Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-28, 17:33
  #1
Medlem
mikeskinners avatar
hej,har äntligen fått en kallelse till en överläkare som ska bedömma om jag ska få göra subutexprogramet eller ej, fick även en dunk i ryggen av min soc sekreterare samt hennes högste chef om att de lagt ett gott ord då jag är ung och har ett barn på 4 månader! men nu till frågan? tycker dom allltså att fram tills den 8oktober då mötet skall vara så skall jag jaga sub som vanligt? borde det inte finnnas någon instans som låter en potentiell till programet få köpa subbet på ett lagligt sätt? anledningen jag vill in i programet är ju dels till att klippa till gamla knarkkontakter och dels slippa springa runt centralen helt absad :S jag förstår inte deras resonemang,nån kanske kan hjälpa mig?
Citera
2010-03-28, 18:58
  #2
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeskinner
hej,har äntligen fått en kallelse till en överläkare som ska bedömma om jag ska få göra subutexprogramet eller ej, fick även en dunk i ryggen av min soc sekreterare samt hennes högste chef om att de lagt ett gott ord då jag är ung och har ett barn på 4 månader! men nu till frågan? tycker dom allltså att fram tills den 8oktober då mötet skall vara så skall jag jaga sub som vanligt? borde det inte finnnas någon instans som låter en potentiell till programet få köpa subbet på ett lagligt sätt? anledningen jag vill in i programet är ju dels till att klippa till gamla knarkkontakter och dels slippa springa runt centralen helt absad :S jag förstår inte deras resonemang,nån kanske kan hjälpa mig?

Det kan ta jävligt lång tid att komma in i programmet ibland, det beror på var man bor men i storstäderna kan det ta över ett år att komma in. jag vet folk som väntat i 2 år innan dom kommit in, sedan beror det ju också på om du har 2 år dokumenterat heroin missbruk? fast jag tror dom skulle ändra det till 1 år istället.
Citera
2010-03-29, 01:05
  #3
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Det kan ta jävligt lång tid att komma in i programmet ibland, det beror på var man bor men i storstäderna kan det ta över ett år att komma in. jag vet folk som väntat i 2 år innan dom kommit in, sedan beror det ju också på om du har 2 år dokumenterat heroin missbruk? fast jag tror dom skulle ändra det till 1 år istället.

Dom har ändrat, man behöver bara 1 års dokumenterat missbruk och sen behöver han ju inte ha just ett heroin missbruk :S
Man kan komma in i programmet om man har vanligt morfinmissbruk också, så det gäller inte bara heroin kan jag säga dig, sen att det dominerar med heroinister där är en annan femma.
Det finns folk som går på programmet med morfinmissbruk.
Ja, jag vet att heroin är morfin.


/Streetmann
__________________
Senast redigerad av Streetmann 2010-03-29 kl. 01:07.
Citera
2010-03-29, 02:14
  #4
Medlem
mikeskinners avatar
alltså jag har fått ett läkarbesök bokat,och soc har sagt att dom har sagt till läkarn att jag måste få komma in,jag har 1år dokumenterat,men det jag menar är ju att nu när man brytit med alla för att lägga ner missbruket hur har dom då tänkt att man ska klara av abstinensen fram till den 8e? Nån som gjort den här resen och bertättat hur ni gjorde för jag sitter just nu med 6 dygnen av efter att ha legat på 13mg om dagen,maria tar ej emot då dom saknar vårdplan och soc hänvisar till doktorn jag ska träffa den 8e? är det meningen att jag ska ner och jaga sub på plattan nu igen även fast jag försöker bryta? då kommer det ju bli H istället :S
anledningen soc och alla är så måna om att jag ska få komma in i programmet är att jag har en 4a månaders bebis som nu inte kan bo på samma ort som mig p.g.a mina kraftiga abs....nån som vet vad att göra?

FÖR ATT KLARGÖRA SÅ SKA JAG ALLTSÅ IN I PROGRAMET FÖR ATT TRAPPA NER ETT REDAN BEFINTLIGT MISSBRUK AV SUB
Citera
2010-03-29, 11:53
  #5
Medlem
Streetmanns avatar
Okej, jag tror inte att du kommer få några sub innan du har kommit in i programmet, så det blir nog att jaga. Jag vet inte till 100% men jag tror att det är så i alla fall.

Ta upp det här med din doktor & socialtjänsten och fråga om kommer få sub nu innan du ska ha mötet för att dämpa dina abstinensbesvär.
Är doktorn riktigt snäll så kan han nog skriva ut ett packet eller så. Det är bara 7st i ett paket förresten.
Men ta upp det här med soc & doktorn som sagt, det värsta du kan få är ju att dom säger nej och då får du ju leta rätt på sub på egen hand, men säg inte att du ska fixa sub på gatan till soc eller din doktor.
Hoppas i alla fall att det kommer att lösa sig för dig och kämpa på!


/Streetmann
Citera
2010-03-29, 12:29
  #6
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Dom har ändrat, man behöver bara 1 års dokumenterat missbruk och sen behöver han ju inte ha just ett heroin missbruk :S
Man kan komma in i programmet om man har vanligt morfinmissbruk också, så det gäller inte bara heroin kan jag säga dig, sen att det dominerar med heroinister där är en annan femma.
Det finns folk som går på programmet med morfinmissbruk.
Ja, jag vet att heroin är morfin.


/Streetmann

Det där är ju bara teoretiskt. Hur ofta skall man ta Morfin? Säg om jag odlar opium och dricker det då och då, inte f-n skulle jag komma in i programmet. Eller tuggar morfin några gånger i månaden.
Citera
2010-03-29, 13:03
  #7
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det där är ju bara teoretiskt. Hur ofta skall man ta Morfin? Säg om jag odlar opium och dricker det då och då, inte f-n skulle jag komma in i programmet. Eller tuggar morfin några gånger i månaden.

Vadå då och då? Om man är beroende tar man det dagligen, det vet du va?
Du kommer inte in i programmet om du tar då & då..



/Streetmann
Citera
2010-03-29, 13:44
  #8
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Vadå då och då? Om man är beroende tar man det dagligen, det vet du va?
Du kommer inte in i programmet om du tar då & då..



/Streetmann
Det var ju det jag skrev. Nä, man behöver inte ta det dagligen för att ha ett beroende.

Djävla otrevlig smiley!
__________________
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2010-03-29 kl. 13:46.
Citera
2010-03-29, 14:00
  #9
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det var ju det jag skrev. Nä, man behöver inte ta det dagligen för att ha ett beroende.

Djävla otrevlig smiley!

Jo, för annars blir man sjuk. Har du ens gått på heroin eller morfin?
Eller jag vet faktiskt inte hur det är om man tar oralt eller snortar, jag syftar på om man injicerar som jag gör.


/Streetmann
Citera
2010-03-29, 14:13
  #10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Jo, för annars blir man sjuk. Har du ens gått på heroin eller morfin?
Eller jag vet faktiskt inte hur det är om man tar oralt eller snortar, jag syftar på om man injicerar som jag gör.


/Streetmann
Var annan dag, då. Skulle inte det vara ett problematiskt missbruk? T ex om man begår brott för att finansiera missbruket.

Ja, jag har tagit morfin och andra tunga opioider (Vad nu det har med saken att göra). Tagit det i 6 års tid. Men aldrig blivit fysiskt beroende. Jag har kunskap och vett. Ja, klart som f-n att man kan åka på ett fysiskt beroende även om man tar det oralt. Eller vad Du nu menar?

Edit: Du verkar vara ett dumhuvud!
__________________
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2010-03-29 kl. 15:03.
Citera
2010-03-29, 16:34
  #11
Medlem
Streetmanns avatar
Precis det jag menade, förstod väl att du aldrig hade varit fysiskt beroende av någon tung opiat..
Snacka inte om du inte har egen erfarenhet.
Pallar inte sitta och bråka på ett internetforum med dig .. Over and out!


/Streetmann
Citera
2010-03-29, 16:39
  #12
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Precis det jag menade, förstod väl att du aldrig hade varit fysiskt beroende av någon tung opiat..
Snacka inte om du inte har egen erfarenhet.
Pallar inte sitta och bråka på ett internetforum med dig .. Over and out!


/Streetmann
Det är dock Du som bråkar med mig. Jo, jag har smakat på opioidavtändning. För det så är jag inte fysiskt beroende då det var år sedan. " " På dig själv, du!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback