone på vissa flera eller många punkter, men ännu inte alla vilket vi kan se i länken med jämförelsen tidigare i tråden, är väl en helt normal utveckling. I synnerhet om vi ser till t ex Desire som ju är en så rykande färsk mobil att den ännu inte ens riktigt släppts om jag fattar det rätt.

Så att då jämföra den med en 1 år gammal iPhone 3Gs som dessutom är en uppgradering av den ännu äldre 3G, är ju hur som helst rätt imponerande för iPhone då den ju fortfarande ligger uppe i toppskicket och krigar även om den just idag inte längre är total herre på täppan. Men, det ska ju bli spännande att se var Apple donat med i den nya iPhone som sannolikt kommer i sommar.

Kanske de då tvålar till Desire och andra rätt ordentligt och tar ledningen ett tag igen, även om man sannolikt inte tar bort/fixar precis allt som folk kritiserat iPhone för. Men det känns inte som någon vågad gissning att iPhone kommer att fortsätta att ligga kvar uppe i det översta toppskicktet och konkurrera ett bra tag till. Till glädje för Apple-folk och till förtret för de som dissar Apple/iPhone....

Dr Tinnitus
Citera
2010-04-01, 13:33
Medlem
Micke666s avatar
Jag lånar tråden lite:
Det jag undrar över är ju att både Iphone och Android-mobilerna har sk touchskärmar, så hur fan kan man skicka sms och mms om dom inte har några tangenter som på en vanlig mobil? Har man nån sån dära pekpenna/pinne?
Om jag har fattat saker omkring dessa mobiler rätt så är man ständigt uppkopplad mot nätet, blir inte det jäkligt dyrt i längden? Jag kör ju själv med Comviq, dom tar ju 15 kr/mbit när man mobilsurfar...

Ja, jag är gammal och hänger inte med så mycket i teknikens värld, är mest nyfiken i fall man skulle införskaffa en sån dära ny mobil när min gamla inte funkar längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in