Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-28, 22:09
  #1
Medlem
c^2s avatar
Jag funderar på att börja studera vid kth, har dock inte riktigt fått tag något boende än. Problemet är att jag knappt känner någon som bor i Stockholm. Jag vet inte vad man kan räkna med att måsta betala för en studentlägenhet som student på kth? Och vad jag förstått så får man ut 8500kr med bidrag + fullt lån, stämmer detta? Det kommer troligen bli 6 års studier för mig, så det är klart att det svider med fullt lån, förhoppningsvis betalar det sig ifall man fullföljer en utbildning vid kth?

Men som sagt om det nu var 8500 man får i månaden, överlever man som student då? Eller bör man söka sig till Chalmera eller Linköping om man inte har rika föräldrar som kan pynta studierna? Men Göteborg kanske blir lika kämpigt, och jag studerar hellre i Stockholm.
Citera
2010-03-28, 22:16
  #2
Medlem
Dest88s avatar
Du kan ju checka sssb.se om hur mycket det kostar. Ett korridorrum verkar gå på runt 2700kr/mån, 10 månaders hyra. Antar att det är ungefär lika mycket som i Linköping och Göteborg
Citera
2010-03-28, 22:21
  #3
Medlem
Biggless avatar
2,5k ungefär 10 månader det är samma pris i gbg och i sthlm. Dock står du inte redan i kö kommer det att bli lite svårare och hitta billiga lägenheter. Jag har 500 ködagar på SSSB och jag kan fortfrande inte få de allra billigaste oftast.
Citera
2010-03-28, 22:22
  #4
Medlem
hampens avatar
står också med sådan problem blir en rejäl omställning =/
Citera
2010-03-28, 22:23
  #5
Medlem
pernil90s avatar
Hyrorna är samma, dock kan vissa andra omkostnader vara högre i Stockholm jämfört med andra städer. Men det är klart du klarar dig, annars hade väl Aftonbladet skrivit om det.
Citera
2010-03-28, 22:34
  #6
Medlem
c^2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles