2010-04-27, 10:05
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Polisen säger ju att det härjar 2 serievåldtäckare i Örebro - förmodligen en vit och e3n neger - annars skulle de inte vara så säkra.

De kanske har hittat DNA/sperma från två olika våldtäktsmän.
Citera
2010-04-27, 10:20
Medlem
dawatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nej det kan man inte konstatera. Det har varit ett par försök till våldtäkt i de nordöstra delarna (nära Rynninge) och ett vid univeristetet (sydost).

Ok, sex av nio är i alla fall på den sidan av stan. Frågan är ju då om gm är lat och våldtar i områden har kan och där han har nära hem, eller om han försöker hålla ett säkerhetsavstånd till hemmet? Eller inget av det för den delen, det kan ju vara en riktigt planerande person. Han kanske normalt sett finns i lindesberg, nora, frövi, fellingsbro osv osv. Tar sig in till örebro när lusten faller på?

Finns det dna, så kanske det börjar bli dags att alla som faller in på signalementet får lämna frivilliga dna-prov?
Citera
2010-04-27, 10:33
Medlem
Shifflets avatar
Våldtäkterna är ju verkligen utspridda över hela stan, knappast sträckor man går mitt i natten efter att man begått ett brott. Antingen är det flera olika GM eller också så är det en snubbe med bil som planerar det här väldigt noga, läskigt.

Det som talar för att det var en somalier denna gång är ju att NA skriver att det påminner mycket om överfallet av 73åringen, vilket ju begicks av en person med "somaliskt" utseende.

Det här kommer jag säkert få skit för...
Jag anser att man som tjej borde kunna gå vart man vill i stan, på vilken tidpunkt som helst, och man ska känna sig trygg. Nu är det inte så, och därför har jag under en längre tid nu uppmanat alla tjejer i stan jag känner att ta en taxi eller i alla fall ta sällskap av någon när dom går hem. Oavsett vad ni säger så är det att ta en onödig risk att gå hem själv när det är en serievåldtäktsman i stan. Man måste kunna se realistiskt på saken.

Sen är det ju lysande att länstrafiken i Örebro gör sitt också genom att försöka dra in nattbussarna
Citera
2010-04-27, 10:49
Medlem
Paradocss avatar
Rubrik-gnäll: Skriv in datum i rubriken. "inatt" blir ju lite missvisande efter ett tag... Och det är ju ett forum och inte en chatt.
Citera
2010-04-27, 10:55
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Rubrik-gnäll: Skriv in datum i rubriken. "inatt" blir ju lite missvisande efter ett tag... Och det är ju ett forum och inte en chatt.

Saken är den att det gäller typ nästan alla nätter.
Det är inte en våldtäkt, utan snarare 10+.
Citera
2010-04-27, 11:26
Bannlyst
Troligtvis en somalie eller neger eftersom de ofta är korta, GM är 170 cm och medellängden bland negrer är typ 168
Citera
2010-04-27, 11:37
Medlem
är själv bosatt i örebro. kan intyga att vivalla inte är något ställe där jag skulle vilja befinna mig som ensam tjej sent på natten....bor själv på öster men det begicks ju en våldtäckt här också för bara någon dryg månad sedan i parken intill engelbräckskolan. har sagt till morsan att inte gå promenader efter kl 10 på kvällenmed

fruktansvärt för offren och deras familjer. blir att förse tjejen med pepparspray om hon ska gå hem på natten. går helt åt helvete örebro..
Senast redigerad av dr120 2010-04-27 kl. 12:05.
Citera
2010-04-27, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
De kanske har hittat DNA/sperma från två olika våldtäktsmän.
Så kan det vara men det är knappast DNA-spår i alla överfall; en del rör ju exempelvis inte fullbordade våldtäkter. Det verkar också vara signalement och "tillvägagångssätt" som gör att polisen drar slutsatsen att det rör två st:

Citat:
Med tisdagens överfall stärks teorin att det finns två gärningsmän som var för sig begått flera våldtäkter.
-Vi har ett beteende tillsammans med signalement som gör att vi tycker oss se två huvudspår.

http://svt.se/2.22620/1.1980224/tva_valdtaktsman_soks_i_orebro

dawatt: det där med att det är någon som inte bor i Örebro: i några fall verkar det vara ett svin på cykel (minns jag rätt?), men det är klart det utesluter inte att han kommer någon annanstans ifrån.
Senast redigerad av Tennant 2010-04-27 kl. 12:02.
Citera
2010-04-27, 16:20
Medlem
Ja det har hänt en hel del nu sen igår i Örebro :/

Hörde att Hellas kök brunnit ner, och att ICA maxi blivit rånat ?? Tjej kompisens cykel har blivit snodd -> högsta prio!! Sen så den stackars tjejen som blev våldtagen inatt också
Citera
2010-04-27, 16:57
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClubCueCas
Ja det har hänt en hel del nu sen igår i Örebro :/

Hörde att Hellas kök brunnit ner, och att ICA maxi blivit rånat ?? Tjej kompisens cykel har blivit snodd -> högsta prio!! Sen så den stackars tjejen som blev våldtagen inatt också

Ica Eko i Mellringe, fast GM fick inte med något eftersom dem har Cashsmart sen 5-6år tillbaka då dem blev rånade dagligen av Gärningsmän som cyklade norr (Vivalla), var själv där vid ett av rånen.

Har lite information som jag klassar som ganska pålitlig, en kompis kusin var tydligen den som hittade tjejen vid Maxi och hon hade legat där större delen av natten sen klockan 2. Vet inte etnicitet men hon var i 25års åldern och hade tydligen ett barn.

Jag håller med att det är konstig att väster är så överrepresenterat men personligen skyller jag på; Markbacken, Varberga och Oxhagen.
Citera
2010-04-27, 22:47
Medlem
Signalement på dem?
Citera
2010-04-27, 23:21
Medlem
Månsans avatar
Varför tror man att det rör sig om två gärningsmän? Det kan väl lika gärna vara åtta eller elva. Det vimlar väl av våldtäktspredestinerade somalier och negrer i Örebro, alla med snarlika signalement?

Min kvalificerade gissning är att det rör sig om minst ett kompani svartingar på nattliga våldtäktsjakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in